Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 12:09

Niemand rook lekker als die gezweet had, en al helemaal niet na een dag werk en daarna dik een uur sporten. Ze knikte lichtjes en liep met hem mee naar buiten. Een warm briesje liet de stof van haar rok een beetje wapperen en speelde met haar lokken. Toch was het nu al aanzienlijk beter uit te houden dan rond het middaguur en Cerise wist dat ze niet te lang buiten moesten blijven. Het zou sneller afkoelen dan je dacht, zelfs als je wist dat het kouder ging worden wist het je te verrassen. Ze liet Seff leiden en begon niet zelf over haar uitval of over zijn vragen, hoewel haar gedachten er zeker mee bezig waren en ze lichtjes overuren draaiden.
____

Lea vond het maar niets dat hij haar nog steeds als pup zag, al was ze dat deels nog wel en zou ze dat in zijn ogen waarschijnlijk altijd blijven. Maar ze knuffelde haar vader terug. Ik denk wel dat ik heimwee ga krijgen, maar het gaat wel goed komen hier. Ik heb al vrienden gemaakt, opa en oma zijn aardig en ik heb echt zin in de lessen. Zo te horen ging de rest van het gezin het er moeilijker mee hebben om haar te laten gaan, dan Lea zelf had. Ze was dan ook een stukje volwassener geworden sinds Seff niet meer om haar heen hing als een afwachtend hondje en had al heel wat beslissingen zelf gemaakt. Ze ging dat wel niet echt op zichzelf wonen, maar ze zag het voor een deel wel zo. Ze keek er naar uit.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 12:19

Gezien Asra de douche had gestolen, en die daar makkelijk een uur onder kon staan, had Seff niet kunnen douchen. Ze slenterden door de straten, een ietwat ongemakkelijke stilte tussen hen in hangend. Seff wist niet zo goed of hij het onderwerp opnieuw moest aansnijden, en zo ja hoe hij dat dan moest doen. Maar dit kon ook niet zo tussen hen in blijven hangen. "Ben je boos omdat Asra en ik... Ik bedoel, er is echt niet zoveel gebeurd. Echt niet." Vragend keek hij naar Cerise, terwijl ze inmiddels over een markt liepen waar de kraampjes nog waren uitgestald voor een paar laatste klanten. De middaghitte was niet goed voor de verkoop, gezien de meesten een siësta hielden, en daarom bleven veel stallen tot behoorlijk laat in de namiddag en soms zelfs nog avond open om de verloren inkomsten goed te maken.
___

Het kon Mano duidelijk niet schelen dat ze dat maar niets vond. Voor hem zou ze inderdaad altijd zijn pup blijven, dat was toch zijn taak als vader. Maar hij moest glimlachen om haar duidelijk enthousiasme. Ik denk dat je helemaal niet zoveel heimwee gaat krijgen. Ze zullen je daar veel te druk bezig voor houden. Maar het doet me goed om te horen dat je deze stap echt wil maken lieverd. Je zult het fantastisch hebben in Wenen. Je moeder en jij zijn helemaal gemaakt voor die stad, dat leven. Lea zou door haar grootouders van het ene bal, naar het andere diner worden gesleept, terwijl haar professoren haar ook bezig genoeg zouden hebben. Het meisje zou mogelijk zelfs nauwelijks tijd hebben voor het schrijven van een brief, en hoewel die gedachte Mano zeker nog wel een paar keer droef zou maken, maakte het hem ook een beetje vrolijk. Lea werd volwassen, Rosa ook. Avyanna en hij hadden samen twee sterke jonge vrouwen grootgebracht, wat kon hij nog meer vragen?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 12:45

Gezien Cerise hier al een paar keer was geweest, keek ze wel naar de kraampjes maar niet met een heleboel aandacht. Zou ze er zelf over moeten beginnen? Had ze überhaupt wel rechten om hier wat van te zeggen of van te vinden? Ze blikte naar Seff toen hij het aarzelend aansneed en bleef met een zucht staan. "Ik begrijp het gewoon niet, oké? Al die tijd leek je niets van haar te moeten hebben en dan eindig je weet-ik-veel-wat-doende met haar ergens? Ik had niet gedacht dat je zo was.. Je hebt toch Lea?" Haar toon en blik waren oprecht. Ze viel hem niet aan, maar snapte het gewoon echt niet.
____

Ze lachte en porde hem met haar snuit en schoot voor hem uit om al snel weer bij hem terug te komen. Lea had heus wel door waardoor haar vader er meer moeite mee had dan ze had verwacht. Dit was precies wat zij had gehad in de vakantie, maar nu was het andersom. Hij paste niet bij Wenen, zoals zij zich geen raad had geweten met de cultuur en hoe met elkaar omgaan in zijn familie. Het komt heus wel goed pap. Ik zal veel schrijven en langskomen wanneer het kan. Het is niet alsof ik voor altijd wegblijf. Hoewel.. dat zei ze nu nog, maar een leven opbouwen in Wenen kon best heel goed bij haar passen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 13:59

Seff voelde ineens schaamte opborrelen, en zijn blik ging meteen naar zijn schoenen. "Ik... ik... Ik wees haar eerst ook af maar.. maar het gebeurde gewoon. En ik.." En hij wist duidelijk niet zo goed wat hij er zelf mee moest. Cerise had niet gedacht dat hij zo was, het mocht dan geen directe aanval zijn maar het voelde als een steek. Helemaal toen ze Lea's naam zei. Seff viel daar weer stil door. Even ging hij met zijn hand door zijn haar. "Ik... ik weet niet waarom ik het deed", zei hij toen alleen maar zacht. Hij wilde niet dat Cerise dacht dat hij net als de anderen was, hij wilde Lea niet kwetsen. Hij had een hele stomme fout gemaakt, dat was wel duidelijk. Zou Lea het hem vergeven als hij het haar schreef? Seff vermoede ergens van niet, of dat ze in ieder geval er onzeker over zou worden, zoals ze ook nog af en toe was geweest door de korte relatie van Seff en Rosa.
____

Lea even bezoeken zou inderdaad iets zijn dat Mano niet veel zou doen als ze in Wenen woonde. Avyanna's vader keurde hem nog steeds niet goed, wat bezoeken wat gedwongen en haast onvriendelijk maakte tussen de mannen. Bovendien was Mano zich maar al te goed bewust van de kans dat Lea zich in de stad zou vestigen, of in een andere stad in de wereld. De familie Zeresh had veel vrienden en contacten over de hele wereld, dus de deuren zouden voor Lea alleen maar meer open gaan staan. Daar wilde de wolf echter nog even niet over nadenken en hij streek nog eens met zijn snuit door zijn dochter's vacht. We zullen zien meisje. Ga daar eerst maar eens je koffers uitpakken. Dat laatste was met een plagerige toon. Lea had behoorlijk wat spullen mee.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 14:48

Natuurlijk had ze direct spijt van haar woorden bij het zien van zijn ietwat verloren uitdrukking en ze raakte hem zachtjes aan en glimlacht lichtjes, verontschuldigend. Uiteindelijk nam ze hem mee naar een bankje op het plein, waar ze heel wat kraampjes konden zien en in de gaten konden houden.
Cerise nam hem op en draaide wat naar Seff toe. "Hé, joh.. zo bedoel ik het niet.." Ze viel eventjes stil. "Het loopt niet zo meer tussen jou en Lea, of wel?" ze had zo het idee dat Seff trouw was en dat hij dan ineens naar seks en Asra ruikt, dat strookte niet met haar opvattingen over hem.
____

Lea knuffelde haar vader nog eens en stak haar tong uit. Dat zijn weekend bezigheden! Maar ze had inderdaad behoorlijk wat mee. Eigenlijk had ze alles mee, want ze zou hier voor een paar jaar blijven, immers?! Dus al haar kleren, persoonlijke spullen en cadeautjes die ze van deze of gene had kregen zaten in de koffers.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 14:54

Seff glimlachte half naar haar en haalde toen zijn schouders op. "Lea is nu denk ik zo'n beetje onderweg naar Wenen. Ze gaat daar studeren en bij haar opa en oma wonen. Ik... ik denk dat ze mij vrij snel vergeten is daar. Het is een wereld waar ik niet thuis hoor." En Lea des te meer. Het idee dat Lea daar zeker een kans had een leuke jongen die wel thuishoorde bij haar in Wenen zou ontmoeten, deed vreselijk pijn. "Ik weet dat ik degene was die voorstelde onze relatie op pauze te zetten, zodat er niets zou kunnen gebeuren waar we ons schuldig over voelden. Maar dat maakt het niet leuker." En niet allemaal nog veel verwarrender. "En Asra was er gewoon, en praatte met me, en ik weet niet waarom het gebeurde."

____

Mano had medelijden met de bediendes, en zichzelf, om straks al die koffers naar binnen moeten te slepen. Maar voor nu leidde hij de witte wolf terug naar de herberg en verschenen ze niet veel later in de kamer die ze voor deze ene avond met z'n vieren deelden. De meiden in een bed, en Avyanna en hijzelf in het andere. Zacht drukte hij een kus op Avyanna's wang toen ze binnenkwamen. "Zo meiden, wat willen jullie als eerste doen als we in Wenen zijn?" Na opa en oma begroeten natuurlijk. Voor Rosa zou het de eerste ontmoeting zijn met haar grootouders.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 15:02

Zoals altijd als hij tegen haar sprak, luisterde ze rustig en aandachtig. "Ik denk niet dat ze je snel vergeten is, maar een relatie houden als je niet weet wanneer je elkaar weer ziet is lastig." Naar haar idee was het gewoon het slimste van heb beiden om het stop te zetten en dat te zien hoe het zou gaan. Misschien zou Lea op hem wachten, misschien vonden ze beiden een ander en kwamen ze elkaar weer tegen en zou het goed zijn, ofzo. Cerise kon natuurlijk niet in de toekomst kijken. "Ik denk dat het een goede keuze is geweest, Seff. Zo kunnen jullie je allebei richten op het nu. Wie weet wat er nog komt, ja?" Ze glimlachte naar hem en haalde toen haar schouders op over het laatste. "Je bent ook maar mens met behoeften en Asra weet daarop in te spelen. Als je een verzetje nodig hebt, dan is dat zo, maar doe geen dingen waar je spijt van krijgt." Wauw, dat klonk wijs.. Maar al met al vroeg ze zich af dat áls hij zo nodig dat contact nodig had, waarom hij het niet bij haar had gezocht. Blijkbaar waren ze gewoon vrienden.
____

Lea haalde en hand door haar haren en grijnsde naar haar ouders. Maar daarna ging ze bij Rosa zitten en keek haar opgewekt aan. Wat zou ze willen doen? Had ze überhaupt wel zin om hier te zijn?
Rosa haalde lichtjes haar schouders op. "Ik denk het huis verkennen. Misschien in de stad rondkijken." Ze had geen wensen, behalve snel weer naar huis te gaan. De grote stad trok haar totaal niet. En om een opa en oma te ontmoeten die haar niet eens kenden.. Nee, daar had ze ook geen zin in.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 15:09

Seff glimlachte, half droef en half dankbaar, naar Cerise. Haar woorden waren ietwat opbeurend. Hij wist ook niet wat er in de toekomst zou komen met Lea, of die toekomst er uberhaupt wel was of dat zij misschien wel altijd in Wenen wilde blijven en zelfs uit de roedel zou stappen daarvoor. Seff kon ook helaas de toekomst niet zien. "Asra keek gekwetst toen ik haar eerst afwees", biechtte hij op. Zijn eerste reactie was geweest omdat Asra knap was, maar hij verder niets voor haar voelde. Op het strand had het echter anders gevoeld. Veel meer ontspannen en vriendelijk, zoals het met Cerise altijd voelde. "Misschien moet ik maar niet meer mee uitgaan. Ik kan dan duidelijk niet zo goed nadenken." Die overpeinzing was natuurlijk meer voor hemzelf, gezien dat besluit enkel aan hem was. Maar hij keek wel naar Cerise. Hij wist dat de roedel vrijdagavond weer zou gaan stappen. "Heb je anders zin om vrijdagavond samen iets te doen?" Als vrienden, maar vooral ook zodat Cerise eens een leuke avond zonder de rest had.
____

Gezeten op de bank trok Mano Avyanna op zijn schoot en keek naar zijn dochters. De jongste had er duidelijk niet zo'n zin in. "We kunnen anders gaan kijken bij het circus? Wenen heeft er altijd wel eentje. En anders is er de dierentuin." De koninklijke familie van Oostenrijk-Hongarije had, net als wel meer adellijke huizen, jarenlang dieren van over de hele wereld verzameld en een dierentuin opgericht. Die was open voor publiek en er stonden wezens waar Mano enkel over gelezen had. Maar iemand met de energie van Rosa vond ze zien misschien wel fantastisch.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 15:26

Ze lachte. "Elke vrouw kijkt gekwetst bij een afwijzing." Ze porde hem en begon niet weer over hem en Asra en hield dan ook wijselijk haar mond toen hij hardop tegen zichzelf sprak en nadacht over wat handig was. Zij blikte naar de kraampjes en de mensen die hun boodschappen kwamen doen. Verbaasd keek ze opzij bij zijn voorstel maar haar uitdrukking veranderde al snel naar opgetogen. Haar bruinige ogen fonkelden wat. "Dat klinkt goed, wat heb je in gedachten?" al zou dan hen mogelijk wel op meer geplaag komen te staan, maar daar gaf zij niet zo om.
______

Nu keek Rosa wel geïnteresseerd en blikte naar Lea. Die had altijd genoten van Magische Wezens, en dit was dan wel een gewone dierentuin, het klonk goed? "Ja!! Laten we dat doen!" Een gezinsuitje klonk haar veel beter in de oren dan rondhangen bij opa en oma.
Avyanna was het er ook wel mee eens, al ging ze wel van zijn schoot af. Ze waren in het openbaar, dan kon ze dit soort genegenheden wat minder waarderen. Handen vasthouden en kussen was wel prima. Ze glimlachte naar haar man. "Goed idee, lieverd!"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 15:32

"Ik bedoelde het niet kwetsend?", zei hij nog ter verdediging. Maar hij wist nooit zo goed hoe hij moest voorkomen mensen te kwetsen. "We kunnen ergens gaan eten? En dan een wandeling door de havens?" De verzameling van boten, mensen, en nieuwe handelswaar was altijd fascinerend om te zien. Bovendien was het weer eens wat anders dan het strand. Als ze uit eten gingen, hoefde Cerise voor de verandering ook eens niet te koken. Hoewel de roedel daar wel over zou gaan muiten.
______

Mano bromde zacht toen ze van zijn schoot afging, zoals hij altijd kinderlijk mokte als ze zonder woorden duidelijk maakte dat hij zijn handen thuis moest laten omdat ze in het openbaar waren. Maar hij was blij dat het voorstel in goede aarde viel, en dat het iets was waar beide meiden enthousiast over waren. Misschien zou biologie wel iets zijn voor Lea, maar dat moest ze zelf maar ontdekken.

De volgende dag arriveerden ze rond theetijd. Mano hielp iedereen uit de koets en begon daarna te helpen met het afladen van de spullen van Lea. Tegen de tijd dat hij klaar was, zou hij in ieder geval een douche en schone kleren nodig hebben. Nozomi stond breed glimlachend op het bordes te wachten, net als de vorige keer dat Lea kwam. "Lieverd! Wat goed om je eindelijk weer te zien." En daarmee keek ze naar haar eigen dochter. Avyanna was al jaren niet meer thuis geweest.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten