We find our own way

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 10 Nov 2017, 23:38

Hij lachte zachtjes. "De intentie is goed. De kunst erachter is nog niet uitgevonden. Eigenlijk is dit een fantastische kans om waar ik mee zat te prutsen verder uit te werken en te testen." Hij had ideeën opgedaan door boeken van vroeger en ook door het sandboarden. Nish verzamelde de papieren, tenslotte zaten ze buiten, en legde het onder de 'atlas' van Vexgarde en omgeving zodat het niet weg zou waaien en beschermd lag.
"Met vliegen ben je alleen heel erg afhankelijk van het weer. Het zal goed kunnen dat we de dagen van te voren de wind goed in de gaten moeten houden en misschien iets van een tent mee moeten nemen." Waarop zijn blik weer vragend werd. "Wanneer komt de komeet precies langs? Begint voor jou dan al de GU, of is het ervoor?" het zou fantastisch zijn als het ervoor was, maar tegelijk kwam hij dan misschien in tijdsnood. Hij begon direct al dingen te plannen en te bedenken voor de komende dagen, maar tegelijk wilde hij niet te hard van stapel lopen. Wilden ze hier elk weekend mee bezig zijn, of was het een basis voor als ze niks hadden om over te praten?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 10 Nov 2017, 23:46

"Twee weken na mijn eerste college, maar ik studeer sterrenkunde. Als ze niet begrijpen dat ik deze kans moet grijpen dan... dan is het misschien toch niet voor mij." Ze ging dit immers studeren om dergelijke hemellichamen te bestuderen, om er kennis over op te doen en ze te gebruiken in het bouwen van kaarten en systemen om iedereen in de wereld te kunnen helpen met de weg te vinden. Zodat voor iedereen de wereld een beetje groter werd dan al die kleine dorpjes en benauwde steden. Als de GU dan niet kon leven met een paar gemiste colleges dan begrepen ze haar visie niet, haar droom niet, en hadden ze duidelijk ook haar essay niet begrepen dat er gedeeltelijk voor had gezorgd dat ze deze beurs had gekregen.
"Ik ehm... Ik zat te denken dat ik in het weekend hierheen zou kunnen komen om samen te werken aan de vorderingen die we gemaakt hebben?" Met het daadwerkelijke bouwen zou ze hem waarschijnlijk niet kunnen helpen, maar dingen berekenen en plannen kon ze wel. Vragend keek ze Nish aan. Ze had gezegd als vrienden iets op te willen gaan bouwen, dus misschien was het dan wat veel van het goede om elk weekend naar hem te komen, maar tegelijk zouden ze aan hun project werken en als dat zou lukken... Dan zouden ze niet alleen een geweldig avontuur meemaken om de komeet te zien, maar ook een vliegpak ontwikkelen!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 10 Nov 2017, 23:53

Nee, dan hadden ze inderdaad niets van Moyra begrepen en Nish kreeg een amusante blik in zijn ogen. "Amper toegelaten en nu al rebels.. wie ben jij en wat heb je met Moyra gedaan?" Maar hij knipoogde erbij om aan te geven dat hij haar plaagde. "Wanneer de tijd dichterbij komt, zal ik wat bekenden inschakelen om te vragen naar de weersvoorspellingen. Gelukkig ben ik niet de enige met gaven," mompelde hij en rolde zijn ogen, maar er was een nieuwe energie van hem af te lezen. Samen een project beginnen klonk heerlijk en dit was een uitgelezen kans. Ze zouden tijd door moeten brengen met elkaar en aan iets werken waar ze beiden hun interesse in hadden en de tijd samen gaf hen mogelijkheden. Mogelijkheden om te verwerken en elkaar echt te leren kennen en om verder te komen.
"Ik heb een werkplaats, maar ik moet je waarschuwen.. ik ben niet gewend aan samenwerken, dus mijn methoden zijn misschien niet wat je ervan verwacht." Nish haalde zijn schouders op. "Misschien kan ik wat van jou leren en kan ik jou wat meegeven over de wind." Maar daarna werd zijn blik weer plagerig. "Hoe ga je Iriza overhalen om je weekend op weekend te laten gaan?" Het klonk als een heerlijk plan en als er een weekend werd overgeslagen vond hij dat ook geen probleem. Maar dit deed hem duidelijk goed.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 11 Nov 2017, 00:01

"Ja ik heb een of andere bitxi ontmoet. Totaal warhoofd, had veren, je zou hem niet leuk hebben gevonden. Maar die heeft me wat geleerd over voor mezelf opkomen." Ze grijnsde naar hem. Zonder hem zou ze immers nooit haar schubben tonen zoals ze nu kon doen. Zou ze nooit een shirt aantrekken waarvan ze oprecht dacht: "Hé, die kleur laat mijn ogen er echt uitspringen." Ze had zichzelf zo lang verborgen gehouden, besefte ze nu pas.
Het idee samen te werken aan een project en op die manier hun relatie weer opbouwen deed niet alleen hem goed, het liet ook Moyra zichtbaar ontspannen. Een doel voor ogen, hoe het ook tussen hen zou gaan lopen, haalde de druk eraf en juist dat vond ze prettig. Ze hief met een glimlach haar biertje. "Op ons project dan. En ik stuur Gennat wel naar haar toe, dan vergeet ze de rest van de wereld toch." Moyra rolde demonstratief met haar ogen, maar ze was blij voor haar vriendin. Hoewel ze wel ernstig met Gennat zou moeten praten dat als die ook maar iets zei of deed dat Iriza kwetste, ze een hele nare schorpioen in zijn bed zou stoppen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 11 Nov 2017, 00:09

"Ungh... met wie laat jij je wel niet in.." Maar hij lachte haar toe. "Wat in de vrede is een bitski? Wattes? Wil ik het weten?"
Tot nu toe viel vanavond wel mee. Ze hadden uitgesproken waar ze stonden -eerst op vriendschappelijk niveau- en lachten samen en het gaf hen een doel. Nish had erger verwacht en was allang opgelucht dat de middag niet zo ontzettend ongemakkelijk was verlopen. Hij tikte zijn bierflesje tegen het hare, nam een slok en schudde zijn hoofd. "Ja, Gennat en Iriza, wie had dat gedacht? Maar op de een of andere manier werkt het. Ik heb Gennat nog nooit zo gezien." Wat waar was. Gennat had heel wat meer geëxperimenteerd dan hij had in zijn jeugd, maar hij had de man nog nooit zo.. zo verliefd gezien. Hij was duidelijk dol op de wolf en Nish vond het wel leuk. Al plaagde hij hem er af en toe nog mee of Iriza het wel aan zou kunnen als hij een avondje toch plezier wilde hebben met een man. Het bleef Vexgarde tenslotte en bijna iedereen hier was wel bi. Of gewoon voluit homo, maar had toch iemand van het andere geslacht getrouwd om kinderen te kunnen krijgen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 11 Nov 2017, 00:14

"Een vreemde vogel," zei Moyra op nonchalante toon terwijl ze een slok bier nam, waarna ze naar hem grijnsde en een handje nootjes nam. De ontspannen sfeer tussen hen deed haar goed, gaf haar het idee dat het allemaal wel goed zou komen. Ze zouden tijd hebben om over alles te praten als het daartoe kwam, als er een onderwerp werd aangesneden, en dat was misschien ook maar het beste. Niets geforceerds of gedwongens, dat had voor hen nooit gewerkt.
"Iriza dan. Ik heb haar nog nooit over een jongen zien zwijmelen maar ze heeft het goed te pakken dit keer." Moyra wist iets meer over Vexgarde en de gewoontes hier, maar ze had haar vriendin er niets over verteld. Dat was aan Gennat zelf om te doen. "Ze zijn nu exclusief vertelde ze me." En Moyra begreep dat dat heel wat zei voor een Vexgardiaan, om een monogame relatie te hebben.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 11 Nov 2017, 00:21

Nish trok zijn wenkbrauwen op, maar liet het gaan. Een vreemde vogel, nou ja zeg! Maar hij vond het grappig dat daar een woord voor was en besloot het te onthouden. Hij had een dingetje met talen, zeker omdat hij een van de weinigen was die nog vloeiend Vexgardiaans sprak. Wie hem dat ooit had geleerd... De basislessen waren voor hem nooit genoeg geweest en hij had alle boeken verslonden erover. Het gaf hem het idee dat hij dichterbij de natuur stond en tegelijk zorgde het voor rust in zijn hoofd.

"Hmn.. Ook dat vind ik een vreemd idee bij Gennat." Nish dacht wat na en leunde lui achterover in de stoel. "Maar hij lijkt gelukkig te zijn en hij zegt dat hij het voor haar overheeft. Sterker nog, hij had het laatst over haar voorstellen aan zijn ouders." Waarna hij mompelde dat het beter was als dat niet op vrijdagavond gebeurde. Gennat had natuurlijk zijn eigen huis, maar vrijdagavond was de vaste dag dat zijn ouders naar die van zijn beste vriend gingen voor.. een fijne tijd.
"Maar ik plaagde hem er al mee, of Iriza wel in was voor trio's en wel op de hoogte was van hoe het hier eraan toe kon gaan en of ze dan voorkeur had voor een man of een vrouw." Tenslotte kon Gennat van tijd tot tijd wel genieten van een man. Nish had nooit de drang gehad om het uit te proberen. Hij blikte even naar Moyra. Was het onderwerp nog oké?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 11 Nov 2017, 00:28

Het onderwerp was oké, zolang hij maar niets voorstelde hierover aan haarzelf. Moyra moest er zelfs wel om grinniken, ze had altijd duidelijk gemaakt dat ze deze gewoontes uit Vexgarde maar vreemd en onbegrijpelijk vond. "Ik heb niet het idee dat hij dat binnenkort moet voorstellen aan Iriza, maar wie weet. Een leuke man voor hen erbij, dat zie ik nog wel gebeuren." Waarbij haar blik kort vragend was. Was Gennat bi? En toen werd ze zowaar iets nieuwsgierig. "Hoe zit dat eigenlijk met jou?" Daar had hij haar nooit over verteld, alleen dat zijn ouders meerdere partners hadden en dat hij daar niets voor voelde, dat hij niet zomaar met iemand het bed in dook. Nu wist ze, uit ervaring, dat hij op vrouwen viel, maar hoe zat dat verder? Was Nish biseksueel?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 11 Nov 2017, 00:35

Hij grinnikte weer. "Ik wil er niet teveel over nadenken eigenlijk, maar ik denk dat het een goede mogelijkheid zou zijn. Voor een keertje tussendoor en ze verder compleet gelukkig zijn samen." Iriza was avontuurlijk genoeg en Moyra had gelijk: hij zag het inderdaad wel voor zich. Maar haar nieuwsgierige blik maakte hem bijna verlegen. "Gennat is bi, ja, met voorkeur voor vrouwen en dat heeft hij uitgebreid onderzocht. Wat ik niet per se hoefde te weten... Emer heeft een voorkeur voor mannen, maar is gemaakt voor het vaderschap en heeft een goed huwelijk met iemand die er net zo over denkt. Van Rhan weet ik het niet precies. Hij is er wat gesloten over eigenlijk." Moyra stelde de vraag dan wel niet hardop, hij kon hem wel ongeveer horen. "Hoe bedoel je, hoe zit het met mij? Hoe ik de toekomst zie, of waar mijn seksuele interesse ligt?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 11 Nov 2017, 00:41

Emer viel op mannen? Dat was haast vreemd om te bedenken. Moyra had één keer met de man gepraat, en hij sprak zo liefdevol over zijn vrouw en hun kind dat het bijna niet voor te stellen was dat hij een klassiek geval was van het vrije huwelijk van Vexgarde. Dat Gennat bi was verbaasde haar ergens niet zo. Die jongen flirtte met alles wat los en vast zat, tot hij Iriza ontmoette tenminste.
De tegenvraag deed haar grijnzen en plagend keek ze hem aan. "Seksuele interesse. Zou ik, in theorie, jouw aandacht ooit moeten delen met een ander? Een man?" Dat klonk alsof ze een relatie hadden, maar zo had Moyra het niet bedoeld. Ze waren echter wel samen geweest als dat nare voorval met Hide niet had plaatsgevonden en nu wilde ze wel weten of Nish het type was voor trio's, of voor een relatie met een man naast een relatie met haar.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten