Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 13 Jan 2016, 22:25

Ze lachte en porde hem vrolijk en schoof hem wat hapjes toe. Ze was zich oprecht nergens van bewust en gelukkig was de stof van haar rok dun en daardoor ook zo droog. Haar topje zou wat langer duren. "Eehm ik weet niet. Volgens mij gaan ze naar een club." Fronsend keek ze opzij. "Wilde je mee?" Cerise had door dat hij toenadering zocht met anderen, maar naar een club gaan was misschien niet het beste idee als hij trouw wilde zijn aan Lea. Zij bleef vaak thuis omdat ze niet heel enthousiast was over dronken mannen die vonden dat ze overal maar in mochten knijpen.

----

Lea was dolenthousiast. Ze kwam graag bij Von over de vloer en kon goed meepraten over stoffen. Ze was dan ook al snel met de kleermaakster in gesprek over ideeën en stoffen en uiteindelijk kwamen ze er samen uit. Het geheel zou schattig, statig en tegelijk chic worden had ze gedacht.
Onderweg naar wat nu haar thuis was, sprak Lea met duidelijk vuur, hoewel gepast, over de stad en de omgeving en de stijl en alles. Ze was in rap tempo haar hart aan dit leven aan het verliezen en ze ging daar niet tegen vechten. De avonden waren wel stil. Dan miste ze Rosa en diens geklets en haar eeuwige geplaag. Of haar vaders bulderende lach. Of hoe haar moeder zachtjes lessen voorbereidde en tegen zichzelf mompelde. Hier waren ze maar met z'n drieën en waren er alleen maar dienstmeiden om haar gezelschap te houden als haar grootouders zich terugtrokken. Ze kreeg nog altijd het meeste contact met haar opa door hem te vragen of hij zin had in een potje schaken.

Lieve Seff,

De stad is geweldig. De sfeer en het ademt leven. Ik denk dat ik me hier thuis zal voelen, al weet ik nog altijd niet hoe het op de universiteit zal gaan. Voorlopig heb ik een paar vakken gekozen die me wel liggen, voornamelijk over taal en een paar wetenschappelijke. Het is moeilijk om iets uit te kiezen wat me echt het meeste trekt.
Toch mis ik je. Het is stil in dit enorme huis. Ik denk dat ze hier met gemak twee klassen zouden kunnen houden en ze slaapkamers kunnen bieden. Overal en eeuwig zijn dienstmeisjes die klaar staan om je te helpen met wat dan ook. Het is lui en luxe en gek, tegelijk is het fijn dat ze er zijn, anders is het helemaal niet te doen met alleen opa en oma.
De vrije dagen zijn heerlijk. Oma laat me alle mooie plekken zien en verteld me van alles over mama. Met opa kan ik schaken, al is het natuurlijk anders dan met jou. Ik weet dat het iets is van ons, maar ik heb het idee dat ik hem anders nooit zal bereiken. Ik hoop dat je het niet erg vindt?

Voor het weekend organiseren oma en ik samen een klein feestje. Op die manier leer ik alvast wat medestudenten kennen en is het een soort inluiding van de zomer. Het is zo spannend dat ik er amper van kan slapen. Oh en ik mis je moeder. Hoe zij met stoffen om kan gaan, perfect weet wat je wil en wat je goed staat.. We waren bij iemand die duidelijk alleen de rijken helpt, maar ik zweer je, ze had me toch rare opvattingen.

Hoe is het met jou? Heeft Izem woord gehouden en je verwezen naar een kennis? Hoe is het leven daar? Ik kan me er amper iets bij voorstellen, al moet ik zeggen dat ik nu denk dat ongeveer elke stad zal voelen als een compleet nieuwe wereld.
Lig je al beter in de roedel? Nog altijd bevriend met Cerise? Ik hoop dat het je goed vergaat en dat je het fijn hebt.

Veel liefs,

Lea.


Ja, ze hadden min of meer gezegd dat ze vrij waren, maar ze kon het niet helpen om deze toon te hebben als ze hem schreef. Dit was slechts één van de vele kleine briefjes die ze hem schreef. Uiteindelijk viel ze in slaap en droomde over Seff in T-shirt en korte broek en op blote voeten die op haar feestje kwam binnen vallen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 13 Jan 2016, 22:35

Seff haalde zijn schouders op. "Ik weet het niet. Het voelt... vreemd om dat te doen? Maar misschien voor een keertje. Als ik het niet leuk vindt denk ik dat ik de weg wel terug kan vinden." Casablanca was iets minder gevaarlijk dan Marakesh, en hij had met Cerise veel geoefend op het vertrouwen op zijn reuk. Hij dacht dat hij wel in staat zou zijn het appartement te vinden mocht hij eerder weg willen dan de rest. "En anders wil Lorenzo me misschien naar huis brengen?" De weerwolf leek zich nog het meeste als een soort 'grote broer' op te stellen naar Seff. Maar de vraag was natuurlijk hoe die zich zou gedragen als hij iets op had en een interessant meisje had gezien.
Ondertussen kwam Lea's brief aan bij hen thuis, maar Seff zou hem later pas lezen. Hij zat al een tijdje te denken om een cadeautje naar Lea te sturen als zij 18 werd, iets dat hij kwijt kon in een envelop. Maar hij wist nog niet zo goed wat.

----

Schaken was iets dat Lusio inderdaad een zeer geschikt tijdverdrijf vond, hoewel hij zich er lang niet zo in verloor als Seff dat kon. Wel ging hij tijdens het schaken graag met Lea in gesprek over onderwerpen die ze zou kunnen tegenkomen op de universiteit. Filosofie, kunstgeschiedenis, theater, dat waren onderwerpen die Lusio geschikt vond voor een jongedame. Harde wetenschap, daar zou hij nooit over beginnen tegenover zijn kleindochter. Hij was nog altijd een man die bepaalde onderwerpen, banen, en andere taken erg voor mannen bedoeld vond.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 13 Jan 2016, 22:40

Cerise haalde haar schouders op. Je leefde maar eens en hij was toch hier en verder geen vriendin in de buurt, hij kon het net zo goed proberen. "Zorg gewoon dat je niet teveel drinkt. De meesten die daar heen gaan zijn er niet voor de drank maar om iemand te ontmoeten voor een avondje plezier." Waardoor ze misschien weer bij het onderwerp kwamen wat Seff een poos geleden had aangekaart. Wat zou hij willen weten? Maar Cerise stuurde nergens op aan en als Seff wat wilde weten over iets, dan zou hij er toch echt zelf over moeten beginnen.
--------

Het waren prima onderwerpen. Lea kon zich meestal wel vinden in zijn mening, maar ging graag met hem in discussie over bepaalde vraagstukken en het beviel haar dat ze veel van hem kon leren. Je kon merken dat de man overal over nadacht en nooit zomaar een antwoord gaf. Terwijl ze haar toren verzette, keek ze naar haar opa op. "Opa, heeft u weleens iets impulsiefs gedaan?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 13 Jan 2016, 22:48

Seff knikte. "Ik drink niet veel. Ik doe domme dingen als ik teveel drink en ik heb mam beloofd dat ik dat niet meer zou doen. Ze zegt dat ik mezelf dan verlies." Haar gezicht toen hij in een dronken bui had gevochten was zo teleurgesteld geweest, bijna net zo erg als toen ze zijn tatoeage had ontdekt. Seff haatte het als ze zo naar hem keek, het deed hem vreselijk pijn als hij mensen teleurstelde. "Cerise, zoeken vrouwen ook wel eens een avondje plezier?" Hij kon het zich nauwelijks voorstellen dat vrouwen dat deden. De meisjes die hij kende tenminste niet. Dus hij wist niet of ze dat deden.

--------

Als ze dat soort gesprekken hadden was Lusio al snel geprikkeld om haar uit te nodigen in zijn werkkamer, waar tevens zijn privé bibliotheek stond. Maar dat deed hij uiteindelijk nooit, hoewel Lea altijd toegang had tot de grote(re) bibliotheek van het huis, die alsnog klein was vergeleken met die van Eldon. Maar onderwerpen zoals biologie, natuurkunde, en andere exacte wetenschappen zou ze daar niet zo snel vinden. Misschien, op een dag, zou de man zich over zijn vooroordelen kunnen zetten en zijn kleindochter er uit kunnen nodigen. Zelfs Avyanna was daar nooit binnen geweest. Lusio's werkkamer was echt verboden terrein, behalve voor zakelijke besprekingen en de dienstmeisjes om schoon te maken. Verbaasd keek Lusio op bij de vraag. Iets impulsiefs? Dat was een interessante vraag, en hij dacht er rustig over terwijl hij zelf zijn loper verplaatste. "Toen ik jong was, zeker. Ik was een jongeman met veel mogelijkheden vanwege mijn stand. Ik ben wel eens het huis uitgeglipt voor een feestje dat eigenlijk ongepast was. Maar in de latere jaren zul je leren Eleanore, dat het leven een beetje is als schaken. De beste zetten worden gedaan na goed beraad." Waarna hij met de loper, haar paard sloeg en daarmee haar koningin ietwat klem zette.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 13 Jan 2016, 22:58

"Heel verstandig," of dat nou zijn beslissing of zijn moeder was, mocht Seff zelf bedenken. Zij ging in elk geval niet mee. Cerise dacht even na over de vraag en haalde haar schouders op. "Sommige vrouwen wel. Asra bijvoorbeeld is er niet vies van, al houdt ze het ook vaak genoeg bij.. nou ja.. strelen en zoenen." Ze was iets te vaak gedwongen geweest om wél mee te moeten bij zo'n kroegavond. "Maar ik denk dat de meesten niet uitgaan met dat idee in gedachten. Als ze echter iemand vinden dan zijn ze snel genoeg over te halen. Alcohol en dansen en aandacht krijgen doen veel."
----

"Zoals dat ik wist dat u die zet ging doen en nu nog drie zetten nodig heb voor schaakmat?" Ze glimlachte liefjes en sloeg met haar andere paard zijn andere loper. Ja, ze was hier goed in en ze liet zich niet opjagen. Ze nam de tijd om alles af te wegen en nog altijd was ze redelijk vlot.
Lea hoopte maar dat het feestje wat leven in dit huis zou blazen en ze hoopte ook vrienden te maken. Niet om het schaken, maar meer omdat ze mensen van haar leeftijd miste.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 13 Jan 2016, 23:05

Seff begon opnieuw licht te blozen bij de beschrijving over wat Asra prima vond op zo'n avond. Eh... Dat was even een plaatje dat hij niet nodig had op het moment. "Ben.. ben jij ooit uitgegaan met zoiets in gedachten?" Seff kon zich dat niet voorstellen. Cerise leek hem niet het type voor 'een pleziertje zoeken'. Zeker niet na wat er gebeurd was met haar vorige vriendje. Seff's haar was inmiddels opgedroogd en stond nu weer alle kanten op. "Hoe is het eigenlijk om een kamer met haar te delen?" Het was Seff niet ontgaan dat Asra en Cerise niet echt heel vlotjes door een deur gingen met elkaar.

----

Daarop moest Lusio kort lachen, zelfs zijn lach werd onder een soort controle gehouden om hem kort en gemanierd te houden. Hij was zeker niet te vergelijken met Mano's bulderende lach. "Goed zo meisje. Je bent een gewaagde tegenstander." Nozomi keek het tafereel van grootvader en kleindochter van de andere kant van de salon glimlachend aan. Ze was ondertussen met de lijst bezig waar uitnodigingen naartoe zouden gaan die avond. Het waren enkele vrouwen die uit de hogere lagen van de samenleving kwamen, met hun (veelal vrijgezelle) zonen die allen waren toegelaten tot de universiteit. Er zouden een stuk of 25 mensen komen. Tien vrouwen en hun zonen, en een enkeling die ook een jonger kind meenamen gezien die moeilijk alleen thuis konden blijven. Als er bediendes, zoals kindermeisjes, meekwamen werden die niet meegeteld. Die zouden zich in de keukens ophouden, zoals het hoorde.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 14 Jan 2016, 09:55

Cerise wierp hem een blik toe van: wat denk je zelf?! "Nee, als ik uitga wil ik gewoon plezier met vrienden en niet om de tien seconden in mijn billen worden geknepen." Ze ging dan ook weinig uit, al zou ze best weer iemand willen ontmoeten. Ze was tenslotte ook al 20, al had ze nog niet echt behoefte aan settelen en pups.
Ze haalde haar schouders op. "Geen idee. We gaan elkaar gewoon uit de weg en zwijgen voornamelijk. Ik heb zo het idee dat ze niet weet hoe ze met me om moet gaan." Maar ze zat dan ook niet te wachten op diepe gesprekken met Asra en dus kon het haar weinig schelen hoe de bèta over haar dacht.
-------

Lea keek ernaar uit en had die middag voordat het zou beginnen, lang in bad gezeten. Ze rook geurig en fris, maar niet zwaar naar parfum wat haar neus natuurlijk helemaal niet kon verdragen. Haar lange lokken had ze kunstig opgestoken in een nonchalant maar aantrekkelijk kapsel. Een paar lossere plukjes vielen er weer uit en dat gaf haar een wat zachtere aanblik. Ze maakte zich heel licht op, trok de nieuwe jurk aan en de bijpassende schoenen en begaf zich naar beneden. Een beetje zenuwachtig was ze wel.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 14 Jan 2016, 11:08

Seff grijnsde onschuldig bij die blik. Hij had al niet verwacht dat Cerise dat zou doen. Maar hij kon wel begrijpen dat uitgaan voor vrouwen niet altijd even leuk was."Als je toch nog eens mee wil, dan kan ik je wel beschermen?", bood hij aan. Wist hij immers veel of Cerise het wel leuk zou vinden om weer eens mee te gaan? Hij grinnikte zacht. "Ja, ik heb het idee dat jullie elkaar niet zo liggen of zo? Gewoon, als personen dan." Net zoals Adán en hij maar niet met elkaar door een deur leken te kunnen gaan.

-------

Op het moment dat Lea naar beneden kwam, arriveerden net de eerste gasten. De families Du Tomás, en Von Freimach, moeders met hun zonen en een klein dochtertje. Mattias du Tomás, en Friedrich von Freimach zouden net als Lea dit jaar beginnen met de universiteit. En hun moeders waren zeer benieuwd naar deze kleindochter van heer Lusio. Avyanna was ervandoor gegaan voor er serieuze huwelijksaanzoeken gedaan waren, maar het feit dat er nu een kleindochter was die de huwbare leeftijd zou gaan bereiken was zeker interessant voor de moeders met ongehuwde zonen. En die interesse werd alleen maar groter toen de twee vrouwen hun ogen op Lea lieten vallen, die er in alles uitzag als een respectabele jongedame. Nozomi introduceerde de families, waarna de zonen (die in alles een en al manieren en hoogstaande opvoeding waren) zich vriendelijk voorstelden. Seff zou binnen enkele seconden stikjaloers worden als hij dit tafereel zag, wetende dat hij nooit competitie zou zijn met dit soort mannen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 14 Jan 2016, 11:25

Ze haalde haar schouders op. "Ik heb er niet per se behoefte aan. Ik vind het jammer van mn geld, maar kan me voorstellen dat het wel gezellig kan zijn." Cerise kon zelfs wel aardig losgaan op de dansvloer, maar dat was wel een poosje geleden voor haar. "Misschien ga ik wel mee om op jou te passen," plaagde ze met een lachje maar haalde toen weer haar schouders op. "Ik weet niet wat het is en het kan me niet schelen zolang het redelijk goed blijft gaan." Maar nu ze weer een beetje droog waren moesten ze ook langzaamaan weer terug. Als er geen eten op tafel stond werd de roedel behoorlijk chagrijnig immers. Nu pas had Cerise ook door dat haar topje behoorlijk aan haar lijf kleefde en ze kreeg een lichte kleur toen ze besefte dat dat was waar Seff naar had zitten kijken en toen had moeten blozen.
------

Lea nam Mattias en Friedrich op sleeptouw en maakte wat babbeltjes. De heren zagen er keurig verzorgd uit en het was duidelijk op te merken aan hun blikken dat zij ook in de smaak viel. Ze kletsten wat, Lea speelde voortreffelijk gastvrouw en ging, toen ze de bel hoorde, met een excuus naar de hal om de nieuwe gasten te ontvangen en kennis te maken. Ze had natuurlijk kunnen weten dat er enkel heren zouden komen. Voor meisjes was het nog altijd ongewoon om te gaan studeren, maar ze was er zeker van dat ze net zo slim was als zij. Als ze niet nu indruk maakte, dan zou dat op de universiteit vast snel genoeg komen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 14 Jan 2016, 11:35

En waar Seff nog altijd heel hard niet op probeerde te letten. Met de gevonden stukken hout onder zijn arm liep hij naast Cerise richting huis. "Ga je Adán weer martelen met het eten vanavond?" Seff vond dat in ieder geval erg grappig om te zien, hoewel de ontmoeting tussen hem en de pepers ook niet zo goed was verlopen.
De eerste roedelleden waren al thuis, en hadden het dus ook vreemd gevonden dat Cerise nergens te vinden was en er nog niets te eten was. Maar gelukkig voor Cerise, waren het Lorenzo en Asra en die waren er net iets minder heftig over dan de rest. Lorenzo grijnsde toen hij Seff en Cerise binnen zag komen, beiden nog met vochtige shirts door het zeewater en de duik. "Nee maar. Heb je onze jonge pup bezig gehouden Cerise? Of was het eerder andersom?", plaagde hij op vriendelijke toon. Seff kleurde binnen enkele seconden weer knalrood door die woorden. "W..wat? Nee! Nee, dat is er niet..." Help? Wanhopig keek hij naar Cerise, voor bijstand om dit misverstand de wereld uit te helpen.
------

Dat deed Lea zeker, en de heren gedroegen zich dan ook hoffelijk. Lea's Duits mocht dan redelijk zijn, het leek nauwelijks op het zangerige Duits van de Oostenrijkers, maar voor het meisje sloegen ze om naar het 'hogere' Frans zodat het gesprek zonder moeite zou verlopen. De volgende twee jongens, Hans en Martijn, waren bekenden van hen en ook Martijn's zusje (die slechts een jaar jonger was dan Lea) Frida kwam mee. Glimlachend stelde ze zich voor aan Lea. Het was te zien dat Frida vanaf jongs af aan was grootgebracht in het leven van een dame die later iemands vrouw zou zijn en vanuit daar een hoge positie zou bekleden. Toch was het meisje alles behalve een dom gansje.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten