Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 19:18

Ze lachte. "Ik bedoelde voor mij," reageerde ze en gaf hem een por. Maar ze keek naar zijn vingers over haar, ongeveer, dierbaarste bezit en haar lach verdween. "Soms wel. Het is meer de manier waarop het gegaan is. Ik denk niet dat ik daar was gebleven, maar ik was liever op een andere manier ergens anders terecht gekomen." Helemaal gezien de Alfa er ook wel een handje van had om de jongeren voor een nachtje uit te nodigen. Zij had gelukkig altijd een excuus gehad, maar de hele roedel was volkomen gestoord en daarom deed ze ook aardig moeilijk over relaties. Ze had gezien in de roedel dat 'een nachtje seks' vaak genoeg niet goed uitdraaide en iedereen emotioneel beschadigd werd erdoor. Wat ook de reden was waarom ze nooit had gesproken. Een soort van verdedigingsmechanisme in de hoop dat de mannen daardoor haar met rust zouden laten.
______

Wat, de tuinman? Maar alles zelf opknappen was toch veel leuker en hoorde bij het project? Wat had zij eraan om zaadjes in de aarde te stoppen en dat was het dan? Maar ze glimlachte naar haar oma alsof het het geweldigste plan ooit was. "Dat klinkt super!" Echt niet dat ze af en toe ging kijken om te zien of die gast al opschoot...
Avyanna glimlachte. "Klinkt als een plan. Dan kunnen we het misschien wel combineren met de dierentuin, hm?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 19:23

Daarop liet Seff zijn blik even over Cerise heen glijden, alsof hij een goede plek zocht voor een tatoeage. Hij betrapte zichzelf echter op hele andere gedachten en werd binnen enkele seconden zo rood als een tomaat! "Eh... Ja dat... dat kan ik wel begrijpen ja... Dat had natuurlijk ook niet zo moeten gaan." Moest hij zeggen dat hij Asra had gevraagd waarom ze Cerise hadden gered, en niemand anders? Seff wist het niet, hij wilde geen pijnlijke zware onderwerpen opbrengen. Kennelijk had hij het correct gehad in dat meisjes dat liever vermeden. "Ik ehm... Ik denk dat een tatoeage op je schouderblad, bij je rug, mooi zou kunnen staan?" En misschien moest iemand Seff even uitleggen dat 'een avondje seks' in een roedel niet werkte.
______

Tja, welkom in een huis waar het meeste voor je werd gedaan. Mano knikte glimlachend, maar herkende ook het protest op Rosa's gezicht. Zou hij... "Ik denk dat Rosa en ik de kas wel kunnen opknappen. Dat zal haar iets leren over voorzichtig omgaan met eigendommen, en verantwoordelijkheid ergens voor dragen." Als hij zijn best deed, kon hij heel wat dingen recht kletsen. Maar zou Nozomi ervoor vallen? En Avyanna?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 19:31

Ze werd zowaar een beetje verlegen van zijn onderzoekende blik en toen hij rood werd kon ze het niet nalaten een "wat?" uit te brengen. Wat had hij ineens? En ook nog stamelen en daarna even nodig hebben voor een volgende zin? Cerise keek hem vragend aan, maar knikte uiteindelijk op zijn voorstel. "Hmmm.. dat is nog best een idee," mompelde ze, al keek ze tussen haar wimpers door naar Seff.
________

"Pap!" Liet Rosa zich geïrriteerd ontvallen. Zo onverantwoordelijk was ze nou ook weer niet! Had ze een kans om een goede indruk te maken bij nieuwe personen, bracht hij het op alsof ze 12 was en onhandig! Boos keek ze de andere kant op en liep de kas weer uit.
Avyanna fronste lichtjes bij Mano's voorstel. Het was de bedoeling dat dit voor een deel ook vakantie voor hen zou zijn. Ze wist dat hij hier niet hoorde, maar daarom hoefde hij nog niet direct aan het werk te gaan. "Lieverd, ik denk dat er met de tuinman wel wat af te spreken is over Rosa's taken," bracht ze dan ook voorzichtig naar voren, waarna ze haar dochter nakeek die kwaad wegliep, verder de tuinen in.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 19:37

"Zou je iets willen van thuis? Of van Hongarije. Daar kom je vandaan, toch?" Was de roedel haar daar tegengekomen, of was die van Cerise afgereisd? "Ik eh... Ik had Asra gevraagd naar hoe het was toen je hier net was, en waarom ze alleen jou hadden gered." Hij moest het toch opbiechten. En bovendien wilde hij een ander onderwerp dat hem minder van zijn stuk wist te brengen. Dit stamelen en blozen ging maar zolang goed.
________

Dat.. was niet de bedoeling geweest. Mano zuchtte en liet zijn schouders hangen. Kon hij dan nooit iets goed doen, of zeggen? Hij schakelde over op Shanea toen Avyanna hem aansprak. "Ik bedoelde het niet als werk of straf, maar ze keek zo beteuterd toen ze hoorde dat een tuinman het zou doen. Het zelf opknappen is ook een project, ik dacht dat het leuk was om samen te doen." En het zou hem even weghouden bij haar ouders. Maar kennelijk had hij niet de juiste woorden gebruikt om Nozomi over te halen, maar wel de juiste om zijn dochter kwaad te maken. "Ik begrijp het. Die man hoort ook zijn werk te doen", zei hij daarna weer in het Duits.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 19:46

"Het is een familiestuk, dus Hongaars genoeg?" ze fronste en nam de ketting terug. Wat had hij ineens? Ze ging niet zomaar iets op haar lichaam tatoeëren wat verder geen betekenis voor haar had. Of was ze zo onduidelijk geweest over dat ze deze afbeelding wilde? Maar waarom zou ze hem anders laten zien?!
Als ze de verhalen van haar moeder mocht geloven stond het voor haar familie en had het te maken met de familieband. Dat je altijd verbonden blijft, ook als je je eigen pad kiest.
Haar frons bleef toen hij het volgende onderwerp opbracht. Waarom had hij dat gedaan? "Oh?" mompelde ze, deels nieuwsgierig, deels niet wetend wat ze daarvan moest vinden. "Wat zei ze?"
________

Avyanna zuchtte en gebaarde naar Lea dat ze haar zusje moest zoeken en keek naar haar moeder met een blik van 'geef ons een momentje', waarop Nozomi zich inderdaad terugtrok. Ook zij schakelde van taal. "Dat weet ik, ik zag haar blik heus ook wel. Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar meer dat ze in overleg met de tuinman kan kijken naar wat ze kan doen. Ze kan heus wel meehelpen met bepaalde dingen, maar hier gaat alles van mond tot mond, Mano. Ik zie mijn ouders na bijna 17 jaar weer. Is het teveel gevraagd, dat ik wil dat jullie een beetje je best doen? Zoals Lea en ik ons best deden bij jouw familie?" Ze wreef over haar voorhoofd. Waarom in de vrede had ze hier ook al weer mee ingestemd. Ze waren hier nog maar een middag en ze hadden al ruzie!
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 20:53

Seff had inderdaad niet begrepen dat ze dat symbool wilde, maar dacht wel dat het iets soortgelijks zou zijn. Iets dat haar in ieder geval aan huis deed denken. Maar hij had ook door dat hij een gevoelige snaar had geraakt. Hij keek verontschuldigend. Zo had hij het niet willen laten overkomen. "Ze zei dat ze iedereen hebben proberen te helpen, maar dat jij er in verhouding het beste aan toe was. Daarom heb je het als enige ook echt overleefd." Was het fout geweest van hem om Asra ernaar te vragen? Seff had het idee dat hij al de halve avond net de foute dingen zei.
________

Mano had het niet veel beter dan Seff. Hij wilde hier geen ruzie over maken! "Natuurlijk is dat niet teveel gevraagd lieverd. Ik.. ik moet nog even wennen. Ik zal natuurlijk mijn best doen." Maar hij werd er nu al mee geconfronteerd dat dat mogelijk veel lastiger ging zijn dan hij zich herinnerde. Lea en Avyanna hadden zich in de zomer inderdaad enorm moeten aanpassen naar zijn familie, nu zou hij hetzelfde moeten doen. En hij was tegelijk vreselijk goed bezig met dat verpesten. Het werd nog wat, als ze vanavond met Lusio aan tafel zaten. "Kan ik het goedmaken lieverd?" Naar haar, naar Rosa, desnoods naar Nozomi?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 21:02

Cerise knikte stilletjes. Ze begreep het wel, natuurlijk had ze moeten weten dat ze voor iedereen hun best hadden gedaan. Ze bleef het lastig vinden om het goede te zien in de roedel, al had Lorenzo voor een groot deel haar vertrouwen al gewonnen. Ze zuchtte en ontspande. "Sorry.. ik.. word altijd een beetje kriebelig als het ineens heel persoonlijk wordt en er anderen bij betrokken worden." Ze deed haar best op een glimlachje. "Wil je... nog een stukje lopen?" Als hij terug wilde door haar stomme gedrag, dan begreep ze dat.
______

Ze legde haar hand op zijn arm en streelde hem door de stof heen. "Geef Rosa een kans om zelf dingen te ondernemen zonder dat jij de weg voor haar vrijmaakt. Ze zal het ook een keertje moeten leren om het zelf te doen." Waarna ze hem knuffelde en zacht een kus op zijn lippen drukte. "Ik weet dat je hier niet echt wilt zijn en als het niet langer gaat, dan gaat het niet. Maar laten we op z'n minst proberen om het een week vol te houden, oké? Voor Lea?"
Ondertussen had Lea haar zusje in gehaald, die was duidelijk niet gewend aan rennen in een rok, en had haar gekalmeerd. Nu liepen ze rustig terug, hoewel Rosa nog steeds een beetje stuurs keek.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 21:11

Seff glimlachte naar haar. "Hé, dat is oké. Het is ook heel wat om het over te hebben, zeker tegen iemand die zo goed als een vreemde is." Zo goed kenden ze elkaar nu ook weer niet. Maar daarna grijnsde hij weer breed en jongensachtig. "Tuurlijk joh! Zullen we door het park naar huis lopen?" Het was een behoorlijk stuk om, zeker gezien het kouder begon te worden, maar Seff sloeg zijn arm om Cerise heen zodat ze elkaars warmte wat konden delen. Het park was uitgestorven op dit uur, maar er zaten nog vogels te tjirpen in de bomen en Seff hield van de natuur om hem heen. "Als je overal heen kon reizen, wat zou je dan echt nog eens willen zien?" Een luchtiger onderwerp leek even verstandig.
______

Mano glimlachte naar zijn vrouw en kuste haar zacht terug. "Voor jou probeer ik alles lieverd", zei hij met een glimlach. "En je hebt gelijk. Ik moet ze meer op hun eigen benen laten staan." Ook bij Lea wilde hij nog wel eens te beschermend blijven. Zijn dochters moesten volwassen worden, en dat betekende ook dat hij ze moest laten gaan om zelf fouten te maken en te leren. Dus toen Rosa en Lea terugkwamen keek hij verontschuldigend naar zijn jongste. "Het spijt me lieverd. Ik wilde je niet als een kind laten klinken naar je oma. Ik zal me er niet meer mee bemoeien." Wat ook maar goed zou zijn, want Mano had niet bepaald groene vingers... "Wat denken jullie ervan om morgen naar de markt, en de dierentuin te gaan? Je moeder kan mee, als ze dat zou willen?" Vragend keek hij naar Rosa, Lea, en toen naar Avy. Hij zei dit bewust in het Duits, voor het geval Nozomi in de buurt was. Mano's Duits was inmiddels goed, maar het zou nooit accentloos zijn.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 22 Jan 2016, 21:21

Wat hem weer op een por kwam te staan. "Je bent geen vreemde." Het was immers al minstens 2 maanden dat hij in de roedel zat? Ze glimlachte en ze zetten zich weer in bewegen. Het park was een goed idee. Cerise kon heus haar mannetje wel staan, maar ze kwam er nooit in haar eentje. Hoewel ze zich al een poosje gevestigd hadden hier, kon je nooit voorzichtig genoeg zijn en het was wel duidelijk dat ze uit een andere cultuur kwam en daarom des te aantrekkelijker voor mannen.
Wat verbaasd keek ze naar hem op toen ze zijn arm om haar heen voelde, en weer kwam er vanbinnen een tweestrijd. Dit was een vriendelijk gebaar toch? Of moest ze er meer van denken? Net als met zijn voorstel van samen eten en dan wandelen.. Dus zweeg ze een poos en keek om zich heen, genietend van het nieuwe uitzicht. Terwijl het steeds verder afkoelde, werd ze zich ook steeds meer bewust van Seff's arm en zijn warmte die naar haar doorstraalde.
"Hmm, ik denk de bergen. Maar dan wel in de zomer, ik heb echt helemaal niets met de kou, hoewel sneeuw wel altijd heel mooi is." Ze grinnikte. "En als wolf een stuk beter te doorstaan dan als mens, overigens. En jij?"
____________

Rosa nam het met een knikje in ontvangst en trok vervolgens een wenkbrauw op. "Dat stelde mama ook al voor. Dus ik ben voor, maar dan met ijs!" het was duidelijk dat ze zijn excuses een beetje probeerde te rekken. Al was dat wel typisch Rosa: gaf haar als excuus iets lekkers en alles was vergeten en vergeven.
Avyanna moest een beetje glimlachen om haar brutale dochter, maar haar ogen glinsterden toen ze naar Mano keek. "Je hoort het lieverd; met ijs!" Waarna ze Rosa een knuffel gaf en met haar verder liep en van alles aanwees en over haar jeugd hier vertelde.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 22 Jan 2016, 21:28

Seff was zich er dit keer niet zo van bewust, en had dus ook haar tweestrijd niet door. Cerise was nu één keer in zijn dromen voorgekomen, het zou waarschijnlijk nog wel een paar keer gebeuren. Maar de jonge wolf had niets door van een mogelijke tweestrijd in haar, of in hem. Hij merkte wel dat er mannen op straat naar haar hadden gekeken, iets dat hem ietwat defensief maakte. Maar hier in het park was niemand te bekennen, dus ontspande hij volledig. "Ierland, maar anders wil ik erg graag nog een keer naar Mongolië. Mijn vader en tante komen daar vandaan. Hun roedel is heel erg groot, en bestaat eigenlijk uit meerdere roedels samen. De Alfa's van de familietakken, vormen samen een soort raad. Tenminste, dat heb ik onthouden uit de geschiedenislessen erover. Mijn vader praat niet graag over zijn thuis." Ook omdat Emil het al heel erg lang niet meer zag als zijn thuis, maar dat wist Seff niet. "En Eldon ligt in de buurt van de bergen. We hebben elk jaar best wat sneeuw." Vooral Lea vond dat altijd erg grappig. Met haar witte vacht viel ze in verse sneeuw nauwelijks op, en kon ze iedereen moeiteloos bespringen en zich rot laten schrikken.
____________

Mano moest lachen om Rosa, maar ook om Avyanna. Die net zo'n zoetekauw kon zijn als haar dochter. "Oké oké, ik geef me over. IJs voor iedereen!" Waarna hij grinnikend achter de rest aan verder de tuin in liep. Nozomi sloot zich ook weer bij hen aan. De vrouw had heus wel door dat haar dochter en schoonzoon op een andere taal waren overgeschakeld omdat de ruzie niet voor haar oren bedoeld was. En mogelijk ook niet voor die van Rosa en Lea, gezien ze niet zeker wist of die die vreemde taal ook spraken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten