Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 23 Jan 2016, 10:49

Dat ging maar net goed... Maar ze blikte naar Seff en fronste even. "Misschien moet ik gewoon wat creatiever zijn. Als ze bij jou zo'n geldbuidel vinden gaan ze denken dat je niet eerlijk bent geweest over het deel wat je moet teruggeven. Maar dank je wel." Ze zou wel wat verzinnen, maar voor nu wilde ze een zorgeloze avond. Het was dan misschien geen date, Cerise had haar kleren met zorg uitgekozen waardoor ze er goed uitzag, maar het niet té leek.
________

Als het aan haar lag wel. De meiden waren echter beiden al vroeg op; Lea zat aan het ontbijt met haar grootouders en Rosa had haar minst erge rok gevonden en struinde nu door de gangen, op zoek naar de tuinman. Uiteindelijk vond ze hem in de keukens waar hij zat te ontbijten en ze trok een wenkbrauw op. Kregen die mensen niet eens een fatsoenlijke plaats om te eten, of had hij gewoon haast. Hoe dan ook, ze hopte naast hem op een kruk en at ook een stukje toast en stelde zichzelf vrolijk voor.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 23 Jan 2016, 20:23

Dat was een heel goed punt... Seff moest immers de helft afstaan, net als de rest. Als hij dan zoveel geld had, zou de roedel simpelweg kunnen terugrekenen dat er iets niet klopte. Of Seff betaalde te weinig, of hij had iemand anders geld in beheer, of hij gokte. En dat laatste deed hij niet eens in kaarten met de rest. Maar daarna zag hij aan Cerise's gezicht dat ze het er niet meer over wilde hebben en hij glimlachte naar haar. "Ik had een visrestaurant bij de havens gezien dat er leuk uitzag." Bovendien aten ze niet zo vaak vis met de roedel en hij had van zijn moeder geleerd dat het wel gezond voor je was. Het was weer eens wat anders?
____

De man keek zeer verbaasd op. Binnen korte tijd wist iedereen wie de kleindochters waren, en nu zat er eentje hier in de keuken? "Jongedame, wat doet u hier als ik vragen mag? Bent u verdwaald?" De tuinman had nog nooit een Zeresh in de keukens gezien, en het was kennelijk nog niet bekend onder de staf dat Mano's afkomst heel wat minder hoogstaand was dus dat de meisjes niet zo waren opgevoed als hun grootouders.
Mano werd loom en lui wakker en keek glimlachend, met één oog open, naar zijn vrouw. Zouden ze ontbijt op bed kunnen krijgen? Zo voorzichtig mogelijk maakte hij zich van haar los en glipte de gang op om het ontbijt te gaan regelen. Hij wist al snel een dienstmeisje over te halen het voor hen te regelen en bleef zelf bij de deur wachten. Hij vermoedde dat Avyanna het niet zou waarderen als iemand haar zo zou zien, slapend, zonder make-up, met haar haar in de war, en toch echt wel naakt onder die dekens.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 23 Jan 2016, 20:37

Ze glimlachte opgewekt en ze kletsten over van alles terwijl ze er heen gingen. Het restaurant was vol, maar niet afgeladen waardoor er nog plek was voor hen. Blijkbaar was het typisch een tentje waar stelletjes kwamen... Cerise had het naar haar zin in elk geval en was heerlijk ontspannen.
_________

Rosa keek hem met een lachje aan. "Nee, ik heb de meeste gangen nu wel gehad. Ik was op zoek naar u!" Ze nam nog een hap van haar stuk toast en werkte het vlot weg en ging verder: "Eigenlijk wilde ik aan de gang met de kas en ik vroeg me af of u tijd had om te helpen want ik heb er helemaal geen verstand van." Grote, groene, verwachtingsvolle ogen blikten naar de man.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 23 Jan 2016, 20:47

Seff had zelfs gereserveerd! Hij grijnsde jongensachtig naar Cerise. "Komt het niet heel volwassen over om alles geregeld te hebben, en niet maar de gok te nemen?" Dat was een serieuze vraag. Seff wist niet of meisjes het fijn vonden dat iets geregeld was, of juist ook wel eens gewoon een gokje wilden wagen. Maar vrijdagavond was een drukke avond, en hij had niet uiteindelijk bij een etenskraampje willen eindigen, terwijl juist hij een leuke avond beloofd had. Galant schoof hij haar stoel naar achteren zodat Cerise plaats kon nemen.
_________

Alsof de man 'nee' durfde te zeggen! En die onschuldige blik met grote ogen werkte ook behoorlijk goed... Hij knikte, at rustig zijn ontbijt op en ging toen met Rosa naar de tuin. "Het zal weinig opknapwerk nodig hebben. Hoogstens een paar plekken opknappen waar nu tocht langs de ramen komen. Vooral veel schoonmaakwerk." Waarvoor hij borstels (voor de spinnenwebben) en emmers met sop (voor de vieze ruiten) bij zich had. Daarna zouden ze de tafels kunnen vrijmaken en de plantenbakken die er nog stonden kunnen vullen met nieuwe, verse, en voedzame aarde. Het zou een dag of drie a vier werk zijn, waar Rosa hoogstens moe en vies van zou worden. De man keek vragend naar het meisje. Was ze echt van plan te helpen? Of wilde ze enkel toezien dat het goed gedaan werd?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 23 Jan 2016, 20:55

"Het voelt... goed," gaf ze als antwoord, terwijl ze nog even nadacht of dat het juiste woord was. Het voelde verzorgd aan, en Seff had er duidelijk over nagedacht dat het goed was om te reserveren. Hij zou het goed doen op date, bedacht ze zich, maar hield dat maar voor zichzelf en lachte hem stralend toe. Ja, dit was heerlijk zo. Cerise liet zich verleiden tot een wijntje en een voorgerechtje. "Die manieren heb je vast van je moeder, of niet?" plaagde ze hem.
______

"Cool!" wat natuurlijk niet echt een woord was voor een edelvrouwe, maar wie dat zag in Rosa had duidelijk geen ogen in zijn/haar hoofd. Ze sloeg zonder angst een spinnetje weg en keek opgetogen rond. "Dus, waar kan ik een overal en laarzen krijgen?" Ze was van plan om flink te gaan werken en te beginnen met stoffen en opruimen en daarna konden de ramen geboend en gelapt worden. Vragend nam ze de man op en glimlachte vriendelijk naar hem toen er niet direct een antwoord kwam.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 23 Jan 2016, 21:08

Seff glimlachte ietwat blozend. "Een beetje. Volgens mij was ze een tijdje bang dat ik op mijn vader zou gaan lijken, en ze vind dat je je best moet doen iemand af en toe speciaal te laten voelen. Ze te laten zien dat ze echt wel wat voor je betekenen." Betekende Cerise iets voor hem? Ja, Seff dacht van wel. Ze waren in korte tijd best close geworden met elkaar, zo bungelend aan de onderkant van de roedel. Cerise lette op hem, en hij lette op haar. Dat ging goed, en het voelde fijn. Zelfs zijn wolf vond haar wel prettig in de buurt, en die had zich tot nu toe behoorlijk afgezet tegen de roedel.
______

Ietwat beduusd ging de tuinman die voor haar halen. Het werd uiteindelijk vooral schort met mouwen, dat de dienstmeisjes aanhadden als ze de was in tobbes moesten doen en hun kleren niet vies wilden maken. Een overall hadden ze hier niet in Rosa's maat, gezien alleen de tuinman die droeg, en die was veel groter dan zij. Laarzen hadden ze wel, voor als de meisjes het bordes moesten schrobben. Een van hen had haar paar nu aan Rosa uitgeleend. De tuinman wist niet echt wat hij moest denken van Rosa die dit werk deed, hij kon zich niet voorstellen dat Nozomi, Avyanna, of Lusio het erg op prijs zouden stellen. Maar hij stelde ook maar geen vragen, gezien Rosa duidelijk iets in haar hoofd had.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 23 Jan 2016, 21:59

Nu was zij het die een lichte kleur kreeg en ze glimlachte warm naar hem. Oké, het was geen date, maar dat zou het kunnen zijn als Seff Lea uit zijn hoofd en hart kreeg. Een egoïstische gedachte, gezien Cerise niet eens zeker wist of ze wel verliefd op hem was. Maar ze voelde zich zeker verbonden met hem en ze hadden het altijd goed samen. "Ik denk niet dat je moeder zich ergens druk om hoeft ze maken," complimenteerde ze hem, gepaard met een nieuwe warme blik.
________

Rosa was al snel al neuriënd aan het schoonmaken en aan het opruimen. Ze kletste de man de oren van het hoofd door van alles over haar school te vertellen, maar bovenal dat zij niet zo was als haar zusje. En dat hij zich echt geen zorgen hoefde te maken, haar ouders vonden het geen probleem als ze zich op een project stortte.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 23 Jan 2016, 22:12

Seff werd prompt even verlegen door het compliment. "Dat moet je haar dan maar zeggen als je haar ontmoet." Waarna hun eten aankwam en hij rustig een hap nam, af en toe afgewisseld met een slok bier. "Wat zou je eigenlijk willen doen als je je bij mijn roedel aansluit? Werken? Misschien lessen volgen aan Eldon?" Hoewel Seff natuurlijk niet of dat zomaar zou gaan. Eldon was een dure school (hoewel Emil, Von, en Aya gematst waren en Seff vermoedde dat ook de rest van de roedel korting kreeg op de kosten), en dat was mogelijk niet zomaar voor iedereen. "Kaspar is een goed schoolhoofd, misschien zou er iets te regelen zijn? En anders wil tante Themis je vast wel helpen met leren." Hij had gemerkt dat Cerise moeite had gehad met lezen, hoewel hij haar daar nooit mee zou confronteren. Er zouden genoeg roedelleden zijn die Cerise dolgraag wilden onderwijzen als Eldon te duur zou zijn.
________

Rosa's Duits was wat roestig, wat vooral te merken was aan dat ze grammatica-foutjes maakte met de vervoegingen van naamvallen en dergelijke, maar daar stoorde de tuinman zich niet aan. Hij vond het wel sympathiek dat ze Duits sprak, gezien hij niets anders sprak.
Mano had Avyanna zachtjes gewekt voor ontbijt met z'n tweeën en door het raam al gezien dat Rosa in de kassen bezig was. Maar hij vond het fijn dat er iets zou zijn dat ze straks met haar moeder kon delen, en mogelijk zelfs een beetje met Nozomi. Dan had het meisje ook haar eigen ding met de familie.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor Ravief » 24 Jan 2016, 11:29

Ze glimlachte wat nerveus, maar ze zou vanzelf merken dat ze zich nergens druk om zou hoeven maken. "Ik eh.. weet het niet eigenlijk nog niet. Ik wil wel beter leren lezen en schrijven en misschien dat ik dat kan krijgen in ruil voor werk." Cerise keek hem vragend aan maar haalde haar schouders op. "Dat duurt toch nog een dik half jaar, eerst maar eens in Ierland zien te komen en dan ga ik er wel wat meer over nadenken. Het voelt nog heel erg onwerkelijk eigenlijk." Hoewel het voor iedereen duidelijk was dat Cerise niet 100% thuis was in de roedel, was het voor haar ook een gekke gedachte om dat achter te laten en met Seff mee te gaan. Ze bleven Shanea praten en dat maakte het hebben over roedels en dergelijke wel een stuk makkelijker. Niemand hier zou hen kunnen verstaan, immers? "Wat is hij precies?" Ze had al veel gehoord over de roedelleden, maar over Kaspar nog niet echt iets en het was heerlijk om hem te horen vertellen, dus keek ze hem met een afwachtende blik aan.
______

De man was ook maar een stille, dacht Rosa. Halverwege de ochtend begon ze hem dan ook vragen te stellen, gezien hij nergens op in ging. Hoe lang werkte hij hier al? Waarom at hij in de keuken? Had hij altijd al tuinman willen worden? Hoe lang dacht hij dat ze hiermee bezig zouden zijn?
Avyanna was ondertussen ook wakker en genoot samen met Mano van het ontbijt, waarna ze zich naar de badkamer begaf voor een douche. Vervolgens een ietwat praktische jurk aan, geschikt voor een heel stuk wandelen en heel de dag buiten zijn.
Lea had een schattig jurkje aan met allemaal bloemen erop en een brede riem die het geheel afmaakte. Ze keek met een glimlach naar haar ouders toen die binnenkwamen. "Goedemorgen!" Hoe laat zouden ze gaan? En moest iemand dan ook eventjes Rosa opspeuren?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff

Berichtdoor varden » 24 Jan 2016, 21:56

"Kaspar is een weerwolf, maar hij hoort niet bij de roedel. Hij is verbannen toen hij jong was, en zijn wolf en mijn vaders wolf gaan niet altijd even goed met elkaar door een deur. Oom Mano gaat nog wel eens met hem rennen, net als Lea. Heel soms jaagt hij samen met ons, maar dat is maar een keer per jaar meestal en alleen omdat mam en Mano hem ongeveer dwingen." Seff vond het altijd verwonderlijk dat Kaspar zo goed zonder roedel leek te kunnen. Was dat echt door de school? Doordat alle leerlingen zijn verantwoordelijkheid waren en hij daardoor een soort Alfa van heel Eldon was, of dat nou wolven of andere Shanea waren? "Eigenlijk is hij de reden dat ik mijn tatoeage heb. Hij heeft er heel veel en ze hebben allemaal een eigen verhaal, dat wil ik ook." Zo'n verhaal dat je altijd bij je draagt, hoewel hij veel later pas had begrepen dat niet al die verhalen even leuk of vrolijk waren.
______

Mano ging Rosa uit de kassen vissen. De tuinman was net ietwat beduusd begonnen haar vragen te beantwoorden. "Rosa, wil je nog mee naar de dierentuin lieverd? De kassen zullen niet weglopen denk ik." En de tuinman had mogelijk ook nog ander werk te doen vandaag. Het was inmiddels aan het einde van de ochtend, en daardoor al heel wat warmer aan het worden. Oostenrijk was geen Marokko, maar het landklimaat zorgde voor behoorlijk warme zomers. Mano baalde dan ook van het overhemd dat hij aanhad voor vandaag, maar hij wist wel dat hij in Wenen een iets ander imago zou moeten ophouden dan op Eldon.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten