Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 05 Jun 2016, 17:41

Cerise haalde haar schouders op. "Zo goed als te verwachten valt." Adán was een zak, maar dan wel een stomme zak met de hersens van een pinda. Hij was iemand die impulsief was en ondoordacht reageerde en ze begreep niet hoe de roedel daar op zou kunnen bouwen. "Ze liggen elkaar niet en gaan elkaar uit de weg." Ze wist niet of ze er goed aan deed om hem dit te vertellen, maar het was niet bepaald een geheim, toch? Cerise zei niet veel terwijl ze verder liepen tot ze de markt bereikten. Daar sloeg haar schuchtere houding om. Ze ontspande en bewoog zich met gemak langs de kraampjes. Het lijstje met boodschappen bestond enkel in haar hoofd en ze onderhandelde stevig over vis, groenten en kruiden. Ze kocht ook wat vlees in en was allang klaar toen Andris nog de helft van zijn lijstje moest afwerken.
______

Enthousiast knikte Lea en begon te vertellen over Rosa. Ze lachte bij hun geschokte gezichten als het ging om hoe wild ze was en boompjes klimmen, geen jurken willen dragen en willen voetballen. Maar Rosa was ook erg lief en Lea schilderde een heel compleet beeld van haar zusje door ook over die kant te vertellen. Rosa zou niet gaan studeren, daar was zij wel heel erg zeker van. Daar had ze geen geduld voor en bovendien was er maar één persoon die haar kon aansporen om haar best te blijven doen.. Lea vertelde niet over die relatie, maar ze vroeg zich wel af hoe het zou gaan als zij klaar zouden zijn met Eldon.
Ze speelde nog een half uur samen en daarna gingen ze elk hun eigen weg. Lea blikte naar Elias met een glimlach. Ze wilde erin blijven geloven dat hij zijn weg zou vinden, maar hoe kreeg ze de pestkoppen zover om te stoppen? En hoe kreeg ze Elias' zelfvertrouwen omhoog?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 19 Jun 2016, 21:39

Hoewel Andris altijd prima zaken had kunnen doen, kunnen afdingen, en altijd had geweten wat hij nodig had in het leven was dat er na de jaren alleen toch een beetje uitgeraakt. Vooral dat hij ineens geld en verantwoordelijkheid had was weer nieuw en moest duidelijk weer aangeleerd worden. Natuurlijk zou hij nu zielig naar Cerise kunnen kijken, haar kunnen vragen hem te helpen, maar hij weigerde dat. Ze zaten in een impasse, gingen niet vooruit of achteruit in hun omgang met elkaar en hoewel hij wist dat hij nooit goed zou kunnen maken wat hij haar aan had gedaan weigerde hij zich te verlagen tot iemand die zielig deed om zo enige affectie terug te winnen. Als ze hem ergens nog, diep in hart verscholen onder pijn, wel aardig vond dan zou dat naar boven komen of niet. Ze hadden juist voorgesteld om weer normaal met elkaar om te gaan, alsof ze elkaar net hadden leren kennen en hoewel dat al vreemd was wilde Andris het op z'n minst een kans geven. Dus vroeg hij niet om hulp terwijl hij wat onhandig afdong om een kilo vlees die hij wilde gebruiken voor gehaktbrood die avond. Hij was niet zo'n goeie kok als Cerise, maar de groep waar hij voor kookte had tot nu toe nog niet geklaagd. Ze waren waarschijnlijk allang blij dat ze er zelf niet over na hoefden te denken. "Klinkt als thuis, en.. nou ja, zoals het bij jou ging. Dominante types die hun eigen wil doordrammen. Adán eist nog net niet dat ik zijn was doe en nieuwe onderbroeken voor hem koop!" Gezien er wel een nieuwe werkbroek voor de jongen op Andris' lijstje stond. "Ik denk dat Seff het veel beter zou doen, eigenlijk. Ik bedoel, ik ken de knul natuurlijk niet maar hij heeft iets luchtigs om zich heen." Ook al werd die houding een beetje vijandig zodra Andris zelf in de buurt kwam. Cerise ontspande echter juist als Seff er was, zoals ze nu ook deed en Andris glimlachte vriendelijk naar haar. Het deed hem goed haar zo te zien, zoals vroeger bijna. "Ik zag de wolfjes trouwens die hij had gemaakt, de houten poppetjes? Ze zien er goed uit, was hij timmerman voordat hij hier kwam?" Andris' vader was een tijdje timmerman geweest, maar nooit had hij de man zoiets gedetailleerds zien maken als Seff. Andris besefte wel dat dit gesprek tussen Cerise en hem mogelijk ietwat geforceerd voelde, maar hij was nog niet van plan op te geven. Ondertussen betaalde hij eigenlijk nog iets teveel voor het vlees, maar het was al minder dan de oorspronkelijke vraagprijs dus het voelde als een kleine overwinning. Het volgende op zijn lijst was de nieuwe broek voor Adan.

____

Annabelle moest dat duidelijk even verwerken. Een meisje dat wilde voetballen? Nee, ze kon zich er niets bij voorstellen maar kwam dan ook uit een hele andere wereld dan Lea en Rosa deden. En het was al helemaal beter dat ze niet vertelde over Rosa en Nadiya, want er zouden weinig mensen zijn die dat begrepen.
Elias luisterde glimlachend naar Lea's verhalen, zoals hij altijd deed, en plukte ondertussen nog zachtjes aan zijn harp waardoor af en toe zachte noten klonken. "Is Rosa ook muzikaal?" Speelden de zussen wel eens samen? Hoewel Elias niet aanwezig was geweest bij het feest toen Lea was aangekomen in Wenen, was het in zijn wereld normaal dat vrouwen en meisjes muziek speelden. Dus hij stelde zich voor dat een dame als Lea's moeder, die hij nooit ontmoet had maar waarvan hij wel had begrepen dat ze op was gegroeid in Wenen voor ze Lea's vader had ontmoet, dat ook aan haar dochters had geleerd.

Op datzelfde moment had Nadiya Rosa net een paar uur weten te overtuigen hard te studeren voor hun examens halverwege het jaar, maar nu kwam ze met een verleidelijke glimlach achter haar vriendinnetje staan. Mano was aan het werk, net als Avyanna dus ze hadden het huis alleen. Zacht kuste de Sirene Rosa's net, terwijl ze zich tegen diens rug drukte. Haar handen streelden Rosa's buik. "Hmm... Volgens mij heb je wel een beetje ontspanning verdient," fluisterde ze plagend in diens oor.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 18 Aug 2016, 14:04

Ze knikte lichtjes. Ja, dat luchtige had haar aangetrokken. Seff's manier van doen was fijn. Hij was eerlijk en rustig, hoewel hij af en toe door kon draven. Het snijden van de figuurtjes hielp hem om zijn gedachten te ordenen en niet gek te worden, had ze gemerkt. Ergens vond ze het vervelend dat zij hem daar niet bij kon helpen en ze werd half nijdig op die Lea die dat wel voor elkaar had gekregen.
Met Andris over Seff praten voelde een beetje ongemakkelijk. Tenslotte hadden ze wat, al hadden ze het geen naam gegeven en hadden ze het alleen maar voorzichtig uitgesproken naar elkaar. Dat hij aardig jonger was dan zij was, deerde haar niet.
"Hm.. nee hij is in de leer geweest bij een houtbewerker. Hij leert snel, blijkbaar." Cerise zei er maar niet bij dat Seff hiervoor helemaal niets was geweest. Hij was naar school gegaan en had zijn vader af en toe geholpen bij het één of ander, maar daar hield het ook wel mee op.
Samen zochten ze wat dingen op die de roedel nodig had en Cerise hielp hem met een goede stof uit te kiezen voor de broek van Adán, al mocht ze het joch absoluut niet. Vervolgens liepen ze samen langzaam terug, beiden aardig zwaar beladen. Hoewel ze haar afstand bewaarde, merkte ze dat die muur al minder hoog was dan in het begin. Ze wist niet helemaal of dat een goed teken was, maar maakte zich er geen zorgen over. In het appartement aarzelde ze eventjes. "Op zaterdag gaat de groep vaak uit.. misschien kunnen we met z'n allen gaan?" dat zou dan de eerste keer zijn dat zij ook mee ging, maar het zou de groep vast goed doen.
___________

"Ze kan best aardig zingen en heeft wel gevoel ervoor, maar ze is er niet net zoveel mee bezig." Het was lastig om Rosa neer te zetten zoals ze was zonder haar teveel te hoeven verdedigen. Maar al met al hadden ze het heel gezellig die middag en de tijd vloog.
Lea zou die middag met haar oma de stad in gaan. Dan konden ze armbandjes uitzoeken en Lea had ondertussen een aardig idee wat ze wilde. Een ketting voor haar moeder en voor haar en Rosa gelijke armbandjes, misschien voor Nadiya ook eentje omdat zij er nu ook bij hoorde en tenslotte ook een vriendin van haar was.
Verder deed ze zelf een paar kleine aankopen -een spannend boek voor Mattias, voor Elias een wat stoere ketting die deed denken aan waar hij weg kwam (ze schreef er ook een lief briefje bij dat hij zijn dromen moest volgen) en voor Frida kocht ze fijne oorbelletjes.
Het feest wat ze aan het organiseren was, was eigenlijk haar cadeau voor haar opa, maar ze kon het niet laten om een fijne sigaar voor hem te laten verpakken. Voor oma werd het een medaillon en ze vroeg haar moeder om een foto op te sturen van Rosa en haarzelf zodat ze altijd haar kleinkinderen bij zich kon dragen.
Ze had vreselijk veel zin in het feest en was al weken daarvoor bezig met haar jurk aan het uittekenen. Lea wilde iets speciaals en wat was er beter dan een eigen ontworpen jurk?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 18 Aug 2016, 15:52

Ook voor Andris voelde het een beetje onwennig. Er zat immers een heel verleden tussen hen en nu was Cerise met Seff. Natuurlijk had hij geen enkel recht om haar ook maar iets kwalijk te nemen, hij was immers de sukkel van hen tweeën, maar toch voelde het ergens vervelend om Seff en Cerise samen te zien.
Toen hij de tassen met spullen neerzette en het voorstel kwam keek Andris haar even verbaasd aan maar glimlachte toen vrolijk en vriendelijk. "Ja, lijkt me leuk! Net als vroeger." Het was eruit voor hij er erg in had en Andris' blik werd meteen geschrokken en verontschuldigend. Vroeger hadden ze samen vaak gedanst, maar zou het waarschijnlijk wel heel anders zijn. Snel herstelde hij zijn houding. "Het... het lijkt me leuk om iets met de roedel te doen. Kijken of er een beetje een band met iemand is." Je had immers altijd wel een maatje nodig, ook in roedels.
___________

Rosa was op Eldon misschien heel normaal, in de wereld van Wenen en diens universiteit zou ze als vreemd worden bevonden. Maar deze verklaring was acceptabel voor iemand met Annabelle's opvoeding. Niet iedereen kon muzikaal zijn, en het meisje vond de opvatting dat alle vrouwen met muziek bezig moesten zijn maar vreemd. Ze had liever dat al haar tantes die niets konden met een piano of viool, er liever weg zouden blijven desnoods uit bestwil voor het instrument. Maar ja, als jonge vrouw had ze daar niet erg veel inspraak over.

Nozomi Zeresh vond het heerlijk dat Lea er was, omdat ze dit soort inkopen nu niet meer alleen hoefde te doen en dagen met haar kleindochter altijd gezellig waren voor de oude dame. Toen ze Lea echter die avond kwam halen voor thee, zag ze het meisje driftig in de weer met tekeningen. Nieuwsgierig bekeek Nozomi één ervan, om te ontdekken dat het het ontwerp voor een jurk was. Verbaasd keek ze Lea aan. "Lieverd, als je een nieuwe jurk wil kunnen we ook een kleermaker laten komen?" Dacht Lea dat ze het niet konden betalen dat ze dit deed? Nee toch?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 18 Aug 2016, 16:05

Maar Cerise glimlachte rustig naar hem. Natuurlijk zouden ze beiden dingen eruit flappen en dit soort dingen waren de afgelopen dagen vaker gebeurd. Ze had wel door dat ze beiden moesten zoeken naar een manier om met elkaar om te gaan. Maar waar ze in het begin behoorlijk aanstoot aan deze opmerkingen nam, vond ze het nu oké. Hij dacht nog op die manier en dat kon ze hem niet kwalijk nemen. "Succes met koken!" wenste ze hem nog toe en liep toen door naar het andere huisje.

Het was sneller zaterdag dan gedacht. Zodra iedereen gegeten had en gedoucht had en zich had omgekleed, was het tijd om te gaan. Voor deze gelegenheid had Cerise nieuwe kleren gekocht. Een rokje die haar benen goed deden uitkomen en een zwart topje die haar vormen benadrukte. Ze was er wat onzeker over, maar de blik van Seff deed haar verlegen glimlachen en blozen.
_______

Ze lachte naar haar oma. "Mijn tante is ontwerpster en ik vind het leuk om te proberen. Ik heb gewoon wat ideeën in mijn hoofd en daarmee wil ik naar de kleermaakster. Ik hoop dat dat in orde is?" Ze zette onschuldige ogen op. Deed ze nu alweer iets raars en iets wat niet paste bij dit leven? Soms vond Lea het maar moeilijk om zich aan te passen, hoewel het zo duidelijk was dat ze hier ontzettend op haar plek was.
Ze vond het zorgelijk dat haar opa er alweer niet bij was, maar besloot om er vandaag niet naar te vragen. Ze hield zielsveel van de man en dat het zo slecht met hem ging kon ze maar moeilijk verkroppen. Vandaar ook dat ze aan het tekenen was geslagen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 18 Aug 2016, 16:15

Ja, Seff kon duidelijk zijn ogen niet van haar afhouden, en zijn handen hield hij alleen maar thuis omdat ze vorige keer zeer bewust bovenop zijn voet was gaan staan met hakken aan toen hij het niet deed. Dus grijnsde hij brutaal naar haar, en knipoogde naar haar. "Je ziet er fantastisch uit."
Dat dachten duidelijk wel meer roedelleden, want zelfs de volwassen mannen stonden even te kijken. Andris glimlachte naar Cerise, maar gedroeg zich wat afstandelijk omdat Seff nog wel eens chagrijnig kon worden uit jaloezie. Lorenzo nam het voortouw dit keer, hij had een bar uitgekozen waar je ook kon dansen waar iedereen het wel naar zijn zin zou hebben.

Seff trok, eenmaal binnen, dan ook al snel Cerise de dansvloer op ook al kon hij niet echt fantastisch dansen.
_______

Maar Nozomi kreeg zowaar een vrolijke glimlach om haar lippen en vertrok even. Niet veel later kwam ze terug met een heel oud notitieboekje, dat duidelijk lange tijd in de kast stof had staan vangen. Erin zaten misschien wel honderd schetsen voor jurken, hoeden, en dergelijken. "Niet tegen je opa vertellen, maar het was een hobby van mij toen ik jonger was. Mijn ouders vonden het ongepast voor een dame om haar eigen kleren te ontwerpen, maar ik vond het heerlijk om zelf iets te bedenken en dan werkelijkheid zien te worden. Ik heb het eigenlijk al jaren niet meer gedaan." Zat er dan toch meer van oma in Lea, dan eerst gedacht.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 19 Aug 2016, 10:42

Ze moest eigenlijk ook wel een beetje lachen om alle blikken, die haar stiekem wel goed deden. Ze had het natuurlijk ook kunnen verwachten, gezien ze meestal geen moeite deed voor haar uiterlijk en praktische kleren prefereerde boven er mooi uit zien als ze aan het werk moest.
In de pub was het gezellig druk en precies het goede volume aan muziek en stemmen samen. Cerise liet zich met een lachje meeslepen. Anders dan Seff, was zij verrassend goed op de dansvloer. Voor het Ongeval -zoals ze het ook wel eens noemde- ging ze vaak uit en ook met Andris was ze wel van club naar pub naar kroeg naar pub geweest. Soepeltjes bewoog ze om hem heen, draaide haar heupen en lachte verleidelijk naar hem als hij eventjes van slag was door haar gedrag. "Ontspan!" zei ze hem en legde haar handen op zijn heupen.
Lorenzo had zijn liefje ontmoet en liet zich met een grijns meeslepen. Hij mocht dan een heel stuk ouder zijn, hij had het goed met haar en een avondje vertier was altijd prima.
_____________

Stomverbaasd bladerde Lea door het boekje. Ze was voorzichtig met de brosse pagina's en keek af en toe van het ontwerp naar haar oma, alsof ze het niet echt kon geloven. "Maar.. deze zijn echt heel goed!" dus haar oma was stiekem ergens diep van binnen ook een beetje rebels? Ze liet haar vingers over een bijzonder elegante jurk glijden. "Wauw... Zelfs Von zou hiervan onder de indruk zijn!"
Ze keek naar het ontwerp, die best een beetje gewaagd was, maar nam toen een besluit. Deze zou het worden, in een ijsblauwe tint en een iets donkere blauwe stola erbij. Ze had precies een goede ketting ervoor en Lea glimlachte van oor tot oor.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 19 Aug 2016, 11:02

Seff was inderdaad nog altijd niet erg gewend als een meisje, in dit geval zijn meisje, zo in het openbaar hem uitdaagde en verleidde, dus hij bloosde zo nu en dan enorm. Wat onwennig legde hij zijn handen op haar middel, maar met twee biertjes verder en door de muziek kwam hij er langzaam in. Hij was duidelijk niet zo ervaren als Cerise zelf, maar hij was niet heel erg slecht. Tante Avyanna had hem meer dan genoeg danslessen gegeven om hem een beetje gevoel voor ritme te geven. Hij glimlachte vrolijk naar haar en kuste haar zacht.

Op een afstand stond Andris naar het stel te kijken en moest zowaar even glimlachen. Goed, hij miste Cerise, meer dan hij altijd had gedacht, maar haar gelukkig zien was hem eigenlijk meer waard dan zijn eigen 'verdriet'. Dus draaide hij zich weer naar de bar en bestelde een nieuw biertje. Niet veel later waagde hij zich ook de dansvloer op, in zijn eentje. Andris was muzikaal, had gevoel voor ritme, en zelfs als hij zijn best niet deed was zijn dansen verleidelijk.
_____________

Nozomi glimlachte ietwat melancholisch terwijl Lea door het boekje bladerde. "Ik weet eigenlijk niet waarom ik ermee gestopt ben, ik vond het heel erg leuk om te doen. Maar na een tijdje had ik andere dingen aan mijn hoofd, zoals Avyanna en het huis runnen. Er was altijd iets dat mijn tijd opeiste waardoor ik er geen tijd voor had.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 15 Okt 2016, 18:36

Er gingen een paar dagen voorbij. Het muziekstuk werd steeds meer een geheel en tegelijk begon Lea meer met Mattias op te trekken. Dat zorgde er wel voor dat Elias het rustiger kreeg, al was hij nog steeds niet geliefd. Er was geen sprake van een relatie met welke van de jongens ook, behalve een vriendschappelijke. In Frida vond Lea een echte vriendin, ook al was het meisje jonger.
Tegelijk had Lea het druk met het leven. Ze kwam niet veel meer toe aan naar huis schrijven. Het huiswerk, plus als extra het Russisch leren, slokte haar tijd op. Daarnaast had ze nog het winterfeest was ze aan het organiseren was en wat steeds meer vorm kreeg, had ze brieven van opa's werk die ze beantwoordde en kwam de eerste vergadering die zijzelf helemaal had voorbereid steeds dichterbij. Behalve dat waren er sociale evenementen waar ze aan moest voldoen en zo kreeg het thuisfront -en ook Seff- een poosje geen nieuws. Na het eerste trimester besloot ze dat ze het te druk had en ze een vak moest laten gaan. Ze liet Wiskunde vallen omdat ze toch nog voldoende leerde over rekenen bij het vak Management&Financiën. Dit gaf haar rust en ze had voor het eerst weer tijd om naar huis te schrijven. Al wist ze niet goed wat ze moest zeggen. Ze hield haar moeder op de hoogte van de gezondheid van opa -die niet best was- en verder over haar cijfers. Voor Seff kwam ze helemaal stil te staan.

Lieve Seff,

Kerst komt eraan. Dat is dan voor het eerst sinds een jaar dat we elkaar zien. Ik ben benieuwd naar je verhalen en hoe het met je gaat. Ik heb weinig nieuws van hier, het leven gaat door en de weken lijken op elkaar.
Ik ben blij te horen dat je het goed hebt met Cerise en je in Ierland bent. Laat me weten of je naar Eldon komt voor kerst. Ik wil weer met je schaken en tot laat opblijven en je avonturen horen en warme chocolademelk drinken.

Veel liefs,

Lea


Ze wist dat hij Cerise mee zou nemen en ze vroeg zich af of hij iemand had gevonden met wie hij wat wilde opbouwen. Vreemd genoeg kon ze het zich niet zo voorstellen. Ze had heel lang gedacht dat zij samen zouden zijn en samen de roedel zouden gaan leiden en nu zat ze in Wenen. Ze had ook wel door dat ze hier waarschijnlijk niet snel weg zou gaan. Het beviel haar te goed in de stad en de universiteit was zolang haar droom geweest dat ze soms nog altijd het niet kon geloven dat ze hier echt was.

De voorbereidingen voor het winterfeest gingen voorspoedig. Ze regelde met de tuinmannen hoe de tuin eruit moest zien en gaf aanwijzingen voor de versieringen en de lantaarns en fakkels en de grote vuurschalen zodat niemand het te koud zou hebben. Al met al zag het er sprookjesachtig uit en kreeg het steeds meer vorm. Maar toen... opa kreeg hoge koorts en moest alles uitgesteld worden. Het waren maar twee weken, maar wel twee weken waarin Lea bleek zag en zich zorgen maakte en iets minder aanwezig was dan anders.
Maar toen opa weer opknapte, nam haar vrolijkheid en levenslust weer toe en kwam ze met glinsterende ogen Mattias de officiële uitnodiging geven.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 15 Okt 2016, 19:20

Seff zat de laatste tijd ook meer en meer na te denken over de toekomst, en dan specifiek zijn eigen toekomst. Zou hij klaar zijn om de roedel te gaan leiden? En zou Lea hem daarbij helpen? Moest hij wel hulp accepteren? Daarnaast waren er natuurlijk de vraag wat hij zou gaan doen. Zou hij teruggaan naar school? Of zou hij gaan werken? Maar dat zou later allemaal aan de orde komen.

Opa Lusio zou nooit meer helemaal de oude zijn na de heftige koorts. Hoewel zijn gezondheid terugkwam, had de klap een langdurig herstel nodig en herinnerde het hem dat hij oud werd. En dat er (in theorie) niemand was om zijn imperium over te nemen. Niemand om de familienaam Zeresh te blijven dragen. Tenzij hij, tegen alle gebruiken en geaccepteerde normen in, Lea zou opleiden en accepteren als toekomstig zakenpartner. Het was een dilemma waar Lusio lang over moest peinzen. Hij had wel door dat het meisje het kon, en de potentie had om er ook nog eens heel erg goed in te worden. Maar daarnaast was ze een vrouw, en Lusio was vastgeroest in de oude normen en waarden. Hij besloot dat hij tot na de Kerst zou wachten om een echte keuze te maken. Eerst zou er het winterbal zijn, dat hij haar glimlachend zag voorbereiden, met hier en daar hulp van Nozomi.
Met een grote grijns nam Mattias dankbaar de uitnodiging aan, op een afstandje zag Maria het geheel met een lichte glimlach aan gezien ze nooit ver weg was als de jongeman in de buurt zou zijn van vrouwen. "En wie komt de gastvrouw vergezellen op dit feest?" vroeg de jonge erfgenaam-van-een-rijk-en-hoogstaand-geslacht ietwat brutaal met een grote grijns. Mattias was heel beleefd, maar sinds hun vriendschap zich had ontwikkeld in de manier dat ze nu soms samen naar het schrijverscafe gingen was hij wat losser geworden en maakte hij nu soms plagende grapjes.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten