Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 15 Okt 2016, 19:29

Het was een verandering die Lea ontzettend fijn vond. Ze was op haar gemak bij Mattias en nu hij eindelijk doorhad dat hij gewoon een flapuit kon zijn bij haar en kon zeggen wat hij dacht en vond en zij daar niet op de typische afkeurende manier mee om zou gaan, vond ze hun vriendschap nog fijner dan eerst. Tenslotte was de jonge vrouw wel bezig om een dame te worden, maar zou ze nooit helemaal meegaan in de denkwijze en gedragswijze die gepast was en hoorde. Eigenlijk was ze best eigenzinnig, al hield dat de enthousiaste families die een verbond wel zagen zitten niet weg.
"Dat weet ik nog niet. Bied je je aan, soms?" Lea keek hem plagend aan. Voor het eerst sinds anderhalve week had ze echt goed geslapen en het resultaat mocht er zijn. Ze had een rok en truitje aan die haar goed complimenteerden en haar gezicht had weer een gezonde kleur en haar blauwe ogen straalden weer. Het hield ook wel dat ze nu een vak minder had.
_____________

Cerise deed haar best om hem af te leiden, maar dat was lastig. Tenslotte kwam december behoorlijk snel dichterbij en wist ze niet goed wat ze kon verwachten. Ze zouden nog samen door Ierland reizen en hij moest nog altijd zijn ouders schrijven over wat hij wilde. Maar ze was een beetje bang voor wat er zou komen. Zou ze wel bij de roedel passen? Zou ze daar rust vinden? Zou Seff nog wel bij haar willen zijn als hij Lea weer zag?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 15 Okt 2016, 19:37

"Wie weet. Maar het ligt er wel aan wat voor outfit je draagt. Ik wil wel een beetje arm candy op de avond. Ik heb natuurlijk een reputatie hoog te houden." Zijn grijns werd alleen maar groter, Maria's blik afkeurender. Eens kijken hoe ver hij kon gaan voor hij Lea een beetje op de kast kreeg. Mattias wist echter wel, ook al zei hij er nooit wat over, dat zijn ouders en Maria het wel zouden zien zitten als hij zich zou verloven met Lea. Hoewel hij haar maar niet uit kon leggen dat in deze wereld men niet deed aan relaties, het was enkel verloving, trouwen, en klaar. Verliefd zijn was voor ouders in zulke hoge kringen zelden een argument.
_____________

Die onzekerheid was er aan Seff's kant ook. Zou Cerise passen bij de roedel? Zou ze nog bij hem willen blijven? En wat als hij daar niet meer thuis hoorde, niet meer bij zijn roedel paste, wat moest hij dan? Wat zou zij doen? Toch kon een gedeelte van hem niet wachten tot zijn ouders er zouden zijn, ook gezien de onvrede tussen Adán en hem maar bleef groeien. Het hielp voor de jongen ook niet dat zijn wolf steeds rustiger en volwassener werd, maar dat dat nog niet correspondeerde met hoe de mens zich voelde en gedroeg.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 15 Okt 2016, 19:48

"Jongen, je zult me zo aangapen dat er beesten naar binnen vliegen." Lea zwierde haar haren over haar schouder en knipoogde fout naar hem, maar schoot daarna in de lach. Het was fijn om zo te grappen met hem. Als ze er over nadacht dan was Mattias wel haar beste vriend hier. "Ik zal de eerste dans voor je bewaren, als je weet binnen te komen," reageerde ze, een stukje serieuzer. Tenslotte hadden ze hier eerder al over gegrapt. Dat hij er goed uit moest zien om binnen te komen. Haar zachte blik en glimlach kwamen weer terug en al snel hadden ze het over het schrijversclubje, lessen en of hij ook naar de opvoering van het muziekstuk kwam.

De datum van het feest kwam steeds dichterbij en Lea en oma legden samen de laatste hand aan haar jurk. Ze had er zin in, al was de eerste avond er vooral voor opa's zakenpartners en had ze gewoon maar de taak om rond te lopen en handen te schudden. Al zouden heel wat van deze doorgewinterde mannen al snel doorhebben dat dit degene was die hen brieven had gestuurd over voortgang en ideeën en wat al niet meer.
Ze had een mooie, maar ietwat zakelijke jurk aan die niet teveel aandacht naar haar vormen leidde maar die haar wel goed stond*. Glimlachend ving ze de zakelijke en een paar sociale contacten op en verwees hen naar een drankje en daarna naar de tuinen.

*= https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... e0b370.jpg
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 15 Okt 2016, 19:58

Mattias grijnsde nog altijd breed, maar hij kon niet wachten. Maria bekeek het gebeuren wat bedachtzaam.

Een paar mannen had binnen een paar seconden al door wie Lea was. Haar toon van spreken herkenden ze uit de brieven en bedachtzame blikken werden op haar geworpen. Eenmaal bij Lusio aan tafel gezeten uitten ze hun zorgen over zijn gezondheid, en over zijn mentale gestelte dat ij een vrouw zakelijke taken liet ondernemen. Had hij hulp nodig? Zij hadden wel zonen die compagnon konden worden, of zij zelf natuurlijk. Als wolven roken deze mannen bloed om een groot zakenimperium, dat als eerste succes leek te hebben in Rusland, in dat van henzelf op te slokken. Een van de mannen keek kritisch naar Lea toen hij een drankje aannam. "Juffrouw, het spijt me te horen dat uw grootvader het nodig vindt om u in te zetten. U, zonder enige kennis van het zakendoen of van het vernuft dat daarvoor nodig is."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 15 Okt 2016, 20:13

Lea keek de man oprecht verbaasd aan. "Ik heb geen vernuft en kennis?" haar blik ging van verbaasd naar beledigd. "Het spijt me dat te horen, heer Ansgar. Vooral omdat u zo lovend sprak over het idee van lokale Spaanse likeuren en u blij was met alle notities van de vergaderingen." Ondertussen had zich een klein groepje achter de man verzameld, omdat hij voor oponthoud zorgde. "Laat ik u dit zeggen: mijn opa is het er helemaal niet mee eens dat ik me hiermee bemoei, maar ik studeer aan de universiteit en haal hogere cijfers dan uw beide zonen. Dankzij mijn contacten hebben we afzet in Rusland en hebben we voor komend jaar een nieuw aanbod in de winkels. En dankzij mij bent u nog betrokken bij de Zeresh-onderneming, want om eerlijk te zijn begrijp ik de toegevoegde waarde van uw naam niet, maar is opa erop gebrand u aan te houden als partner. Dat zal wel iets zijn wat ik met mijn beperkte kennis nooit zal begrijpen." Ze maakte een keurige knix. "Wilt u alstublieft doorlopen zodat ik andere families hartelijk welkom kan heten, want dat is het enige wat ik ooit zal bereiken met mijn verstand en vernuft." Waarna ze hem recht in de ogen aankeek, nog zoiets wat heel ondamesachtig was.
Lea glimlachte naar de volgende mannen. "Heer Gerber, heer Keller, wat goed om u beiden te zien. Ik hoop dat u een goede reis hebt gehad?" Ze had een paar stappen opzij gedaan en bood hen met een stralende lach een drankje aan, alsof er helemaal niets gebeurd was. Van iedereen kende ze de namen, vroeg naar familie en naar de reis, of wist iets anders persoonlijks waardoor iedereen eigenlijk bijzonder welkom werd geheten. Op heer Ansgar dan na...
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 15 Okt 2016, 20:32

Daarmee wist ze de harten van heel veel van de mannen te winnen, wat hielp samen met de brieven die haar inzicht en kennis hadden tentoongespreid. Ansgar was duidelijk niet gediend van haar gedrag, maar ook bij Lusio ving hij bot met zijn klachten. Het was iedereen duidelijk wat Lea kon en haar outfit was slim gekozen. Als ze iets vrouwelijkers had aangetrokken hadden ze haar alleen als potentiële huwelijkskandidaat voor hun zonen gezien. Deze gereserveerdheid konden ze waarderen van een jongedame.
Lusio knipoogde even naar zijn kleindochter, op wie hij vreselijk trots was ook al zei hij dat niet vaak. Maar nu was het zijn beurt om zich aan zijn taken te wijden. Toen iedereen een glas had bracht hij een korte, maar goed geformuleerde toast die de twijfel over zijn gezondheid hopelijk weer even uit de wereld zou helpen en toen stelde hij officieel Lea voor. Nog niet als zijn partner, maar wel als zijn rechterhand op het moment.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 15 Okt 2016, 20:42

Ze glimlachte verlegen naar haar opa en hield de man goed in de gaten. De arts had ze afgeluisterd om ook een oogje in het zeil de houden. Maar al met al verliep de avond best goed. Ze bemoeide zich niet teveel met de gesprekken, maar kwam vooral kennismaken en gastvrouw spelen. Maar in haar hoofd maakte ze heel veel notities en toen ze doorhad dat opa moe was, leidde ze hem eventjes weg naar een plekje om te zitten en bleef een poos aan zijn zijde zitten, zachtjes pratend en deed zijn best om hem aan het lachen te maken.

De avond was een succes, beter dan ze had verwacht en terwijl de laatste gasten weggingen, drukte ze opa een kus op zijn wang en stuurde hem toen heel streng naar bed. Lea bleef nog een poosje op om haar notities neer te pennen, maar ging ook bekaf naar bed.
In de ochtend was ze al vroeg op, want er was genoeg te doen. Ze gaf aanwijzingen voor hoe de tuin eruit moest zien, want vanavond was het voor alle rijke adel die veel betekenden voor hen en dus moest het vlekkeloos verlopen en er super uit zien.
Er werd een soort open tent opgezet waar de dames konden zitten en konden babbelen zonder koud te worden. Gigantische lappen lichtblauwe stof zorgden voor een exotisch geheel en met alle lantaarns en vuurschalen was het een schitterend geheel. Het eten en drinken was afgestemd op kerst en warm blijven en dus was er kruidige warme wijn, warme hapjes en typische kerstsmaken.
Lea was zo druk met alle voorbereidingen dat ze helemaal vergat dat het een bepaalde avond van de maand was.
In haar jurk (met stola), perfect gekapte haren en lichte make-up stond ze de gasten op te wachten, al keek ze vooral uit naar Mattias.

Lea's jurk: http://www.brides.com/images/2012_bride ... z-gown.jpg
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 15 Okt 2016, 20:57

Maria had Mattias, Martijn, en Frida afgezet en was toen vertrokken. Dat was helemaal niets voor haar, gezien ze de jongvolwassenen normaal streng in de gaten hield, maar zij wist exact welke avond het was. Maar ze dacht er verder niet over na dat het vreemd was dat Lea dit precies op deze avond organiseerde.
Toen Mattias binnenkwam en hij Lea zag, zakte zijn mond wel degelijk open terwijl hij naar haar staarde. Frida gaf hem lachend een stomp, waardoor Mattias weer schaapachtig begon te grijzen en galant boog voor Lea en haar een handkus gaf. "Juffrouw Torrez, u ziet er fantastisch uit." Hij kon de beleefdheid zijn als hij wilde.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 15 Okt 2016, 21:05

"Mijnheer Du Tomás.. ik had een belofte waar te maken.." Ze glimlachte warm naar hem en gaf Frida een knuffel en twee luchtkussen en groette Martijn daarna. Haar blik ging echter snel terug naar Mattias. "Ik zie dat u toegelaten bent.. Ik moet nog aan mijn plichten voldoen, maar wellicht zie ik u straks?" Oh ja, de jongeman zag er absoluut goed uit in pak en ze was benieuwd of hij een beetje kon dansen.
Ze was een poosje gastvrouw, maar zocht al snel weer haar vrienden op. Al had Martijn ondertussen iemand gevonden om mee te kletsen en wist Frida zich schaars te maken wanneer dat nodig was. Lea glimlachte naar Mattias toen ze bij hem kwam staan. "Wat vind je ervan?" ze gebaarde om zich heen naar de sprookjesachtige tuin. Lea was best wel trots op het resultaat. Met de behoorlijk bewolkte avond, waren de vele lantaarns net sterren en maakten het plaatje helemaal af. Ondertussen stond een klein strijkerskwartet zich klaar te maken om wat te spelen zodat er gedanst kon worden.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 15 Okt 2016, 21:31

Zodra ze weer naast hem stond kon hij zijn ogen niet meer van haar af houden, dus glimlachte hij warm naar haar. "Het is fantastisch, je hebt echt alles uit de kast gehaald voor vanavond. En die jurk... wauw." Met open mond keek hij nog een keer naar haar. Toen hij de muziek hoorde werd zijn blik echter plagend en boog hij weer galant, voor hij zijn hand aanbood. "Volgens mij heb je een belofte waar te maken." En hij kon behoorlijk goed dansen, wat ze snel genoeg zou merken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten