Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 16:49

Nova glimlachte zacht naar haar en gaf haar haar zoontje ook. "Ze zijn gezond, Nani. Ze hadden gewoon geen haast." Toch was het wel goed dat ze de bevalling hadden opgewekt. Vergiftiging en nog een kindje verliezen was heel reëel geweest en Nova keek even naar Themis en daarna naar de handdoeken, maar trok zich terug in de keuken. Het was niet aan haar om haar dat nieuws te brengen en bovendien had ze even een momentje nodig.
Ze boende uitgebreid haar handen en ging daarna gewoon maar op de grond zitten, met haar handen op haar net zwellende buik. 'Laat het gezond zijn, laat het gezond zijn.' Een tweede Zephan zou ze niet aankunnen. Dan zou ze bezwijken, dat wist ze zeker.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 17:03

Themis twijfelde even, maar liet Nani eerst genieten van de twee leventjes die ze zonet ter wereld had gebracht. Terwijl ze wachttte ging haar blik af en toe naar de keuken, en toen ze wat te eten en drinken voor Nani ging halen, ging ze zachtjes naast Nova zitten. Zacht legde ze haar hand op Nova's buik en keek haar met een intense blik aan. Het meisje zei misschien niets, maar Themis kon haar angst ongeveer ruiken. "Het komt goed Nova, met jou en met dit kleintje. Heb vertrouwen." In zichzelf, in haar lichaam, desnoods in Sam die (waar hij ook mocht zijn) haar heus niet helemaal in de steek zou laten. Zacht streek ze door Nova's lokken en drukte een kus op haar voorhoofd. "Het komt goed met jullie. Met jullie alle vier."
Maar daarna moest ze zich weer aan de taak van vroedvrouw wijdden, ook gezien het nieuws wat ze Nani net had verteld. Ze ging weer naast haar vriendin zitten, die haar kleintjes inmiddels te eten had gegeven. Ze zuchtte. Nu kwam er naarder nieuws... "Nani, er.. er was nog een derde, maar dat was lang niet genoeg ontwikkeld," zei ze zacht. Het was niet dat het kindje een paar dagen geleden al 'gestorven' was. Het was al een tijdje niet meer in leven, in tegenstelling tot deze twee murmende wezentjes.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 17:10

Nani keek haar aan, maar knikte. "Ik wist dat er iets mis was toen jullie zo fluisterden." Maar ze had twee gezonde kinderen in haar armen en ze glimlachte zacht naar Themis. "Ik ben blij dat je er bent, Theems."

Het duurde eventjes voordat Nova in beweging kwam, maar toen ruimde ze alles op, maakte een schoon bed klaar en liet Themis het verhuizen doen, zodat zij de lakens en alles kon weggooien of wat dan ook. Themis had gelijk, ze moest vertrouwen houden. Bovendien voelde het tot nu toe goed.
Ze bleven bij moeder en kinderen tot ze sliepen en pa weer thuis kwam. Ze vertelden hem alles en lieten het gezinnetje toen alleen. Morgen zouden ze wel weer even checken.
"Waarom ben je eigenlijk nooit voor een broertje of zusje voor Aelia gegaan?" vragend nam ze Themis op. Of was Aelia een ongelukje geweest?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 17:19

Themis glimlachte half naar Nani en streek door haar haar. "Natuurlijk Naans. Rust maar uit, je gaat het nodig hebben." Ze knipoogde plagerig naar de vrouw en bleef hangen tot diens man thuis was. De drie andere kids waren logeren bij Nani's ouders om hun moeder wat rust te geven vanavond.

Themis werd even stil bij de vraag. "Aelia was eigenlijk ook niet gepland," zei ze zacht. "Toen ik de bloedtransfusie van Edmond kreeg redde dat mijn leven, maar het zorgde er ook voor dat de kruiden niet werkten. En voor ik het wist was ik zwanger." Ze had er geen dag in haar leven spijt van gehad, was dolgelukkig met haar dochter. Maar destijds had Themis niet gedacht om ooit kinderen te krijgen. En toen was ze ineens zwanger geweest... "Ik moet wel bekennen dat ik me dat de laatste tijd wel een beetje afvraag, hoe het zou zijn als we wel hadden geprobeerd meer kinderen te krijgen. Maar dan herinner ik me dat ik dolgelukkig ben met jullie tweeën en dan laat ik het maar." Themis naderde inmiddels de 40. Ze zou nog kinderen kunnen krijgen, maar had er niet echt behoefte aan. "Eigenlijk wilde ik nooit kinderen, misschien wilde ik er daarom niet echt nog een na Aelia. Ik ben blij met het leven dat ik heb."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 17:24

Nova stond oprecht even stil bij die bekentenis. "Wat? Waarom wilde je geen kinderen?" Ze hield Themis tegen en ze veranderden van koers. Niet naar huis, maar naar het strand. Ze staarde haar stomverbaasd aan. Ze kon er niet bij dat Edmond en zij het nooit hadden geprobeerd en ze kon er al helemaal niet bij dat Themis het eigenlijk nooit had gewild. "Jij en Edmond zijn gemaakt voor ouderschap," mompelde de Nimf, meer voor zichzelf dan voor Themis.
Het was echter wel een goed idee dat hier niet over werd gesproken met Aelia. Je wist maar nooit wat het met iemand kon doen. Hoewel er in de omgeving en in de mensenwereld niet echt werd gedacht aan bescherming tijdens de seks.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 17:31

Themis haalde haar schouders op. "Ik weet het niet. Ik was net halverwege de 20, en ik dacht zeker te weten dat ik geen kinderen wilde. Maar ik was er ook van overtuigd dat ik geen man zou vinden op wie ik zo dol zou zijn als op Edmond. En toen ik Ed leerde kennen was ik er niet mee bezig." Nu wist ze beter, ze was dol op haar dochter en was dolgelukkig dat die er was. Maar nee, het was geen bewuste keuze geweest. "Toen ik zwanger was heb ik zelfs nog even getwijfeld, maar Ed deed het zo goed voelen dat ik geen enkele dag spijt heb gehad." En nu was Nova al de tweede in een paar dagen die vroeg waarom er nooit broertjes of zusjes waren gekomen. Had Themis daarin een fout gemaakt? Zou Ed dat hebben gewild? Ze wist het niet, en wilde er ook niet teveel over nadenken. Het was nooit gebeurd, dat zou vast met een reden zijn ook als zij hem niet wist. "En nu heb ik jouw kleine bengels om op te passen, meer heb ik niet nodig," zei ze met een knipoog naar Nova. Het voelde goed om zulke persoonlijke gesprekken met het meisje te hebben. "Nova, waarom ben je trouwens nooit meer bij je moeder langs gegaan? Ik bedoel, ik ben dolgelukkig dat je toestond dat we je adopteerden en ik zie je echt als mijn dochter, maar zou je daar nooit meer heen willen?" Ze had haar moeder ook al in jaren niet meer geschreven wist Themis.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 17:40

Ze fronste lichtjes, alsof ze het niet helemaal begreep -wat voor een groot deel ook zo was- en liet het toen maar zitten. Wat maakte het nu ook uit? Het zag er niet naar uit alsof er nu nog broertjes en zusjes kwamen. Nova wist niet goed hoe het zat met de vruchtbaarheid van Duivels, maar als ze al die jaren geen per ongelukje hadden gehad, dan zou dat er nu ook niet van komen. "Maar goed dat je zelf met kruiden werkt dan, want volgens mij komt Ed er aardig bovenop en ik wil het echt niet horen allemaal." Hoewel Nova heus wel doorhad dat Themis en Edmond al een paar avonden ergens anders hadden geslapen.

Verbaasd keek ze opzij. Hoe kwam ze daar nou ineens bij? "Ze voelt niet als mijn moeder." Nova dacht even na en ging uiteindelijk maar zitten aan het strand. "We hebben een poos contact gehad toen ik haar vertelde over Petr. Ik wilde vooral hem leren kennen, zij schreef dat hij niet te vertrouwen was. Toen hij wegging naar die suffe oorlog, kreeg ik alleen maar een briefje van 'zie je wel'." Nova fronste. Het voelde allemaal zolang geleden. "Daarna verwaterde het gewoon. Bovendien heb ik geen behoefte om terug naar Afrika te gaan. Ze deed geen moeite om in mijn leven te blijven, waarom zou ik daarnaar teruggaan? Ik heb een grote familie op Eldon, met broertjes en zusjes en neefjes en nichtjes." Ze haalde licht haar schouders op. "Dat is genoeg familie, een betere familie zelfs."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 17:46

Daar kon Themis hartelijk om lachen en ze grijnsde even onschuldig. Ja, haar seksleven was de afgelopen dagen weer heel gezond geworden, iets waar zowel Ed als zijzelf duidelijk van genoten.

Ze ging naast Nova zitten en luisterde zonder iets te zeggen. Maar aan het einde sloeg ze haar arm stevig om Nova heen en trok haar iets tegen zich aan. "En ouders lieverd. Edmond en ik zullen er altijd voor je zijn, twijfel daar alsjeblieft nooit aan." Maar Themis kende het gevoel. Zij miste thuis en haar ouders heus wel als ze op Eldon was, maar tegelijk ook niet omdat daar de roedel was, en Nova en diens kinderen, en vrienden waardoor het gemis minder werd. Er was daar ook familie, en een thuis. Dat Nova geen behoefte had terug te gaan, zelfs niet op bezoek, kan Themis ergens wel begrijpen als het meisje het zo uitlegde. Over de situatie met Petr had ze nooit echt iets gezegd, ze wist alleen maar dat het vreselijk ingewikkeld was en dat het Nova heel veel pijn had gedaan. "Wat zou je doen als ze ooit op Eldon langs zou komen?" Dat was een hypothetische vraag, de kans dat het zou gebeuren was immers piepklein.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 17:52

"Weet ik wel." Hoewel. Wist ze het echt? Themis was er eerder vandoor gegaan toen ze haar echt nodig had en dit alles schreeuwde dat het een goedmakertje was.
Ze lachte zacht. "Samen met Aelia iets brouwen voor in hun thee zodat ze een paar weken lang diarree hebben en buikpijn." Maar Nova wist ook wel dat ze dat nooit kon doen. De twee keren dat ze iemand een klap had verkocht waren ook keren waar ze zich erg om had geschaamd. "Ik weet het niet. Ze een rondleiding geven en laten zien dat ik ze niet nodig heb." Dat was nog de beste keuze.
"Wat zou jij doen als je zwanger werd?" ze plaagde haar een beetje, want ze wist wel dat het er niet in zat, maar toch.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 17:55

Themis voelde de onuitgesproken vraag en twijfel van Nova ongeveer, maar besloot eerst even dit luchtige vast te houden. Ze grinnikte zacht. "Ik heb nog wel wat kruiden waarvan ik zeker weet dat ze dat veroorzaken," zei ze met een grijns die vertelde dat ze het wel eens uit had geprobeerd. Maar ze zag ook wel in dat het volgende een betere optie. Terwijl ze naar de lucht keek dacht ze na. "Ik weet het niet," zei ze eerlijk. "Lang met Ed bespreken. En daarna met Aelia en jou bespreken. Het zou wel een effect hebben op ons allemaal denk ik. Dus het is misschien maar goed dat oude vrouwen niet snel zwanger worden," zei ze met een knipoog erachteraan. Ze had heus wel door dat Nova haar aan het plagen was. Even keek ze naar de buik van de Nimf. "Heb je al over namen nagedacht?" Ze was nog niet zo lang zwanger, maar had wel besloten het te houden. Had Nova iets in haar hoofd? Het was een proces waar ze vorige keer nog met Sam over had gepraat, maar dat zou helaas niet meer gaan...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten