Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Feb 2017, 12:56

Ze stak haar tong naar hem uit en wilde iets zeggen over dat ze alleen maar vrienden waren, maar toen kwam de volgende vraag. Half om half kon Lea wel raden waar dit heen ging, maar ze sloeg alleen maar de deken om zich heen en onderbrak haar vader niet. "Jouw wolf en gedragen.. pfft," mompelde ze. Ze geloofde er helemaal niets van. Glimlachend keek ze hem aan. "Kom maar op." Lea was wel iets meer gegroeid hierin. Hoewel ze nog steeds veel nadacht over dingen, ging ze de meeste gesprekken niet meer uit de weg, maar juist aan. Vooral ook omdat dat eigenlijk de enige manier was om duidelijkheid te krijgen over wat een ander nou dacht en voelde. Iets wat niet altijd gewaardeerd werd hier.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Feb 2017, 13:01

Mano wist niet zo goed hoe hij dit moest brengen, zonder het gevoel te geven dat hij Lea een richting in wilde duwen. Dit was haar leven nu, ze was een volwassen vrouw die haar eigen beslissingen kon en moest maken. Die een eigen leven op moest bouwen, met wie zij daar in wilde hebben. "Lieverd, ik heb het idee dat hij je echt heel erg bijzonder, en leuk vind," zei Mano dan ook wat voorzichtig. "Maar het lukt me niet te zien wat jij van hem vindt?" Vond ze hem leuk? Wilde ze alleen vrienden zijn? Mano had moeite met in te schatten welke kant de relatie tussen Mattias en Lea op ging, en juist dat was wel van enig belang. Gezien er hier inderdaad niet de mogelijkheid was om 'het te proberen', het was alles of niets.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Feb 2017, 13:05

Ah. Dus toch wel weer vriendjes, gevoelens, liefde.. Lea was niet blind en hoeveel tijd hij met haar doorbracht was inderdaad wel een dingetje van aandacht, maar ergens durfde ze het niet helemaal te geloven dat hij haar ook echt leuk vond. Ze zuchtte en keek naar de dekens terwijl ze nadacht. "Ik weet het zelf ook niet zo goed. Ik vind het fijn om bij hem te zijn en als we bij Eldon waren, denk ik dat we wel op date waren geweest om te kijken hoe dat zou zijn. Maar dat kan niet hier, pap. En ik wil niet zomaar trouwen. Straks blijkt dat we helemaal niet bij elkaar passen? Uit elkaar gaan is een nog groter schandaal dan daten."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Feb 2017, 13:15

Mano knikte en sloeg een arm om Lea heen. "Ik begrijp het lieverd, dat is ingewikkeld ja." Dit was precies één van de dingen die hij nooit zou begrijpen uit deze wereld. "Je komt er wel uit." Waarop hij een kus op haar hoofd drukte. Verder zou hij er niet veel over kunnen zeggen, hij kende Mattias niet echt en had niet (zoals Avy) met de jongen gepraat over de situatie met Lea. "Zijn familie heeft ons uitgenodigd voor eten, ik denk dat we daarna wel met hem erbij kunnen gaan rennen." Het zou niet moeilijk zijn voor Mattias om na zo'n etentje het huis uit te sluipen, en Mano en Lea ergens te treffen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Feb 2017, 13:24

Het was fijn dat hij niet aandrong op wat voor manier dan ook. Want eerder had hij haar compleet uitgehoord als ze het had over een jongen die ze leuk genoeg vond om mee uit te gaan. Misschien voelde haar vader dan toch aan dat ze het lastiger vond dan ze wist over te brengen? Hoe het ook zij.. het zou vast wel goed komen, zoals hij zei.
"Dat is wel te doen, ja." Het was een goed plan en Lea was opgelucht dat haar vader het prima vond dat hij mee zou gaan als ze wolf waren. Het was toch wel een dingetje wat belangrijk was. "Maar nu wil ik een verhaaltje!"

De tijd ging snel met haar ouders hier en voor ze het wist was de dag aangebroken dat ze met haar ouders en oma naar familie Du Tomás zou gaan. Lea was er nerveus over. Het voelde heel serieus allemaal, wat voor een deel ook wel kwam omdat zij vol op de hoogte was van hoe graag Mattias' ouders een verbinding wilden tussen hun families.
Ze stak haar haren op, deed een beetje make-up op en koos voor een jurk die Mattias nog niet had gezien. Een zwart, mooi lijfje en een tullen rok met een crème kleur. Zelfs Lea, die best kritisch was, moest toegeven dat ze er geweldig uitzag. Elegant, mooi en meer een dame dan een meisje.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... b06c1e.jpg
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Feb 2017, 13:41

Zelfs Mano leerde op zijn oude dag nog wel eens wat, onder andere dat zijn dochter soms wat meer ruimte nodig had en dat hij niet moest drammen en graven. Na een korte, bulderende lach, begon hij haar zoals vroeger voor te lezen en pas toen ze bijna in slaap was vertrok hij.

Ook Avyanna, Nozomi, en Mano waren voor de gelegenheid gekleed. Het enige dat zich niet in liet tomen, was zoals gewoonlijk Mano's haar waar inmiddels behoorlijke strengen grijs in de zwarte warboel zaten. De rest van hem was gestoken in een strak, perfect passend, en onberispelijk pak waar Avyanna hem in had moeten praten.
Bij de deur stond Mattias in net zo'n pak te wachten en galant hielp hij eerst Nozomi, en toen Lea uitstappen. Mano hielp, zoals het hoorde, Avyanna en hij glimlachte kort naar zijn vrouw. Mattias' ouders en Frida stonden bij de deur te wachten en groetten het stel hartelijk en warm. Dit was een kennismaking waar meneer en mevrouw Du Tomás al enige tijd naar uitkeken, maar gezien Mano en Avy weinig in Wenen waren (en er tijdens feestdagen teveel te doen was voor privé bezoeken) was het er niet eerder van gekomen. Mattias kon het niet helpen even zijn blik bewonderend over Lea heen te laten glijden, maar toen hij doorhad dat Frida (en Lea zelf misschien) die blik zagen begon hij als een gek te blozen en schoot hij naar binnen om zogenaamd iemand te helpen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Feb 2017, 15:37

Het was geen wonder dat de kinderen al snel samen aan het praten waren en de ouderen elkaar op zochten. Frida was opgelucht dat het tussen Lea en Mattias weer goed leek te gaan en ze was helemaal onder de indruk van Mano.
Avyanna was niet bepaald lang maar wel het toonbeeld van klasse en dan haar man erbij.. ze waren nogal een plaatje. Avy leek extra fragiel en hoe duidelijk zij twee op elkaar ingespeeld waren, was jaloers makend. Zuchtend vroeg ze zich af of zij dat ooit zou hebben.
Lea moest een beetje lachen om Mattias maar hield het netjes. Na het eten gingen de drie rond de piano hangen en probeerden ze samen om Mattias een simpel deuntje te leren.

De ouders en Nozomi zaten aan de andere kant van de serre en Avyanna voelde heel goed aan waar ze het over wilden hebben. Eerst babbelden ze nog wat over koetjes en kalfjes, maar daarna keek ze glimlachend naar de vader van Mattias. "Volgens mij heeft u een vraag die al een tijdje brandt om gesteld te worden?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Feb 2017, 16:51

Er zou al snel blijken dat Mattias zo muzikaal als een kraai was, en hij liet de piano dan ook liever aan Lea over. Hoewel hij het niet vervelend vond dat ze naast hem op de kruk kwam zitten om hem te laten zien hoe hij zijn vingers neer moest zetten. Hij probeerde haar zo goed mogelijk na te doen, maar meer dan eens streken zijn vingers 'per ongeluk' langs de hare. Het leek misschien niets, maar Mattias deed echt wel zijn best om een beetje met Lea te flirten, zover het kon in deze stijve wereld

Jakob Du Tomás keek zowaar een beetje betrapt toen Avyanna met de deur in huis viel, maar toen glimlachte hij. Hij was Lea's directheid inmiddels een beetje gewend, en dat leek ze van geen vreemde te hebben. Dus knikte de man. "Ik denk dat u het al wel heeft gehoord van uw ouders, maar wij zouden erg geïnteresseerd zijn in een verloving tussen onze zoon en uw dochter. Natuurlijk niet alleen voor de vooruitzichten in de toekomst, maar ook omdat wij net als u onze kinderen graag gelukkig zien. En het is mij duidelijk dat ze erg veel om elkaar geven." En wat kon je nog meer verlangen van een huwelijk? "De vraag is enkel of u het zou willen bespreken met uw dochter. Ze is een vurige dame, dat heb ik tijdens het zakendoen al wel gemerkt, maar ik hoop dat ze er toch voor open zou staan."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Feb 2017, 17:01

Het was flirten wat ze gewend was, en wat Lea zeker wel kon waarderen. Af en toe gleed haar blik over hem heen en moest ze een beetje glimlachen. Toen Frida eventjes zich van hen afdraaide, zei ze hem dat ze vanavond gingen rennen en hij hen kon ontmoeten op de gebruikelijke plek. Ze had er vertrouwen in dat hij het wel zou halen en het hem zou lukken om weg te komen.

Er omheen draaien terwijl het zo duidelijk was wat ze wilden, was iets waar Avyanna een hekel aan had. Er was niets mis met je wensen uiten. "We zijn van mening dat Lea hierin een eigen keuze moet maken. Maar ik zal het er zeker met haar over hebben. Ik denk zelf dat het een goede match is, al ga ik hier niet volledig over." Ze glimlachte naar hem en keek nog eens naar haar oudste en hoe ze voordeed hoe je je vingers over de toetsen moest laten glijden. Ze zou het met haar erover hebben.. maar eerder morgen dan vandaag nog. Vervolgens vroeg ze beleefd naar hun zaak en hoe het met Frida ging en dat ze wellicht de twee wel een paar keer samen konden laten eten, dan wel hier, dan wel bij landgoed Zeresh. Alle beetjes hielpen immers?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Feb 2017, 17:11

Mano vond dit haast politieke geneuzel helemaal tenenkrommend, dus hij was blij en dankbaar dat Avyanna het op zich nam en het zo goed af wist te handelen.
Jakob en zijn vrouw namen dat aanbod dankbaar aan, en de avond verliep dan ook prettig. Toen ze uiteindelijk naar huis gingen drukte Mano een kus op Avyanna's lippen, ondanks dat anderen hen konden zien. "Had ik je vandaag al gezegd hoe blij ik met je ben lieverd?" vroeg hij met een zachte, liefdevolle glimlach aan haar. Goed, hij zou eerst nog gaan rennen met Lea, maar daarna zou hij de rest van zijn avond besteden aan het verwennen van zijn lief.

Mattias zag dat korte gebaar van liefde vlak voor het rijtuig met Mano, Avy, Nozomi, en Lea wegreed en hij voelde zowaar een beetje jaloezie zoals Frida eerder had gehad bij het echtpaar Torrez. Zou hij ook iemand kunnen vinden die hem zo gelukkig maakte? Zouden Lea en hij dat samen kunnen zijn? En zouden ze dan net zo leven als haar ouders? Zo vrij, en zonder al die strikte regels die wel tussen zijn eigen ouders hingen? Hij wist het niet.
Het enige wat hij wist dat hij die avond weer naar buiten sloop, het koste dit keer iets meer moeite want Maria leek op een oorlogspad te zijn, dus hij was iets te laat op hun vaste ontmoetingsplek. Daardoor waren Mano en Lea al getransformeerd. Argwanend en ietwat defensief kwam Mano op deze vreemde mens af, met zijn oren plat in zijn nek snuffelde hij aan Mattias en keek toen naar Lea. Wat betekende deze mens die geen wolf was voor haar?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten