Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2017, 01:24

Lea trok haar knieën op. "Ik weet het niet. Het was altijd Seff en ik tegen de rest van de wereld. Maar hij is anders.. we passen niet zo goed als ik dacht en Mattias... zei wel dat hij me speciaal vond.." Iets wat Lea belangrijk vond. Want hoe kon zij speciaal zijn voor Seff als ze voor hem het derde meisje in bed zou zijn (nu vierde, al zou er echt niets meer gebeuren tussen hen).
"Maar.. als het thuis was, zou ik het met hem willen proberen." waarbij ze dus weer aangaf dat ze Mattias wel zag zitten. Verward keek ze haar moeder aan. "Hoe wist je dat papa de juiste man was voor jou?"
_______

Waarmee ze nog net iets ouder waren dan Cerise. Ze zou 23 worden in het najaar. Het thuis dat Edmond en Themis haar boden werd ontzettend gewaardeerd, al begon ze al snel weer met werken. Ze trok veel met Von op door te vertellen wat ze allemaal had geleerd en door bij haar vast in de leer te gaan. Dat ze niet echt iets verdiende vond ze niet erg. Als ze maar iets kon bijdragen voor het eten wat ze elke maaltijd weer naar binnen schrokte.
In de uren dat ze beiden vrij waren, was ze vaak te zien met Eline of Caspian. Hij kreeg haar vaak aan het lachen en zijn baan en natuurlijke beschermende houding maakte dat Cerise kon ontspannen bij hem. Al snel keek ze uit naar hem weer zien en ze besefte goed dat er iets aan het veranderen was.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 17 Feb 2017, 01:32

Dat leek altijd boven Seff's hoofd te blijven hangen, maar Avyanna was wijs genoeg om daar niets over te zeggen. "Wat er tussen Seff en jou is, is iets heel moois lieverd. Maar sommige vriendschappen zijn makkelijk te verwarren met gevoelens die er gewoon niet zijn. Ik heb ook wel eens gedacht verliefd te zijn op een goede vriend," vertrouwde ze Lea met een knipoog toe. Niet dat ze daar iets mee had gekund in deze wereld, maar ze had wel gedacht de gevoelens te hebben. Bij de volgende vraag moest de vrouw weer even nadenken. "Dat wist ik eigenlijk niet zo snel," begon ze. "Je vader en ik hadden een beetje een lastige start. Hij had geen goede ervaringen met mensen van mijn afkomst, daarnaast kwam kijken dat ik natuurlijk geen Shanea ben, en ik wist zelf niet om te gaan met hoe hij over dingen nadacht en deed. Maar uiteindelijk zijn we naar elkaar toegegroeid en zag ik dat zijn hart op de goede plek zat, en hoe liefdevol en zorgzaam hij kon zijn. Toen wist ik dat hij de man voor mij was, iemand die me zou respecteren en niet zou willen overheersen." Een relatie waarin Avyanna zelf vaak genoeg de broek aanhad. "We hebben een gebalanceerde relatie, waarin we beiden evenveel nemen als we geven."
_______

De rest van de roedel zag dat ook wel. De rustige en stabiele Caspian stond zeker in het leven. Hij wist dat hij als wachter misschien niet de belangrijkste baan had, maar het was zijn baan en hij was er heel tevreden mee en genoot daarnaast ook van het leven. Vaak genoeg gingen Eline, Cerise, en hij met z'n drieën naar een dorp om wat te gaan drinken. En een enkele keer zelfs om te dansen, hoewel Eline dat vaak liet afweten. Maar Caspian had het dan meestal meer dan gezellig met Cerise, die hij vreselijk interessant vond. Hij haalde haar zelfs over om hem Hongaars te leren.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2017, 01:40

Het was iets wat Lea aan het denken zetten. Het gebalanceerde en hoe je elkaar tot steun kon zijn. Hoe het werkte in een huwelijk. Ze las er het een en ander op na en hoewel ze dodelijk nerveus was, vroeg ze uiteindelijk aan haar ouders of ze een avond kon krijgen om te spreken met Mattias. Zonder luistervinken erbij. Dus geen chaperonne en geen wolvengehoor. En daarna stuurde ze een brief naar Du Tomás om hem uit te nodigen bij hen thuis.

Lea was nerveus en wachtte hem op, maar liep eigenlijk direct met hem naar buiten. De kassen in. De tuinen en de planten en de fijne geuren hielpen haar altijd te ontspannen en ze had geen idee hoe ze dit moest brengen.
_________

Cerise vond het lastig. Ze hield van Seff. Dat wist ze zeker. Maar waarom voelde het dan zo goed als ze bij Caspian was? Ze was bij Von toen ze daar zo over aan het nadenken was en er de vrouw naar vroeg. "Denk je dat het mogelijk is om heel snel voor iemand te vallen?"
Von keek wat verbaasd op. "Ik denk het wel. Ik wist dat Emil de ware was binnen een week." Ze legde haar werk weg en nam de nieuwste roedel aanwinst op. "Is er iets wat je bezighoudt?" ze wilde haar de kans geven om haar woordje te doen.
"Seff en ik.. ik weet niet meer hoe het zit." biechtte Cerise na een poosje op. Ze vond het moeilijk om hem niet te zien en tegelijk merkte ze ook wat anders op. Ze verlangde naar een eigen woning, misschien wel een gezinnetje.. Vastigheid.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 17 Feb 2017, 01:46

Mattias was verbaasd geweest over de uitnodiging, en al helemaal toen hij doorhad dat Lea hem zelfs buiten gehoorsafstand van haar ouders wilde spreken. Maar hij liep met haar mee, heus wel opmerkend dat ze nerveus was. "Lea? Gaat het wel?" Was er iets? Had zijn vader iets gezegd of gedaan wat haar dwars zat? Ze zat duidelijk ergens mee, en dat baarde Mattias een beetje zorgen, ook omdat hij haar na het gesprek met hem en zijn vader niet meer had gezien of iets van haar had gehoord.
_________

Alleen Emil had wat langer nodig gehad omdat die een bord voor zijn kop had gehad.
Caspian wist van Seff, dat Cerise daar een relatie mee had gehad en dat ze daar pas net van 'terug' was. Daarom hield hij het altijd netjes tussen hen, ook al flirtten ze wel wat zo nu en dan. Hij wilde zeker weten dat Cerise geen spijt zou krijgen van iets met hem, want hij vond haar wel leuk. En zijn wolf was gek op haar vanaf het moment dat hij haar zag. De man had inmiddels een eigen huisje gehuurd in een dorp verderop. Net iets verder van de Alfa's vandaan maar wel nog binnen de bescherming van Eldon. Het was niet veel, maar het was van hem en daar ging het hem om.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2017, 12:36

Het duurde even voordat Lea ging zitten. Ze frunnikte met de strik die bij haar jurk zat en zocht naar de woorden die een goed begin zouden geven aan dit gesprek. Tegelijk wilde ze helemaal niet met dit gesprek beginnen. Waar was ze nou eigenlijk mee bezig?
"Mattias... Je weet wel van.. de gesprekken tussen onze ouders." Ze gluurde naar hem tussen haar wimpers door. "Stel.. stel dat gaat door. Hoe zie je dat dan voor je?" Wat voor beeld had hij van het huwelijk? Hoe zou het tussen hen gaan? Waren er dingen die ze dan op moest geven? Maar ze stelde expres geen specifieke vragen omdat ze wilde weten wat hij zelf zou antwoorden. Wat zijn eerste ingeving was.
_________

Het stabiele leven wat Caspian te bieden had, trok haar naar hem toe. Daarnaast was hij ook gewoon een toffe vent. Rustig, maar grappig. Beschermend maar plagend. Fliterig, maar niet naar iedereen. Het duurde niet lang voordat ze af en toe bij hem thuis kwam om samen te eten, als dat kon met zijn schema.

Lieve Seff

Ik denk dat ik weet wat er mist tussen ons. Aan liefde geen gebrek, maar misschien maakt leeftijd toch meer uit dan ik zelf had kunnen denken.
Nu ik hier terug ben en de ruimte en tijd heb om aan mijn leven te werken, is er ook meer tijd om na te denken over wat ik wil. Ik wil vastigheid, Seff. Ik wil settelen en misschien wel een gezin. Hoe ongelooflijk lief en fijn je ook bent, je bent net 19. Ik snap dat voor jou dat geen prioriteit heeft, zeker niet nu je je dromen achter na kunt gaan en kunt leren van de beste. Maar voor mij wordt dit steeds belangrijker. Mijn wolf wil het ook.

Lieverd, misschien is dit het beste. Ik houd van je en zal dat blijven doen. Je hebt me geleerd dat mijn leven niet voorbij is, dat ik verder kon gaan. Weer lief kan hebben.
Voor jou is het belangrijk om afsluiting te vinden. Ga naar Lea wanneer dat kan. Ik weet dat er een deel is van je dat altijd blijft hopen op weer een relatie met haar. Kijk of het mogelijk is en zo niet, doe wat moet om het af te sluiten en je eigen leven te leiden. Jij alleen beslist over je leven en hoe je het invult.
Ik hoop je snel weer te zien. Het spijt me dat het zo moet lopen, maar uit elkaar gaan is het beste nu.

Veel liefs,
Cerise


Ze had nog nooit zoveel moeite gehad om een brief te schrijven. Cerise vond het absoluut niet leuk, maar ze merkte ook dat ze met Seff nooit verder had gedacht dan de komende dag. En ze wilde kunnen plannen, ze wilde verder kunnen denken, ze wilde.. ze zuchtte en liep met haar handen in haar zakken door het dorp, weg van het postkantoor.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 17 Feb 2017, 16:55

Wat? Dat was een onderwerp dat Mattias niet had verwacht. Hij had dan ook niet meteen een antwoord klaar, en moest er duidelijk even over nadenken terwijl hij naast haar ging zitten. "Ik weet het niet zo goed," zei hij uiteindelijk maar eerlijk. "Ik weet dat jij de zaak van je opa heeft, en ik denk dat ik je daarbij zou willen helpen maar dat je er ook beter in bent dan ik dus ik zal je niet teveel voor de voeten willen gaan lopen. Je gewoon je ding laten doen. En daarnaast... Ik wil niet van die echtgenoten zijn die helemaal langs elkaar heen leven. Die alles via het personeel laten verlopen. Ik wil een gewoon leven leiden, een echt echtpaar zijn. Een gezin hoeft van mij nog niet zo snel." Hij kende stellen die meteen na hun huwelijk al kinderen kregen, maar dat mocht van Mattias allemaal nog wel even wachten. "Ik ken ook stellen waar de vrouw helemaal aan de man ondergeschikt is, maar dat vind ik vreemd. Je gaat dat avontuur toch samen in, dus ik zou niet van je wille ndat je dat doet. We moeten er als partners in staan, anders heeft het geen zin." Hij zou haar niets verbieden, of haar tegenhouden in haar plannen met het bedrijf, en hij hoopte dat zij dat ook niet bij hem zou doen in zijn plannen om serieus het schrijversschap in te gaan naast zijn werk. Maar overwoog ze dit echt? Was ze hier zeker van? "Hoezo vraag je met dit Lea?" Peilend keek hij haar aan.
_________

Seff's hart brak toen hij de brief las, iets dat hij drie keer moest doen om te begrijpen wat erin stond. Natuurlijk begreep hij Cerise, snapte nu ook wat er tussen hen in had gestaan. Ze was ouder dan hij, en door wat ze allemaal al had meegemaakt in haar leven was ze ook echt een stuk volwassener dan hij, dus dat ze de drang voelde tot een vaster leven was niet vreemd. Hij was daar inderdaad nog niet klaar voor. Het idee van zelf pups hebben vond hij belachelijk, afschrikwekkend zelfs. Toch kon hij zichzelf niet zover krijgen om een echt lang antwoord terug te schrijven.

Lieve Cerise,

Ik heb het geprobeerd maar het lukt me nog niet iets langs schrijven, die brief komt nog dat beloof ik je. Ik wil hiermee wel laten weten dat ik het begrijp, dat we misschien inderdaad in andere momenten van het leven staan. Ik hoop dat je iemand vindt die je kan geven wat je zoekt, en waar je gelukkig mee bent. En dat we elkaar snel weer zullen zien. De eekhoorns hier worden brutaal.

Liefs,
Seff


Hij kon er niets aardigers van maken, wist nog net een grapje eruit te wringen om het niet te zwaar te maken. en aan de opgedroogde plekken op de brief te zien had hij hem huilend geschreven. Maar hij begreep het, er waren geen nare gevoelens hoewel de pijn nog even heftig was.
Maar in tegenstelling tot wat hij een keer eerder had gedaan in een dergelijke situatie, ging Seff niet met zijn collega's naar de kroegen, hij stortte zich op zijn werk om de meester te laten zien dat hij meer kon dan alleen maar hout voorzagen en de grofste plekken eraf vijlen. Hij wilde meer mogen doen!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2017, 17:08

Omdat ze heel goed wist dat ze hem hiermee overviel, had Lea niet echt veel verwacht. Maar het antwoord van Mattias was meer dan ze waarschijnlijk bij ieder ander kon krijgen. Het ondergeschikte leven was ook niets voor haar en ze was blij dat hij daar zelf over begon. Het samen doen en dat je gelijk was. Dat zij zich bezig mocht houden met de zaak. Als hij het haar zou vragen zou ze direct zeggen dat ze hem zou steunen. Lea vond hem goed genoeg om het te maken als schrijver. Misschien konden ze daarin zelfs wel samenwerken.
"Ik.." ze slikte en keek hem aan. Hij verdiende een eerlijk antwoord. "Verschillende redenen. Ik wil graag in Wenen blijven, maar.. dat wordt steeds lastiger met mijn leeftijd. Daarnaast is er de zaak van opa, die me echt aan het hart gaat en waar ik uitgeschopt word als.. als alles blijft zoals het is." Haar blik gleed weer naar haar handen en ze speelde weer met het lint. "En.. Ik.. Ik vind je leuk," mompelde ze onduidelijk. "Maar dit alles vind ik doodeng." Waarom konden ze niet gewoon daten? Maar vaak gebeurde dat pas na de verloving.
________

Het duurde even voor zijn harde werk loonde. Seff kreeg promotie en kansen om te laten zien wat hij kon doen.

Cerise vond het vreselijk om dit via brief te moeten doen en niet uit te kunnen spreken. Maar ze wist wel dat het een goede beslissing was voor hen beiden. Ze had dit leven nodig, ondanks dat ze het rondreizen erg had gewaardeerd. Ze wilde dolgraag ingaan op alles wat Caspian te bieden had, al vond ze het -net als Lea- doodeng.
Bij hun gebruikelijke middag waarin zij hem Hongaarse les gaf, was ze er dan ook niet echt met haar hoofd bij.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 17 Feb 2017, 17:16

Met een zachte glimlach op zijn gezicht pakte Mattias haar hand en dwong haar, net als een paar dagen eerder hem aan te kijken. Zijn ogen stonden open, eerlijk, en zelfs een beetje speels. "En ik niet denk je?" vroeg hij haar rustig. "Lieve Lea, ik ben als de dood dat ik me verloof met de verkeerde persoon, dat ik haar niet alles kan bieden of dat zij mijn leven tot een hel maakt. Maar met jou, met jou voelt het tot nu toe goed. En... en als blijkt dat we echt niet bij elkaar passen dan.. dan kunnen we de verloving nog altijd verbreken." Dat zou een rel op zich worden, maar niet iets dat onoverkomelijk was. "Ik wil ook graag dat je in Wenen blijft. Dat je dat fantastische brein van je kunt gebruiken om muziek te componeren, of om die stoffige oude sokken te laten zien dat een vrouw net zo goed in zakendoen is als zij. En.. en als je mij zou willen accepteren, dan zal ik er alles aan doen om te zorgen dat je dat kunt blijven doen. Dan zal ik alles doen wat ik kan om je gelukkig te maken." Met zoveel woorden had Mattias nog nooit gepraat over een mogelijke toekomst samen. Ook niet tegen zijn eigen ouders als die hem ernaar vroegen.
________

De promotie was precies wat Seff nu nodig had. Hij mocht nu ook in de winkel staan om kleine dingen te repareren voor klanten, en daardoor kwam hij vaker in aanraking met meubels en vooral ook met speelgoed. Het fascineerde hem hoe poppen waren gemaakt zodat ze konden bewegen, en tijdens zijn vrije uurtjes bouwde hij van restjes hout de meest ingewikkelde constructies om te kijken of hij zelf zulke aansluitingen kon namaken. Dat bleek nog veel lastiger dan hij had verwacht...
Hij sliep nu met vijf anderen op zolder, iets dat ervoor zorgde dat een rustige nacht zeldzaam was (één van de anderen snurkte vreselijk) maar zelfs nu hij iets meer loon had zou hij niet snel een appartement in zijn eentje gaan zoeken. Die eenzaamheid kon hij niet aan. Hoewel de volle manen in zijn eentje net zo vreselijk waren. Hij snapte niet hoe Lea dat deed in Wenen...

Caspian hield na een tijdje op en keek haar vragend aan. "Cerise, gaat het wel? Je bent zo stil?" Hij was zowaar een beetje bezorgd. Normaal zat ze vol leven tijdens deze lessen. Was er iets aan de hand?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2017, 17:40

Lea wist heel goed dat dit zelfs voor Mattias veel was om te zeggen. Maar zijn eerlijkheid had wel een goede uitwerking op haar en ze omhelsde hem zacht en lang. "Wij zouden wel een weg vinden toch? Ik zou het echt fijn vinden als we samen de zaak konden doen en samen zouden blijven schrijven." Ze wist dat het voor hem heel belangrijk was en ze waren een goed duo samen. "Ik zou nooit van je vragen om dat op te geven." Daarin was ze wel serieus. En ze was ook serieus over het wonen. Ze zou graag hier willen wonen, maar daar begon ze niet direct over.
"Misschien zouden we elkaar wat vaker kunnen zien deze weken? Mijn ouders geven me de ruimte wel en dan.. dan kunnen we elkaar wat leren kennen zonder anderen erbij. Kijken hoe het gaat?" Waarmee Lea dus wel min of meer zei dat ze het wilde proberen. En hem serieus overwoog als kandidaat. Ze wilde proberen om toch nog een beetje te daten en als dat niet klikte.. dan moest ze serieus kijken naar wat haar andere opties waren.
_______

Al snel bleek dat de klanten tevreden waren over zijn werk en hem af en toe vroegen naar iets nieuws. Ze prezen hem aan bij zijn meester en dat was een goede verandering in Seff's leven. Hij kreeg wat meer vrijheid en wat simpele opdrachten van klanten mocht hij zelfstandig uitvoeren. Ook liet hij hem altijd oefenen met de restjes hout waar niets meer mee gemaakt kon worden, maar wat wel goed was voor oefenmateriaal.

Wat schuldig glimlachte ze naar hem. "Sorry.. Het is Seff. We hebben officieel besloten om echt uit elkaar te gaan, wat voornamelijk door mij komt. Maar ik heb gewoon... ik weet niet.. meer nodig dan hij kan bieden nu. Is dat egoïstisch?" ze wist dat hij ook wel eerder een vriendinnetje had gehad en dat was wel een geruststelling. Cerise haalde een hand door haar haren. "Ik ben denk ik gewoon verder in het leven dan hij. Klaar voor iets vasts en.. nou ja." Ergens een beetje nieuwsgierig nam ze hem op. Wat waren zijn wensen eigenlijk in het leven? En hoe zou hij hierop ingaan?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 17 Feb 2017, 17:57

Op Mattias' gezicht brak een grote, stralende glimlach door toen hij de lading van haar woorden begreep en hij knikte. "Dat zou me heel erg leuk lijken. Ik kan overmorgen weer langskomen als je dat wilt?" Morgen was zijn vaste dag bij het houtwerkersgilde, daar kwam hij niet onderuit. Het was natuurlijk niet normaal om elkaar op deze manier te leren kennen, tenminste niet voor hem, maar Mattias begreep onmiddellijk dat Lea dit nodig had om hem mogelijk te kunnen accepteren als haar partner. "Ik zou vereerd zijn mademoiselle Zeresh," zei hij toen zogenaamd heel gewichtig, maar vooral met die grote grijns nog op zijn gezicht. Het moest allemaal niet te zwaar worden vond hij.
_______

Seff vond dat heel aangenaam. Het gaf hem de kans te leren en zelf ook een beetje een reputatie op te bouwen. Om zijn promotie, toen die helemaal vast stond, te vieren ging hij zelfs zowaar uit met de andere jongens. Hij was nog niet echt gaan stappen sinds hij in München woonde, en dat vonden de andere jongens schijnbaar onacceptabel. Seff viel wel nog een beetje uit de toon, ten eerste door zijn enorme gestalte, maar ook door zijn accent die toch wel duidelijk maakte dat hij niet uit de buurt kwam.

Caspian glimlachte geruststellend naar haar, maar was ook altijd eerlijk. "Een beetje wel," zei hij dan ook zacht als antwoord op de vraag of ze egoïstisch was geweest. "Maar op een goede manier. Je deed het ook uit zelfbescherming, en Seff zal het heus wel begrijpen." Anders was de jongen een stuk minder volwassen dan Cerise en Von altijd over hem vertelden. "Op een bepaald moment is het gewoon tijd voor een rustiger leven, maar ook op andere manieren vervullend. Dat is waarom ik dit huisje heb gekocht. Het was tijd voor die rust, en.. en om te kijken of ik iemand kon vinden die dat leven met me wil delen." Daarbij bleef zijn blik heus wel even op Cerise hangen, voordat hij het Hongaarse boek dichtsloeg. "Kom, dan gaan we wat drinken halen en kook ik vanavond voor ons." Dan had Cerise alle rust om haar gedachten op orde te brengen, want ze zat er duidelijk nog wel een beetje mee.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten