Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 10 Mar 2017, 00:26

Lea hield zich gedeisd en keek met grote ogen naar Maria en toen naar Mattias en weer terug. Ze kreeg een kleur toen ze merkte dat de vrouw even stil was en naar Mattias' kleren keek en haar daarna onderzoekend opnam. Toch werd ze ook een beetje opstandig en keek de vrouw recht aan. Maria was haar Alfa niet en had niet zoveel over haar wolf te zeggen. Zelfs als wolf was ze vreselijk belerend en kleinerend en dat kon de Bèta niet zo waarderen. Ze was voorzichtig geweest!

Ze kreeg amper de kans om naar Mattias te zwaaien toen ze afgezet werd, maar moest stiekem toch grijnzen toen ze weer naar binnen liep. Ze had een heerlijke dag en middag gehad en dat zou niemand van haar afnemen!
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 10 Mar 2017, 00:30

Terwijl Maria haar blik niet zo had bedoeld. Ze vond het ergens wel mooi dat de wolf en mens zo goed met elkaar omgingen. De witte haren hadden haar alleen maar verteld waarom Mattias en Lea waren weggeslopen. Het was Maria al jaren niet meer overkomen, maar ze was bekend met het gevoel van een wolf die graag naar buiten wilde.

Mattias grijnsde nog even rebels naar haar, maar toen vertrokken ze alweer. En toen Lea hem een paar dagen later weer zag, was duidelijk dat hij de wind van voren had gekregen van Maria thuis. Zijn oor was inmiddels blauw... Maar ze had niets tegen zijn ouders gezegd, waardoor hun geheim veilig was.
Zijn ouders waren wel een groot verlovingsfeest aan het plannen dat een dag voor het vertrek van Mano en Avyanna plaats zou vinden in het huis van de familie Zeresh. Het was eigenlijk gewoonte om het te doen in het huis van de toekomstige bruidegom, maar gezien Mattias al voorzichtig had aangestuurd op het idee dat ze bij Nozomi zouden intrekken waren Anna en Jakob overstag gegaan om het daar te doen. En de voorbereidingen namen tijd in beslag, ook al werden ze zo snel mogelijk gedaan. Iedereen die iets of iemand was in Wenen werd uitgenodigd, ook al gaf Mattias duidelijk genoeg aan dat hij het liever klein hield, met mensen die echt iets om hen gaven.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 10 Mar 2017, 00:38

Lea vond dat zelf ook fijner, maar heel veel was er niet aan te doen. Uiteindelijk kozen ze voor een middenweg en konden ze alsnog heel wat mensen wegstrepen. Toch vond Lea het ook belangrijk dat een paar van de zakenpartners er waren en daar een keuze in maken was nog aardig lastig.

De avond zelf begon uiteraard al goed. Champagne, klein orkestje en veel handen schudden. Lea had een donkerblauwe jurk aan met een bewerkt lijfje en het blauw kwam weer terug in de das van Mattias. Het was duidelijk dat ze een stel waren -voor allen die kwamen natuurlijk- en iedereen moest de ring zien en haar feliciteren. Lea vond het allemaal een beetje nep, gezien er ook wel wat families waren die hadden gehoopt op een match tussen haar en hun eigen zoon.
Maar er werd vooral veel gelachen, geproost, Jakob Du Tomás stelde het duo enthousiast voor aan iedereen en dat was het moment dat Lea en Mattias samen zouden dansen. Ze rolde licht haar ogen naar hem en glimlachte zacht. Wat een poppenkast! Al waren er echt wel mensen waarvan ze blij was dat ze er waren. Mensen die haar gesteund hadden en bij wie ze terecht kon.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 10 Mar 2017, 00:49

Mattias was gelukkig een goede danser, en na heel wat dansen samen, werd Lea verleidt tot het spelen van een zoveelste pianostuk. Het was een avond die draaide om theater, opvoeren van bepaalde tradities, en laten zien dat je hier thuishoorde. Zelfs Mano voerde de poppenkast op vanavond.
Er was maar één gast die er niet aan mee zou doen, een gast die eigenlijk niet uitgenodigd of verwacht was...

Seff had moeiteloos het huis in kunnen lopen, de deur stond immers open voor een mogelijk late genodigde en verbaasd keek hij om zich heen. Wat was er aan de hand? In de verte zag hij Avyanna en Mano, voordat zijn oog op Lea viel. Hij viel stil in zijn stappen. Ze zag er beeldschoon uit! Straalde, was duidelijk gelukkig en ontspannen in deze wereld waar hij zich in enkele seconde totaal ongemakkelijk voelde. Maar toen bereikte zijn oren waarvoor deze avond bedoeld was, toen er één van haar zakenpartners eindelijk de kans kreeg om op haar af te stappen en haar feliciteerde met haar verloving. Seff verstijfde, zijn hart zonk in zijn schoenen. Verloving? Lea was... verloofd? Maar.. de laatste keer dat ze hem schreef hierover was niet zo lang geleden, en toen zei ze dat ze enkel gevoelens begon te krijgen. Niet dat daar al iets serieus van was?
De pijn was erger dan hij verwachtte. Het voelde net als toen Cerise hem schreef dat het echt over was tussen hen en hij had het idee dat hij geen lucht kreeg. Even dacht hij aan vluchtten, weggaan voordat Avy, Mano, of zelfs maar Lea hem zou zien. Voordat hij iets kon doen waar hij spijt van kreeg. Maar tegelijk kon hij dat juist niet doen. Dus zette hij zijn tas in een hoek en haalde er het geschenk uit dat hij had gemaakt om Lea juist een beetje op te beuren, waarna hij op Lea en Mattias afstapte. Mano kreeg Seff pas in de gaten toen die bijna 'aan de beurt was' en verstijfde even toen hij de houding van de jongen opmerkte. De pijn was moeiteloos in diens ogen te zien. Zacht schraapte Seff zijn keel, waarna hij wachtte tot Lea zich om zou draaien. Met een verstrakte kaak keek hij haar aan. "Gefeliciteerd, beiden," wist hij met moeite uit te brengen. Zijn hele houding straalde zijn ongemak uit. Mensen keken naar hem, de blikken neerbuigend en laatdunkend. Seff wist precies wat men hier van hem dacht, hij had zich ook niet bepaald gekleed op een feest zoals dit. "Ik eh.. Ik had dit niet gemaakt voor deze gelegenheid. Maar zie het als jullie huwelijksgeschenk." Waarop hij het pakket overhandigde. Erin zaten alle stukken voor een prachtige, uitgebreide duiventil. Waar precies twee postduiven, of twee pixies in gehouden konden worden. Het geheel moest nog in elkaar gezet worden, maar dat was door een systeem van pinnen zo gedaan, en het geheel zag er aan de buitenkant precies uit als Eldon. Met figuurtjes van alle wolven van de roedel erbij, en zelfs een klein apart huisje dat een perfect miniatuur van het huis van de familie Torrez was. Seff had er duidelijk heel erg lang en hard voor gewerkt.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 10 Mar 2017, 01:06

De avond werd een grote waas van handen schudden, lachen, dansen, piano spelen, de ring laten zien en champagne drinken en proosten en nog veel meer. Lea's hoofd tolde en haar wolf was helemaal overdonderd door alle geuren en geluiden. Eventjes was haar blik onderzoekend door de menigte gegaan toen Seff binnen was gekomen, maar ze kon er niet de vinger opleggen waarom ze het deed.

De mensen bleven maar binnen stromen en ook degenen die vroeg waren gekomen en op tijd naar huis gingen, kwamen nogmaals langs om geluk te wensen, waardoor er geen einde kwam aan het handen schudden. Lea stond verstijfd naar Seff te kijken. Haar Seff... maar.. wat deed hij hier? Ze werd bleek, ondanks de warmte en kon alleen maar naar hem staren. "Seff." Zijn naam verliet haar lippen zacht, alsof ze niet kon geloven wat ze zag en hoorde.
Het duurde even voor ze uit haar trance kwam en op hem af stapte om hem te omhelzen. "Je.. je bent hier. Maar hoe? Ik dacht..?" stamelde Lea. Ze was helemaal van haar stuk en de pijn op zijn gezicht was voor haar onmiskenbaar. Dat deed haar ook pijn. Net als het feit dat hij achteruit stapte en niet wilde dat ze hem aanraakte. Het kwam eventjes niet eens in haar op om Mattias voor te stellen en ze liet hem het cadeau in ontvangst nemen.
Lea deed een nieuwe poging en greep zijn pols. Zijn pijn -en misschien ook wel woede- vond ze vreselijk, al waren die wel terecht. Ze trok hem de drukte uit, meer richting de piano omdat daar niemand was. Nerveus weefde ze haar vingers in elkaar en weer los en weer in elkaar. Onzeker nam ze hem op. "Ik.. ik wist niet hoe ik het moest zeggen. Het is.. allemaal zo snel gegaan en ik was..." Lea slikte haar woorden weer in. Ze was bang geweest om hem te verliezen, maar was dat niet wat er nu gebeurde? Had het gebrek aan woorden er nu voor gezorgd dat ze hem kwijt raakte? Want Lea voelde heus wel dat het niet goed zat tussen hen.
"Het spijt me," fluisterde ze, terwijl haar blik op hem gericht bleef, zoekend naar iets anders dan pijn. Ze kon het bijna fysiek voelen, zo sterk straalde hij het uit.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 10 Mar 2017, 01:18

"Je klonk verward in je brieven," zei hij op harde, botte toon. "Ik dacht dat je wel een vriend kon gebruiken." En die had ze kennelijk gevonden, maar dan in de vorm van Mattias. De bittere nasmaak in zijn mond ging maar niet weg, werd misschien zelfs alleen maar erger.
En dat ze zei dat het haar speet maakte het af. Seff's hart had eerst nog in zijn schoenen gezeten, maar nu brak het gewoon. "Hoe kon je het me niet vertellen Lea?" fluisterde hij zacht, onbegrijpend. "We vertelden elkaar altijd alles en nu kon je me niet vertellen dat je van plan was je te verloven?! Wat heb ik ooit gedaan of gezegd dat je denkt dat je me dat niet kan vertellen? We zijn vrienden, we zijn wo..." Hij slikte het woord net op tijd in. Wolfmaatjes... Het was natuurlijk niet iets dat hij hier zomaar kon uitspreken. Maar misschien waren ze dat niet meer, was dat misschien wat Lea met haar zwijgen had willen zeggen? Dat zij hem niet meer als zodanig zag?
"Ik.. Ik hoor hier niet," zei hij zacht, met moeite zijn tranen verbijtend. "Ik wil je avond verder niet.. niet verpesten. Ik hoop dat jij en.. en Mattias heel gelukkig samen zijn. Echt waar. Doe je ouders alsjeblieft de groeten van me." Waarop hij zich, met tranen in zijn ogen, omdraaide en zich een weg naar de deur begon te banen. Een korte schok van zijn schouders liet nog vaag zien dat hij moeite had zijn verdriet te bedwingen. Met zijn gehavende rugzak op zijn rug, die een stuk leger was nu het geschenk er niet meer in zat, vertrok hij zonder nog tegen iemand te spreken. Hij wilde Lea niet zo achterlaten, maar hij kon niet beloven dat als hij zou blijven hij geen enorme scene zou schoppen en dat wilde hij haar niet aandoen. Niet in een wereld waar roddels moeiteloos een reputatie konden verwoesten.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 10 Mar 2017, 11:34

Ze liet haar hand zakken bij die woorden -even had ze hem willen aanraken, maar nu kreeg ze tranen in haar ogen van zijn toon en harde woorden. Lea kromp zichtbaar in elkaar toen Seff zijn beschuldiging voort zette en hoewel hij fluisterde, had hij net zo goed kunnen staan schreeuwen.
"Dat.. dat ligt niet aan jou!" ze schakelde pardoes over op het Shanea. "Ik wist niet hoe ik het moest vertellen en het je uit moest leggen, zonder je.." hakkelde ze, tussen zijn woorden door. Ze was zelfs een beetje achteruit gedeinsd door hoe hij overkwam, maar ze had geen oog meer voor de rest van de omgeving en hoe hun woordenwisseling over kon komen.
Veel kans om nog wat tegen hem te zeggen, of hem hier te houden of wat dan ook, kreeg ze niet. "Seff!" Verbijsterd keek Lea hem na, maar kwam toen weer in bewegen. Uiteraard te laat, maar ze probeerde achter hem aan te komen voor hij zou verdwijnen. "Seff! Seff!" ze riep hem en wurmde zich tussen de mensen door, terwijl een paar haar aanhielden en haar vertraagden. Eenmaal buiten was hij verdwenen. Ze kon zijn geur nog ruiken en ze rende een paar meter weg van het huis. "Seff! Alsjeblieft!" Maar hoe ze ook riep en om zich heen keek en verschillende kanten op liep - geen Seff.
Met de tranen op haar wangen bleef ze buiten staan.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 10 Mar 2017, 12:43

Shanea... Seff had die taal al zo lang niet gehoord dat zijn wolf er meteen op reageerde. Het beest wilde eruit, wilde bij Lea zijn, wilde weten wat er aan de hand was. Maar hij wist dat als hij nu omkeerde, hij zoals altijd toe zou geven aan de drang om haar te troosten en gerust te stellen. Om zich weer aan te passen aan een ander.
Dus draaide hij zich niet om, ook al hoorde hij haar roepen, ook al liepen de tranen over zijn gezicht en schokten zijn schouders bij elke stap opnieuw.

Mano had hen gevolgd en haalde Lea al snel in. "Ik ga wel met hem praten lieverd." Waarna de man naar buiten schoot. Pas uren later kwam hij terug, zonder Seff en met een bedroefd gezicht. Hij hoopte maar dat Lea al naar binnen was, dit moesten ze met z'n tweeën bespreken.




(Seff's deel gaat verder in Seff's avonturen)

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 10 Mar 2017, 12:53

Lea was nog een hele tijd buiten geweest, maar had zich naar binnen laten sturen en had zich opgefrist. Daarna was ze niet meer van Mattias' zijde geweken, die natuurlijk ook wel een uitleg wilde al was daar nu geen gelegenheid voor.
Tegen de tijd dat haar vader terug kwam, was het huis al bijna leeg en was Lea duidelijk bekaf door alle emoties. Ze was bleek, haar ogen rood en ze zat op de bank met een plaid om haar schouders omdat ze niet meer warm werd. Het gezicht van Mano en zijn houding zeiden haar genoeg en was ook genoeg om haar weer aan het huilen te krijgen. Ze wist zich nog maar net te verbijten en dook in elkaar op de bank.
Ze wist niet wat ze moest doen en kon ook Mattias amper aankijken, terwijl ze zijn vragen ongeveer voelde branden. Haar moeder kwam haar wat redden en stuurde iedereen naar de salon voor nog een warm drankje en liet het verloofde stel alleen, al kwam er eerst nog iemand thee brengen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 10 Mar 2017, 12:59

Toch bleef Mattias nog een tijd stil, hij sloeg alleen een arm om haar schouders en liet haar uithuilen. "Was dat Seff?" vroeg hij na een tijdje zacht. Seff, Lea's beste vriend. Maar als het haar beste vriend was, waarom was hij dan zo kwaad weer vertrokken? En waarom was Lea dan zo overstuur? Was er toch meer aan de hand dan Mattias had gedacht?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten