Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 22 Sep 2017, 22:43

Het deed iedereen eigenlijk goed. Ze hadden een projectje nodig om hun gevoelens kwijt te kunnen en langzaamaan weer het gewone leven op te pakken. Kaspar knapte er in elk geval van op en het deed hem goed om weer leven in de brouwerij te hebben. Daarnaast was het fijn om te zien dat Boaz weer meer plezier in het leven kreeg en meer dan eens was hij dankbaar voor Faye in hun leven.
Daarnaast was de rust en uitstraling van een Nimf altijd welkom, al wist hij heus wel dat Nova nog heel veel verdriet met zich meedroeg en het nog niet als vanouds met haar ging.

De buikpijn van Themis, maakte dat Edmond zich zorgen begon te maken. Misschien was het wel gewoon de overgang, maar hoe dan ook vond hij dat er even iemand naar moest kijken. "Liefje, als het stress is, dan is dat het.. ik wil het gewoon weten dus je gaat maar mooi naar Aya. Je hebt het er al een paar dagen over en dat is niet goed."
_______

Collin lachte zijn schoonzusje toe en gaf haar warm en hartelijk een hand. "Collin." Waarna hij naar de bengels aan zijn benen keek en ze allebei omhoog hees. "Wie van jullie twee is Kaspar? Wat dacht je, ik heb die ooms van mij nog nooit gezien, laat ik ze maar eens gaan schrijven en kijken of er iemand langs kan komen?"
Beide kinderen trokken een quasi-verontschuldigend gezicht, maar vonden dit te interessant om hun excuses aan te bieden. "Waarom lijk je op papa?" "Je ruikt anders!" "Hoe kom je aan zoveel haar op je kin?" "Krijgen wij dat later ook?" en in koor: "Kun je ook voetballen?!"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 22 Sep 2017, 22:56

Themis maakte een getergd geluid. "Ik hoef niet te horen dat ik oud word en dat dit erbij hoort," mopperde ze zacht. De overgang was niet iets waar ze het erg graag overhad. Maar ze wist ook wel dat Edmond gelijk had en dus beloofde ze hem brommerig dat ze de volgende ochtend naar Aya zou gaan. Eerst had ze vandaag een afspraak met Nova bij Kaspar en Boaz. Ze zouden eens kijken of ze de tuin goed schoon konden krijgen om daar vast te beginnen met de aanleg van het één en ander terwijl de eerste kleintjes de grond bekeken. En ze had geen zin om die afspraak af te zeggen voor een doktersbezoek.

Maar toen ze aankwam bij mini-Eldon was de buikpijn niet bepaald gaan liggen dus toen Boaz opendeed trok ze een getergd gezicht. "Vertel me alsjeblieft dat jullie iets hebben tegen kramp." Boaz moest zowaar zacht grinniken. "Niet tegen dat soort kramp, maar ik heb wel iets dat tegen de pijn werkt." Waarop hij naar de badkamer rolde en Themis zei de rest al in de tuin was. Faye was in alle staten, wat te zien was aan het feit dat de modder al ongeveer in haar haar zat.
_______

Geschreven? Kaspar? Aya moest even nadenken voor de stukjes op hun plek vielen. "Dat komt denk ik van hun opa, Kasper Luminatus. Hij ehm... Hij is nogal bezorgd over Destan, ik denk dat hij jullie heeft geschreven." Maar dat had hij best even mogen vertellen voordat één van de broers op de stoep stond. "Kan ik je wat te drinken aanbieden terwijl je hen voor me vermaakt?" Weer knikte ze naar de pups, die kennelijk meer dan genoeg vragen hadden voor hun oom.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 22 Sep 2017, 23:04

Waarop Edmond haar een kus gaf. "Ik heb genoeg van je krampen meegemaakt om ook nu van je te houden. Het gaan niet om je leeftijd, het gaat om je gezondheid en geen gemekker, mevrouw Armell." Dat laatste kwam er speelser uit dan de bedoeling was, maar daarna maakte hij maar eens een kruik voor haar en deed zijn best met een thee en de instructies van Nova.

Nova had Senna en Aneya meegenomen en gezien Aneya ongeveer van de leeftijd van Faye was (ze waren beiden een jaar of 7) konden de meisjes het direct goed met elkaar vinden. Ze zouden beginnen met onkruid verwijderen en goed schoffelen en samen met Themis een besluit maken over de indeling van de tuinen. Een moestuin en een bloementuin, leek Nova wel wat, maar ze moesten wel even bekijken welke planten te onderhouden waren en wat te leren was voor de kinderen.
_____________

Hij knikte haar even toe. "Luminatus ja. Ik herinner hem nog van.. toen hij Destan uit de klem bevrijdde." En de dood van hun ouders. "Hij heeft me het een en ander verteld en de paar korte berichtjes die we van Des zelf kregen waren ook niet echt geruststellend. Alec en Brenn moeten nu bij hun werk en gezin zijn, dus ik ben er." Waarna hij met de kinderen naar de bank verhuisde en ze allebei op een knie klommen. "Iets kouds graag." En inderdaad vermaakte hij de bengeltjes prima. Met verhalen, met vragen, met antwoorden op hun vloed aan woorden..
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 22 Sep 2017, 23:14

Themis ging eens rustig kijken wat de mogelijkheden waren. Twee keer vroeg ze of Nova met haar mee kon kijken, er waren twee perken waarvan ze twijfelde of de grond nog vruchtbaar genoeg was voor een moestuin, of dat ze planten met diepere wortels nodig zouden hebben om er nog iets uit te halen. Themis keek op toen ze meer geluid achter zich hoorden: Kaspar die met de drie oudste kinderen binnen kwam. Ze glimlachte naar hem. "Al zin in een huis vol met rouwdouwers?" plaagde ze hem. Hij had zelf immers nooit kinderen gekregen door zijn geaardheid.
_____________

Even niet op de bengels hoeven letten omdat ze werden vermaakt door een ander gaf Aya wel de mogelijkheid snel wat werk te doen, nadat ze Collin zelfgemaakte limonade had gegeven. Sinds Mel's verdwijning had Aya de ziekenboeg gerund als arts en dat zorgde voor nogal wat achterstallig papierwerk. Ze wist niet precies hoe Collin het deed, maar zijn aanwezigheid had iets geruststellend. Alsof nu alles goed kwam, alsof ze even niet constant op haar tenen hoefde te lopen. Dat hij met zijn neefjes overweg kon hielp ook. "We waren van plan om vanavond met de roedel te gaan rennen, als Destan er zin in heeft. Waarom kom je niet met ons mee?" bood ze aan. Waarna, zoals verwacht, het gebedel van Kaspar en Kiran begon of zij ook mee mochten.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 23 Sep 2017, 11:12

De twee perken zagen er inderdaad niet zo goed uit en Nova besloot dat ze daar beter rozen konden planten. Een beetje mest en ze zouden het vast fantastisch doen.
Kaspar grinnikte om Themis' reactie. Hij had misschien geen eigen kinderen, maar het kwam erg dichtbij met Destan en Aya en nu Faye. Kaspar en Kiran die geregeld langskwamen en hem opa noemden, hadden allang dat kleine knagende gevoel weggenomen. Bovendien zou hij nooit Eldon hebben gestart als hij het niet zag zitten. Dit was simpelweg een andere versie ervan.
Ze hadden een geweldige tijd buiten en het was een mooie dag zo.
_________

Het was een aanlokkelijk aanbod en hoewel hij benieuwd was naar de roedel en de alfa's, schudde hij zijn hoofd. "Waarom gebruik jij die tijd niet om met Destan op te trekken en dan kun je hem voorbereiden op mijn komst.. Dan ga ik wat tijd inhalen met mijn neefjes." Waardoor hij dus aanbood om op te passen en zij desnoods tijd alleen zou hebben met haar vent. Een beetje quality time was nooit verkeerd, dacht Collin.
Dan kon hij straks de juiste Kaspar opzoeken en wat bijpraten en zou hij vanavond wel komen opdagen om op te passen en dan kon hij misschien na het rennen -als Des ontspannen was- met hem praten. Rustig aan beginnen, uiteraard, maar het leek hem wel een goede start.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 23 Sep 2017, 11:51

Maar gezien Themis' buikpijn de volgende dag nog niet over was ging ze mokkend naar Aya. Die een beetje verbaasd opkeek om de Duivelin de ziekenboeg in te zien lopen. Niet alleen omdat Themis geen fan was van de plek, maar ook omdat ze normaal altijd gezond was en bovendien Nova rond had lopen. Die was meestal alert genoeg om dingen als griep en dergelijken ruim op tijd te herkennen en te onderdrukken. Dus het feit dat Themis hier was, maakte dat Aya nog alerter was dan normaal en een hele serie aan tests begon. Het was waarschijnlijk inderdaad de overgang, maar het kon nooit kwaad om eens extra te onderzoeken.

Het resulteerde in dat Themis bijna de hele dag in de ziekenboeg doorbracht, een groot deel daarvan wachtend, en pas tegen het einde van de dag eens terugkeerde naar huis. Halverwege de dag had ze Edmond over de band buitengesloten, wat uitlegde dat hij van niets wist toen de vrouw behoorlijk geschrokken en bleek binnenkwam. Stilletjes liep ze de keuken in en begon met het maken van een salade.
_________

Dankbaar glimlachte Aya naar haar zwager. Het was niet eens zo'n gek idee, en het zou goed zijn voor haar zoontjes. Het voelde vreemd dat ze deze man nu al vertrouwde met haar kinderen, ook al was hij de broer van Destan ze kende hem immers nauwelijks. En zoveel contact hadden de broers onderling niet gehad door de afstand tussen hen. Brieven konden maar zoveel overbrengen.

Collin was weg toen Destan binnen kwam, toen Aya stond te koken, maar zijn komst bleef natuurlijk niet lang geheim met hun kids... "Pap, er is hier iemand die op jou lijkt!" begon de één. "Hij heeft een baard," viel de ander bij. "Ga jij ook een baard nemen?" Aya stak haar hoofd uit de keuken en glimlachte naar Destan. "Hé lieverd, het ziet er naar uit dat één van je broers op bezoek is."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 23 Sep 2017, 12:08

Edmond was rustig aan weer begonnen met zijn werk oppakken en kijken wat hij moest doen en waarmee hij achterliep. Het verbaasde hem niet dat hem gevraagd was om mee te denken voor lessen Geschiedenis, nu Destan zich echt op het besturen van de school richtte. Toen Themis hem had buitengesloten, had hij er niet veel van gedacht. Hij wist dat ze een hekel had om over 'vrouwenzaken' te praten en vermoedde dan ook dat er niet zoveel aan de hand was, behalve een heel ongemakkelijk onderwerp en ze niet wilde dat hij meeluisterde.
Maar hij legde zijn werk weg toen Themis binnenkwam en volgde haar de keuken in. "Hé lieverd. Ik heb Aelia naar Nova gestuurd om te kijken of ze kon helpen. Als ze daar blijven eten, stuurt ze een pixie." Maar nu zag hij hoe bleek ze was en hij pakte voorzichtig haar pols zodat ze stopte met het maken van eten. "Themis? Wat is er aan de hand?"
____________

Wat verbaasd keek Destan van de een naar de ander en toen naar Aya. "Ik dacht al een andere wolf te ruiken? Welke van de drie is het?" Waarna hij zijn kids een aai over de bol gaf. "Een baard hm? Dat weet ik niet zo goed hoor. Dat moet ik eerst met mama overleggen.." Hij glimlachte zacht naar zijn geliefde, nam haar in zijn armen en kuste haar uitgebreid. Destan had nooit een baard laten staan, en vond zelf dat hij daar niet de juiste baardgroei voor had, en kwam niet verder dan wat stoppeltjes wat hij meer dan genoeg vond.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 23 Sep 2017, 12:16

Dat was ook waarom ze hem in de eerste instantie buiten had gesloten. Ze deelde eigenlijk alles met haar man, maar er waren dingen waar zelfs zij een grens bij had.
Themis' ademhaling ging wat paniekerig, en Ed's woorden over Nova en Aelia kwamen maar half bij haar binnen. Ze slikte terwijl ze het mes in haar handen weglegde en zich naar hem toedraaide. Voor een kort moment wist Themis oprecht niet hoe ze dit moest vertellen, maar tegelijk wist ze dat ze het niet achter kon houden. Edmond was haar wederhelft, letterlijk en figuurlijk bijna, hoe kon ze dit soort nieuws voor hem achterhouden. Ze slikte terwijl ze hem aankeek, angst in haar ogen. "Ik... Het is niet de overgang," zei ze zacht. "Ik.. Ed, ik ben zwanger." En volgens Aya's berekeningen was ze zwanger geworden toen ze net in Italië waren aangekomen.
____________

Mama grijnsde naar hem terwijl ze op de drie afliep om Des een kus te geven. "Er valt over te praten," zei ze met een plagende grijns. Maar daarna werd ze weer iets serieuzer. "Collin, en hij heeft aangeboden vanavond op deze donderstenen te passen terwijl wij de poten strekken." Ongeacht hoe lang ze wegbleven, zo had Aya eruit opgemaakt. Het was iets dat hun wolven wel weer eens nodig hadden.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 23 Sep 2017, 12:27

De angst in haar ogen maakten dat zijn hoofd heel even overuren draaide. Waar was ze bang voor? Was ze ziek? Hadden ze iets ernstigs gevonden? Er waren genoeg dingen waar geen medicijnen voor waren en het zou toch niet zo zijn dat... Maar toen kwam het echte nieuws en Edmond keek haar overdonderd aan. "Wat?" bracht hij, niet heel erg intelligent voor zijn doen, uit. Fronsend nam hij haar op. Maar ze was net 41 geworden? De tijd dat het kon lag toch wel echt al achter hen... Edmond had er eigenlijk niet eens meer over nagedacht in de tijd dat hij eindelijk weer eens seks met haar kon hebben na die hel van de epidemie.
Zachtjes trok hij haar tegen zijn borst en sloot zijn armen om haar heen. "Dat is niet echt wat ik had verwacht.. Wat zei Aya?" Hoe ver was ze? Was ze gezond? Was het kind gezond, voor zover ze dat nu al konden meten? Waarna hij direct ook aan alle risico's moest denken.
_________

Hij glimlachte zacht naar haar. "Kijk, dat is nog eens een aanbod. Dat sla ik zeker niet af." En Collin weer zien.. Het maakte hem zowel nerveus als blij. Het zou fijn zijn om iets van zijn andere thuis hier te hebben. Iets vertrouwds wat alleen maar goede herinneringen opriep. Bovendien scheelden ze maar drie jaar en had hij altijd goed met zijn broer overweg gekund.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 23 Sep 2017, 12:35

Themis had er ook niet over nagedacht, vandaar dat ze nu zwanger was waarschijnlijk. Haar periode was de maanden voor de epidemie al wat afgenomen dus had ze verwacht dat dat hoofdstuk afgesloten was. Maar schijnbaar niet...
"Ze.. Ze denkt dat ik ongeveer 3 maanden zwanger ben." Dus ten tijde van hun eerste vrijpartij in Italië... "En.. en volgens haar klinkt het gezond maar.. Ed..." Ze had zich niet bepaald 'voorzichtig' gedragen in Italië! Ze had gedronken, Saturnalia had bovendien al rare effecten genoeg op haar. Hoe groot was de kans dat het kind helemaal gezond zou zijn als je haar leeftijd niet ook nog eens meerekende? Doodsbang keek ze naar haar man.

_________

Natuurlijk protesteerden de pups toen hun oom arriveerde en hun ouders zonden hen vertrokken, ze vonden het niet eerlijk dat zij niet mee mochten met de roedel. Aya grinnikte zacht terwijl ze door de gangen liepen. "We moeten ze maar weer eens meenemen lieverd." Maar dan wel overdag. Dan konden hun Alfa's de pups ook weer eens ontmoeten in hun wolfvorm. Met een zachte glimlach keek ze naar Destan op. Ja, ze had echt het gevoel dat het vanaf nu beter zou gaan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten