Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 13 Okt 2017, 15:12

"Kijk kijk.. ik heb een vriend meegenomen!" Senna glunderde helemaal en vertelde dat Collin de oom was van Kaspar en Kiran, maar dat ze hem gingen delen en ook een beetje haar oom was nu.
Nova rolde haar ogen en glimlachte terwijl ze door haar lokken woelde. "Lieverd, drink eerst maar even je drinken, daarna mag jij weer." Waarna ze vertelde over haar dag. Het was emotioneel zwaar geweest, maar de oudste drie waren meer aan het ontspannen en ze hadden het gehad over familie. "Ik heb idee dat er een basis is gelegd. Dat ze nu doorhebben dat het veilig is hier en ze in goede handen zijn hier." Maar daarna ging haar blik naar Collin. "En Collin verricht goed werk met de keuken.. Je had het gezicht van Boaz moeten zien, Themis, toen hij het zag."
Halverwege haar drankje werd inderdaad Nyah wakker en ging Nova even met haar naar de andere kamer om haar te verschonen en wat aan haar verwilderde lokken te doen. Ze ging met het meisje op schoot naast Collin op de bank zitten en borstelde haar haren terwijl Nyah met grote ogen naar de vreemde man keek. Af en toe keek ze naar haar mama om te zien of het allemaal wel in orde was, maar bovenal luisterde ze naar zijn stem.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 13 Okt 2017, 15:24

"Goed werk, als je even negeert dat ik gisteren het halve kasteel onder water heb gezet." Collin overdreef een klein beetje, ter vermaak van de kids. De gesprongen leiding was snel genoeg gerepareerd, maar had hem wel geleerd dat hij niet al te hard aan de buizen moest trekken, omdat ze oud waren. Maar daarna vertelde hij rustig over wat hij had gedaan in het kasteel, en wat er nog allemaal te doen was. Collin had geen seconde door hoe Nyah van hem naar haar moeder en terug keek, tot hij zijn aandacht naar haar wendde. "Dus dit is de beruchte Nyah waar Senna me over vertelde." Uiteraard weer overdreven, Senna had niets ernstigs over haar kleine zusje verteld, maar het was soms leuk om een beetje te dramatiseren.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 13 Okt 2017, 15:34

"Haar!" Het meisje greep met beide handjes in Collin's baard en was niet echt van plan om hem te laten gaan. Ze lachte hem liefjes toe en pas na zachte aanmoedigingen van haar moeder, liet ze hem los, al was het met een behoorlijke pruillip. "Nyah.. Toe even meisje.. Niet zo plagen." Bij de bosgoden, was hadden haar kinderen met baarden? Ze schaamde zich plaatsvervangend ongeveer en keek wat verontschuldigend naar Collin. Maar zodra ze Nyah's haar had gefixt, ging het meisje verder met haar fixatie op Collin en bleef hem opnemen. Haar vingertjes grepen in zijn trui en eigenlijk was ze verlegen en wist ze niet echt wat ze wilde, maar tegelijk kon ze dit nieuwtje niet zomaar laten lopen.
"Sorry hoor.. normaal gedraagt ze zich niet zo," mompelde Nova en zuchtte eens. Senna loste het raadsel op en keek zowaar voor het eerst verlegen. "Het voelt als papa's baard, mam." Met grote ogen keek Nova van Collin naar Senna en zette Nyah naast zich neer en knuffelde haar andere dochter. "Och liefje... is dat het?" Al begreep ze niet dat Nyah daar herinneringen aan had. Want het meisje was nog een baby geweest ongeveer. Misschien was ze gewoon gefascineerd.
Nyah beklom Collin en nestelde zich tevreden op zijn schoot en was weer stil.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 13 Okt 2017, 15:44

Auw! Even vertrok Collin's gezicht toen Nyah aan zijn baard trok, maar hij werd gelukkig al snel bevrijdt. Hij glimlachte echter geruststellend naar Nova. Het was in orde, Nyah was immers klein en ze wist waarschijnlijk niet eens goed dat ze eraan trok. Dat haar dochters echter zo gefocust op hem bleven deed Collin zowaar iets ongemakkelijk voelen, met de kennis van het gezin dat hij had. "Het is al goed Nova," stelde hij haar gerust, en grijnsde toen zelfs een beetje. "Ik zal mijn plannen om te scheren nog maar even uitstellen." Want kennelijk was die baard te fascinerend voor de twee jonge nimfjes. Hun vader had ook een baard gehad? Ergens kon Collin zich geen nimf voorstellen met een baard, maar eigenlijk had hij nooit eerder een mannelijke nimf gezien, dus dat kon het verklaren. Maar het zachte imago dat ze hadden, en een woeste baard ging gewoon niet samen in zijn hoofd.
Toen duidelijk was dat Nyah bij hem op schoot wilde, gaf Collin zich maar gewoon gewonnen en hij tilde het meisje op om haar een beetje te helpen. "Zo kleine deugniet, moest jij oom Collin gebruiken als klimrek?" Met een opgetrokken wenkbrauw keek hij even naar het kleintje, en schonk toen Senna een knipoog, voor hij weer naar Nova keek. "Je hebt fantastische dochters Nova. Maar volgens mij zijn ze helemaal niet zo lief als ze zich voordoen. Ze kijken teveel naar Kaspar en Kiran." En iedereen in de roedel wist wat voor streken die nu al uithaalden. Hun ouders zouden waarschijnlijk jong grijs worden door die twee.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 13 Okt 2017, 15:53

Nyah nestelde zich alleen maar meer tegen hem aan en grijnsde tevreden naar hem. "Knuffels!" het meisje zei nog niet heel veel, maar kon wel altijd kijken alsof ze alles begreep.
Nova lachte en gaf Senna een kus en liet haar gaan en pakte haar thee weer en leunde ontspannen, nu wel weer, tegen de bank. "Hmm.. Senna trekt inderdaad veel met de bengels op, dus voor haar gedrag sta ik niet in hoor. Maar het komt omdat ze gemengd bloed hebben. Die wolvenstreken komen niet helemaal uit de lucht vallen." Ja, ze zei bewust wolf. Uitleggen dat er wat met Sam was gebeurd waardoor hij een leeuw werd was te ingewikkeld. Tenslotte waren die genen ook niet door te geven, maar de wolvengenen wel. Ze glimlachte zacht naar hem, al iets meer op haar gemak met het onderwerp nu hij het gewoon wist. Misschien zou ze inderdaad nog eens met hem praten. Gewoon om alles kwijt te kunnen over Sam bij iemand die hem verder niet kende. "Ik denk dat Nyah hier inderdaad nog wel eens voor grijze haren gaat zorgen," waarna ze naar voren boog om haar te kietelen, "maar Senna lijkt nogal op mij, dus ik denk dat het mee gaat vallen.."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 13 Okt 2017, 16:10

Aah, dus beide zusjes waren dol op knuffels. Tja... Dat was ook niet zo vreemd eigenlijk. Net als eerder luisterde Collin aandachtig. Dus de vader van de kids was een wolf geweest? Dat verklaarde waarom ze een baard aan papa vonden doen denken. Collin kietelde Nyah zacht. "Een beetje grijs doet je misschien wat ouder lijken," plaagde Collin voorzichtig. Het was dat hij wist dat Nova moeder was, en van Aya's leeftijd, maar anders had hij haar makkelijk jaren jonger kunnen schatten op basis van haar uiterlijk. En hij zou vast niet de enige zijn die die inschatting maakte.

Themis nam het geheel rustig op vanuit de keuken, zonder iets te zeggen en terwijl ze aan het koken was. Hoe Nova's kids zich gedroegen rond Collin, dat Nova eindelijk een beetje begon te praten over Sam, hoe Nova ontspande ondanks hoe haar kids zich gedroegen en wat er gezegd werd. Het was een goed teken, een rustgevend teken. Dat het verdriet misschien een plekje kon krijgen waarin het minder verterend was dan het nu soms leek te zijn.
Pas toen de deur openging en ze twee bekende stemmen binnen hoorde komen kwam Themis weer tevoorschijn. Met een glimlach keek ze naar haar man en dochter. Collin stond niet op vanwege Nyah op zijn schoot maar keek naar de twee. "U moet Edmond zijn," Senna had over hem verteld, maar de naam van de dochter ontging hem even.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 13 Okt 2017, 18:58

Wat verbaasd keek ze hem aan. "Durf ik te vragen hoe oud je dacht dat ik was, toen je me voor het eerst zag?" Oké, Nova was petite en had een behoorlijk lange bos blonde lokken die zacht golvend tot de helft van haar rug kwamen, maar zo jong zag ze er toch ook weer niet uit? Ze was 32!

Edmond trok een wenkbrauw op en lachte. "Zeker, en tenzij je in de schoolbanken zit, mag je de u laten vallen hoor." Hij schudde Collin de hand. "En jij moet Collin Coin zijn... Je wilt niet weten wat er over je gezegd wordt," plaagde hij de man, waarop Nova meteen in de lach schoot en bijna haar laatste slokje uitproestte. Ze wist wel ongeveer wat er in die hoofden rondging ja.. tenslotte was ze zelf ooit ook zo geweest. Ze trok een soort van onschuldig gezicht naar Collin, maar haar ogen twinkelden veel te veel om dat geloofwaardig over te laten komen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 13 Okt 2017, 20:07

"Misschien beter van niet, voor mijn gezondheid." Hij grijnsde zowaar zo onschuldig mogelijk naar haar. In de eerste instantie had Collin gedacht dat ze een jaar of 28 was, een beetje te jong geschat dus...

Collin kwam uit een roedel waar 'hogere'/oudere roedelleden nogal op 'respect' en dergelijke hamerden dus hoe Edmond zich gedroeg was al een verademing. Maar al snel werd zijn gezicht verbaasd en niet begrijpend. "Eh... Heb ik iets gemist?" Vragend keek hij naar Nova, die net iets te hard moest lachen en net iets te onschuldig keek. Maar de twinkeling in haar ogen gaf weg dat ze heus wel wist waar dit over ging. Daarnaast zorgde die ervoor dat ze er levendiger uitzag dan hij haar meestal zag en het stond haar goed, maar dat ging hij uiteraard niet zeggen. "Wat wordt er over me gezegd...?" Zijn stem werd wantrouwend.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 13 Okt 2017, 20:26

Als hij met dat antwoord zou komen, dan zou hij nog wel goed wegkomen. Dat was niet heel veel jonger. Soms werd ze door nieuwelingen van de staf nog steeds aangesproken als laatste jaar student, tot Nova zich omdraaide gelukkig.
"Wees gewoon maar blij dat je bij Kaspar en Boaz logeert," grijnsde de Nova en schonk hem een knipoog. Vervolgens giebelde ze met Aelia, want die wist heel goed wat de vrouwen over de Coins te zeggen hadden. Destan mocht dan getrouwd zijn en kids hebben, hij was voor velen de favo docent -iets wat langzaam terug kwam nu hij weer wat meer zichzelf werd.

Ze liet hen achter om met Themis het eten af te krijgen en al snel konden ze allemaal aan tafel. Senna redde zichzelf wel met haar eten en was gelukkig niet zo moeilijk daarin. Nyah was een heel ander verhaal en Nova zorgde ervoor dat zij eerst wat kreeg, voor ze zelf at.
Het was een gezellige avond, haast als vanouds. Er werd gegrapt en gelachen en het was ontspannen en fijn. Senna wilde na het eten per se haar kamer laten zien aan Collin en Nova liep even mee om Nyah op bed te leggen, maar bemoeide zich er verder niet mee. Zachtjes zong ze een liedje voor het meisje en stopte haar in, om daarna tegen Senna te zeggen dat ze nog heel even op kon blijven, maar dan wel in de kamer, anders werd Nyah wakker.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 13 Okt 2017, 20:31

En Collin was geen spelbreker en liet Senna hem rondleiden door het huis en haar kamer. Er was weinig in het huisje dat hem deed denken dat het van Nova's overleden man kwam, maar mogelijk had ze alles weggehaald om niet steeds herinnerd te worden aan de pijn en aan zijn dood. Collin wist het niet goed, maar wist wel dat hij er niet naar zou gaan vragen.
Met Senna aan de hand liepen ze terug naar de algemene woonkamer, om daar nog even met een drankje op de bank te zitten met het hele gezin. Het viel hem echter op dat zowel Nova als Themis niet meededen met een biertje of wijn, wat tijdens het eten ook al zo was geweest. Deed de Duivelin mee met Nova omdat die zwanger was en daardoor niet kon drinken? Of was er iets anders? Net als Nova had Themis nog met niemand buiten het gezin het nieuws van haar zwangerschap gedeeld, en ze had Aya laten beloven dat ook die niets zou zeggen. Het was een beetje een vreemde situatie in het geheel.

Maar toen ook Senna eenmaal in bed lag stond Collin op van de bank. "Ik denk dat het tijd is voor mij om weer richting huis aan te gaan." Hij wilde de gastvrijheid niet misbruiken en had het vermoeden dat Nova haar rust ook wel kon gebruiken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten