Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Nov 2017, 00:27

Nova moest grinniken om het verdwaasde gezicht van Themis. "Ze wordt zeker groot, maar hoe dan ook.. je hebt het niet van mij. Al zou je het misschien op Lisse kunnen gooien?" Hoe voorzichtig het meisje ook was, Nova had haar een paar keer zien zoenen met iemand van de wacht. Ze had nooit gezien wie het was, maar het leek erop dat ze het geheim wilde houden. Wat ook wel verstandig was, gezien ze nog maar zestien was en nog op school zat. En gezien haar vader... want als die erachter kwam dat iemand aan zijn dochter zat, was het nog maar even afwachten hoe hij zou reageren.
____________

Tegen die tijd was Rysha vier tafels verder en had ze nog één rij te doen. Wat verrast keek ze naar hem op. Eigenlijk had ze niet verwacht dat er nog iets van hem zou komen, en zeker niet een uitnodiging om wat te gaan drinken. Niet nadat ze hem had zo ongeveer in zijn gezicht had verteld dat hij er lekker uit zag en ze wel begreep dat er vrouwen waren die hem wilden. Ze glimlachte vriendelijk. "Een biertje gaat er wel in na vandaag," stemde ze in en ging nog even verder met haar werk, zodat ze daarvoor niet op haar vingers getikt zou worden.
Eenmaal klaar, friste ze zich een beetje op en bracht haar spullen weg. "Wil je naar een kroeg, of gewoon wat biertjes uit de kelder halen en een goed plekje opzoeken?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Nov 2017, 00:38

Weer grinnikte Themis zacht. "Ja... Lisse is wat brutaler daarmee dan Aelia heb ik het idee? En maak je geen zorgen, van mij hoort ze niets. Ik heb liever dat ze denkt dat ik loop te vissen, dan dat ze weet dat jij het hebt gezegd. Ik vind het fijn dat ze in ieder geval jou hiermee vertrouwd Nova, hoewel dit inderdaad een gesprek is dat ik met haar moet hebben." Maar ze kneep wel even in Nova's hand, met een dankbare blik op haar gezicht. Dat Aelia haar grote zus met alles vertrouwde was een geruststellende gedachte, het meisje kon in ieder geval altijd wel bij iemand haar problemen kwijt. Maar de rest zou aan Themis zelf zijn, als moeder zijnde. Nova zou dit gesprek later al met haar eigen dochters moeten voeren. Dus Themis grijnsde al snel weer. "Wacht maar tot die van jou groot genoeg zijn voor dit soort gesprekken," plaagde ze voorzichtig.
____________

Daar moest hij even over nadenken. Een kroeg was altijd leuk, maar hij had niet zo'n zin in een lange wandeling. "Ken jij een goeie plek hier?" Hij had misschien wat klusjes gedaan in Eldon, en vaak genoeg wat tijd met Destan hier besteed, maar hij kende het gebouw en het terrein nauwelijks. Hoewel Collin inmiddels zo nu en dan ging zwemmen in de rivier waar Nova eerder over had verteld.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Nov 2017, 12:50

"Laten we zeggen dat ze op haar vader lijkt?" Wat in de meeste opzichten een behoorlijk compliment was, maar misschien op dit gebied niet zo. Maar tegelijk.. een kind van Amiel dat niet geïnteresseerd was in seks, dat was waarschijnlijk niet echt zijn kind... Het waren haar zaken ook niet en Nova vermoedde dat er heus wel voorlichting was gegeven in huize duVeresova. Al moest ze stiekem giechelen bij het idee dat de preutse Mel dat zou doen bij haar tienerkinderen.
Nova glimlachte warm naar haar. "Het was in Italië, Themis. Ik denk dat als je nu met haar probeert te praten, het echt wel heel anders gaat. Niet te druk om maken joh." Ze trok een gezicht bij haar laatste opmerking. "Gelukkig duurt dat nog even, maar ook daar maak ik me niet heel veel zorgen om." Nimfen en natuur hoorden bij elkaar, dus het kon geen kwaad om op tijd te beginnen bij Senna en het te hebben over verschil tussen man en vrouw.
_____________

Iedereen die hem zag zwemmen, verklaarde hem voor gek. Tenslotte was het herfst en was het water niet bepaald heel warm meer...
Rysha dacht eventjes na. "Het binnenhof bij het Spreukenlokaal is mooi. Er is ook een stuk plat dak, maar dat is alleen verstandig als we niet teveel drinken.. verder zijn er wat bankjes in de tuinen, maar dan moet ik echt even op zoek naar een jas." waarop ze hem vragend aankeek. Had hij voorkeur voor iets? "En er zijn het een en ander aan plekjes waar de leerlingen geheime zoenen hebben, daar kun je rustig een biertje drinken, maar misschien nog niet op dit tijdstip," lachte ze. Het was immers nog geen bedtijd en de kans dat ze iemand tegen het lijf zouden lopen was groot.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Nov 2017, 19:07

Themis grinnikte zacht bij Nova's gezicht toen ze over Senna dacht, terwijl ze iets verder onderuit zakte. Het voelde heerlijk om zo weer met z'n tweeën op de bank te kunnen zitten, te kunnen lachen en kletsen over van alles, om zich fatsoenlijk zorgen te kunnen maken over Aelia omdat die jongens interessant begon te vinden, en om Nova omdat die nog maar twee maanden te gaan had. "Ben je nog naar Aya geweest voor controle?" Vragend keek Themis naar Nova, had ze die afspraak immers niet kort geleden? De weerwolf had eindelijk haar werk weer volledig opgenomen, nu het thuis ook bij hen rustiger leek te worden en beter leek te gaan, en dat was begonnen met een uitgebreide controle van beide vrouwen uit huize Armell. Nova sprak niet heel erg veel over haar zwangerschap, hoewel Themis er wel vanuit ging dat al er iets ernstigs was dat ze het wel zou delen.
__________

Ach, de Coin-broertjes waren wel een beetje gek, maar dan meestal op een leuke manier. "De tuinen klinken wel goed," zei hij. Hij had immers al de hele dag binnen gezeten voor werk en hij had niet bepaald zin in een plek die bekend stond als een locatie waar paartjes nog wel eens kwamen voor wat gestolen zoenen en ander gerotzooi. Collin had geen behoefte aan roddels, een open plek als de tuinen zou toch wel helpen in het voorkomen daarvan? Tenminste, dat hoopte hij maar.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 20 Nov 2017, 14:47

Het was nog steeds moeilijk om erover te praten, zelfs al had ze het nu geaccepteerd. Zelfs al wist ze dat het vermoedelijk een wolfje ging zijn en ze een groot deel van de opvoeding alleen zou moeten doen. Sterker nog, ze had zelfs Aya nog niet verteld over haar vermoeden. "Alles is goed, al raadde ze me aan om vanaf nu wat rustiger aan te doen. Wellicht dat ik een paar keer in het kasteel blijf slapen met de meisjes om de reis niet elke keer te maken. Nyah kwam veel te vroeg en dat is allemaal wel goed gegaan, maar ik hoop toch echt dat deze wat langer blijft zitten." Nova wreef over haar buik en voelde het kindje erop reageren.
___________

Zo gezegd, zo gedaan. Ze maakten hun werk af en Rysha liet hem zien waar hij het bier kon vinden wat voor de staf was. Met wat eten en wat flesjes in een mand liepen ze het terrein op en ze leidde hem naar de tuinen. Ondanks dat het winter was, bloeiden er nog struiken en bloemen. Ze namen plaats op een bankje en Rysha trok haar jas dicht om zich heen en proostte met hem voor ze een flinke slok nam. "Zo.. daar was ik wel even aan toe."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 20 Nov 2017, 15:00

Dat was uniek te noemen, gezien Nova en Aya alles normaal met elkaar deelden. Toch wist de weerwolf, die nu fulltime arts was, dat haar vriendin het moeilijk had met het verlies van Sam en de zwangerschap en wist ze ook beter dan te drammen met vragen. Dus als ze het idee had dat Nova liever even alleen was, of enkel met haar dochters gaf Aya haar die ruimte. Ook al vond ze het lastig om haar zus zo te zien...
Themis knikte. "Laat het ons weten oke? Ik kan ook altijd op Senna en Nyah passen, en als je je gedachten veranderd en toch hier wilt slapen kan Edmond je komen ophalen." Dan hoefde ze de wandeling tenminste niet alleen te maken. Nova stond er niet alleen voor, er was een vangnet dat haar graag hielp. Ook al zou het uiteindelijk toch op haar schouders vallen, het waren immers haar kinderen en dat wist Themis natuurlijk ook wel. Met een zachte kreun kwam Themis overeind. "Maar voor nu lijkt het me bedtijd," ze glimlachte warm bij die woorden. "Kom op meisje." Even knipoogde ze met een grijns op haar gezicht, ze kon nog altijd moederen over Nova en Aelia en dat zou waarschijnlijk nooit ophouden.
___________

Ook bij Collin ging er een flinke slok door zijn keel voor hij weer iets zei of deed. En zijn eerste actie was om om Rysha's woorden te grinniken. "Is de keukendienst zo zwaar?" Waarop hij een gezicht trok. "Hoewel... Er zullen hier vast wel wat rijkeluiskindjes zitten die allemaal eisen hebben over hun eten en de bediening." Hij wist dat er een aantal leerlingen waren die niet zo ontzettend veel geld te besteden hadden, maar het feit dat zij hier naar school konden was omdat andere (rijke) families meer dan genoeg betaalden om hun kids hierheen te sturen. Hoewel het gezin Olissinger de enige was die alle vijf kinderen hierheen had gestuurd, gelukkig maar voor Cyra. Collin kon zich niet voorstellen om naar een school zoals Eldon te gaan, zijn ouders hadden dat nooit kunnen betalen. Daarnaast was het ook wel enorm ver weg voor hen. "Hoe lang werk jij hier al?" Hij kende nog nauwelijks mensen van de staf.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 20 Nov 2017, 15:17

Ze glimlachte warm en knikte. "Het komt wel goed. Ik merk ook dat het Senna en Nyah goed goed om bij andere kinderen te zijn, dus daar af en toe een nachtje zijn, zal hen vast niet heel erg van de wijs brengen." Bovendien.. een vrouw die de andere kinderen naar bed bracht en wat tijd met ze doorbracht, zou de rest vast erg goed doen. Ze twijfelde niet aan de liefde die Kaspar en Boaz hen konden geven, maar soms was een moederfiguur nodig.
_______

Rysha nam hem even op en lachte. "Kom maar eens een week mijn werk doen, dan ben je blij wanneer je kunt zitten." Ze was deel van de staf die bij onderhoud zat, dus het was altijd maar de vraag waar je werd ingedeeld. Keukenwerk was meer dan alleen koken. Het was ook afwassen, poetsen, schoonmaken.. Dan had je nog de gewone was, alles ophalen werd gelukkig door pixies gedaan, maar het wassen, ophangen, opvouwen en bedden opmaken.. dat gebeurde niet vanzelf. "We staan eerder op dan bijna iedereen en gaan ook later naar bed." Maar Kaspar -en nu Destan- waren redelijk. Ze hadden genoeg personeel aangenomen zodat er in ploegen gewerkt kon worden, er waren slaapkamers (nouja, slaapzalen) in het kasteel voor deze vrouwen en ze werden niet uitgebuit. Het loon was eerlijk en meer dan Rysha wel eens had gehad. "Nu twee jaar, dus ik ben nog steeds een beetje het groentje hier."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 20 Nov 2017, 15:25

Een moederfiguur was voor iedereen goed, zeker voor kinderen die best nog met een trauma rondliepen. Sommigen pasten zich moeiteloos aan aan hun nieuwe leven, anderen hadden nog altijd last van nachtmerries, paniekaanvallen, een paar vertoonden van tijd tot tijd tekenen van depressie en dat herstel was dan wel op de goede weg, er was nog een hele lange weg af te leggen.

De volgende dag ging Themis echter braaf naar Amiel, zoals ze toch een beetje beloofd had aan Nova. Op een uur waarvan ze wist dat hij een tussenuur had en in zijn kantoor zou zitten klopte ze bij haar vriend aan. De omslagdoek die ze om had was echt niet enkel omdat ze het kouder had dan ze zou moeten hebben, haar dikke truien raakten een beetje op en haar buik was toch echt wel groter dan normaal. Sterker nog, normaal liep Themis nooit met iets al een omslagdoek om, als Duivel wist ze zichzelf wel warm te houden. Ze stak haar hoofd om de hoek van de deur. "Amiel? Heb je misschien een minuutje voor me?" Ze wilde hem niet storen als hij ergens mee bezig was, maar ten eerste kon de man ook wel lunch gebruiken en ten tweede hoopte ze dat zijn medische kennis niet met Mel mee was vertrokken.
______

"Als jij het groentje bent, wat ben ik dan wel niet?" Collin grinnikte zacht. Hij was hier immers pas een paar maanden, en liet sinds een week of drie pas echt zijn neus zien op Eldon door hier en daar te helpen met klusjes. Het bezig zijn met zijn handen was iets dat hem beviel, en Themis had hem dan ook gestrikt om volgende week te kijken naar een paar nieuwe raamwerken voor een stel klimplanten die ze had aangeschaft. Daarnaast moest de moestuin winterklaar worden gemaakt en hoewel de Duivelin dat nog steeds zelf wilde gaan doen waren er nu langzaamaan toch stemmen aan het komen die haar dat af begonnen te raden.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 20 Nov 2017, 15:50

Amiel zat met zijn handen in het haar. Hij had zich behoorlijk laten meeslepen gisteren. Hij had in geen tijden zo genoten en zich zo zorgeloos en heerlijk gevoeld. Het was alsof alle zorgen en moeiten en gedachten verdwenen waren in de heerlijke vrijpartij. Nu wist hij dat Selene discreet was; dat dit puur om de seks was geweest en ze mogelijk niet weer van hem zou horen. Maar vandaag voelde hij zich schuldig. Mel was amper een paar maanden weg, of hij had al een ander als bedwarmer gevonden? Ze waren nog steeds getrouwd en.. als dit bekend werd en de kinderen zouden het horen... Shit!
Dat Themis ineens verscheen was dan ook meer dan welkom. Hij glimlachte warm naar haar en wenkte haar naar binnen. "Tuurlijk, altijd. Kom erin." Waarna hij een wenkbrauw optrok terwijl hij haar opnam. "Serieus, een omslagdoek?" Waarna zijn blik zorgelijk werd. "Ben je ziek? Is er wat mis?" Amiel kwam al overeind uit zijn stoel. Als geen ander wist hij dat Themis zichzelf prima warm kon houden..
________

Daar had Rysha geen antwoord op en ze haalde dan ook laconiek haar schouders op. Ze kletsten nog wat, aten wat van de hapjes die ze mee hadden genomen en na een tweede pilsje gingen ze beiden hun eigen weg.
_________

Nova kreeg op de dag dat Themis naar Amiel ging een eigen kamer aangewezen, vlakbij die van Collin en een eind bij die van Boaz en Kaspar vandaan. Er kwam een extra bed in te staan, waar de beide meisjes samen in konden slapen. Niet veel later die week, maakte ze er voor het eerst gebruik van. Ze was moe en de meisjes lagen al op bed en Nova stuurde een pixie naar Themis dat ze hier bleef slapen. Het was nog maar net na het eten, maar ze had even een momentje nodig. Na een kopje thee en een half uurtje rusten ging het weer goed en gleed haar blik naar Collin. Was Kaspar en Boaz aan het doen waren, ging ze niet teveel bij nadenken, maar tegelijk was dit een kans die ze niet echt onbenut wilde laten. "Collin... Er is iets... wat ik je wil vragen, maar ik kan me voorstellen dat je het misschien vreemd vindt."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 20 Nov 2017, 16:00

Themis' kaken werden zowaar een tintje donkerder, iets dat je alleen zou herkennen als je haar goed herkende. "Ja... Het ehm... het is nodig." Waarop ze hem van haar schouders liet glijden en een bolling tevoorschijn kwam die je niet kon toekennen aan iets anders dan een zwangerschap. "Kleine.. kleine wolfjes houden niet echt van mijn normale temperatuur. En ik weet nog niet helemaal hoe ik het iedereen moet vertellen." Gelukkig was hij tot nu toe de enige die wist dat ze nooit een omslagdoek zou dragen tenzij ze inderdaad ziek was. Hoewel Kaspar dat misschien ook wist, maar ze was al een paar maanden niet op klein-Eldon geweest. Met Nova daar hoefde ze nog niet naar de moestuin om die te checken. "Maar... Nou ja, ik vroeg me af of jij misschien een check kon doen? Ik ben ook al wat ouder en het is wel een wolfje." En zij was een Duivel.
_________

Ze waren alleen, Kaspar en Boaz hadden zich teruggetrokken in hun eigen vertrekken, de meeste kinderen waren al naar bed of in ieder geval naar hun kamer, en ook Collin had besloten dat het genoeg was voor vandaag. Hij zat ontspannen met een boek op de bank toen hij Nova hoorde. Rustig keek hij op, zijn blik zoals altijd vriendelijk en open. "Vreemd of niet, je kan me altijd alles vragen. Wat is er?" Leek ze nou een beetje nerveus of maakte hij dat ervan in zijn hoofd?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten