We find our own way

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 01 Jan 2018, 22:34

"Het is niet een keuze die ik voor je kan maken, Mo.. Maar de vorige keer was noodgedwongen en ging heel goed.. Nu hebben jullie elk je vrijheid en je eigen leven.." Juist het aan elkaar vastzitten was iets waardoor het zo kon gaan wringen. Maar Nish had gewoon zijn werk en Moyra had genoeg te doen voor haar studie dat ze elkaar waarschijnlijk bij ontbijt zagen en daarna weer bij het avondeten. Iriza glimlachte naar haar. "Je zou het ook eens kunnen proberen voor een paar weken om te zien hoe het bevalt? En mij ga je nog regelmatig zien hoor!" Ze knuffelde haar vriendin. "Je komt echt niet van me af."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 01 Jan 2018, 22:48

Moyra glimlachte terwijl ze haar vriendin terug knuffelde. "Wacht maar, straks brengt Nish Gennat nog op ideeën en sta je straks een tweede Argos te openen in Vexgarde," plaagde de vrouw met een grijns. Hoewel, ze zou het niet erg vinden als Iriza met haar mee zou verhuizen naar Vexgarde. Maar ze wist beter dan dat hardop te zeggen. Iriza was dol op de Argos en wat ze hier opbouwde, en dat was ook terecht iets om trots op te zijn. "Een paar weken proberen klinkt nog niet zo gek." Als het dan niets was kon ze weer terug. "Zou het dan mogelijk zijn dat ik twee avonden hier kom werken en blijf slapen?" Dan zou ze nog iets kunnen verdienen, en in theorie kon ze dat ook naast haar college's doen. Dat zou ook weer heen en weer reizen schelen voor twee dagen in ieder geval.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 01 Jan 2018, 22:53

Haar vriendin lachte om het idee. "Lieverd, ik zit het komende jaar dik in de schulden, maar het is een heel goed idee. Misschien doe ik dat wel." Iets vanaf niets opbouwen leek haar geweldig, vooral omdat ze nu heel goed merkte wat ze fijn vond en wat werkte en wat anders moest. Gennat vaker zien zou ook helemaal niet vervelend zijn, bedacht ze zich. Maar voorlopig hadden ze beiden hun vrijheid en zagen ze elkaar onregelmatig maar vaak genoeg om van een relatie te spreken. Een fijne relatie, die ze voor niets wilde inruilen. "Uiteraard. De kamer hier blijft gewoon voor jou." Maar daarna geeuwde ze en zuchtte ze. "Sorry lieverd, maar ik zit echt even aan mijn tax voor dit weekend. Ik zie je morgen! Niet teveel piekeren, jij."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 01 Jan 2018, 22:55

"Slaap lekker," wenste Moyra haar nog en toen liet ze Iriza uit om het café af te sluiten en de gordijnen dicht te rollen zodat niemand zag hoe leeg het hier binnen was. Ze sliep hier immers toch elke nacht alleen, wat best gevaarlijk kon zijn in een stad als Grimmere. Vaak genoeg rommelde het van onvrede in de onderste lagen van de bevolking, mensen die niets hadden waren wanhopig soms en Moyra zou dat liever niet aan den lijve meemaken.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 04 Jan 2018, 15:34

Uiteindelijk kreeg hij een brief van Moyra. Ze wilde het samenwonen wel proberen, maar ze zou twee avonden in de week in Grimmere blijven. Dan zou ze helpen in de Argos en daar slapen. Nish vond het een goed idee. Dan konden ze kijken hoe hun levens in elkaar pasten als puzzelstukjes en dat Moyra zelfvoorzienend wilde zijn, was iets wat hij alleen maar respecteerde. Wat volgde was een flinke aanpassing aan het huis. Zijn slaapkamer zou nu immers voor hen beiden zijn en Nish ging behoorlijk aan het opruimen. Zo was er ruimte voor haar kleding, werd de kamer wat kaler en minder 'mannelijk' zodat ze samen konden kijken naar snuisterijen en dingetjes voor een persoonlijke touch.
Daarna was de kamer van Catha aan de beurt. Het was niet meer nodig dat het zo bleef en hij maakte er een ruime, lichte studeerkamer van, wat Moyra wel kon gebruiken met haar opleiding. Kleding van zijn zusje werd gedoneerd voor het goede doel en er werd het een en ander weggedaan. Ondertussen had hij ook nog zijn eigen projectjes en kon Nish tevreden zeggen dat hij langzaamaan weer wat geld verdiende en hij, als het allemaal zo doorging, wel kon kijken naar een eigen woning. Voor nu moesten ze het hier nog maar even mee doen.

Uiteraard haalde hij haar op toen ze weer zijn kant op kwam. Eenmaal thuis liet hij haar zien dat hij ruimte had gemaakt voor haar kleren en ze samen zijn, nee hun, slaapkamer konden inrichten. Vervolgens pakte hij haar hand en nam haar mee naar wat eens Catha's slaapkamer was. Nu was het een lichte, neutrale studieruimte geworden, met een groot bureau. "Ik dacht dat het fijn zou zijn om je terug te kunnen trekken om te studeren."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 17 Jan 2018, 22:47

Het had Moyra weinig moeite gekost om zich in het huis te "settlen", maar ze had dan ook enkel een tas met kleren en een doos met spullen mee voor nu. Aan de andere kant... Zo ontzettend veel bezat ze niet om mee te nemen, dus dit waren voornamelijk de belangrijkste spullen die ze nodig had om zich ergens thuis te voelen. En de helft daarvan hoorde in een studeerkamer plaats, hoewel ze er een minuut niet mee om wist te gaan dat hij Catha's kamer had omgebouwd. Het was iets wat ze later nog wel eens zou opbrengen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 29 Jan 2018, 23:18

Er gingen wat weken voorbij waarin ze beiden een ritme zochten. Ze hadden tenslotte elk nog hun eigen werk, studie en vrienden waar ze wat mee wilden doen. Ondertussen werd Moyra bevriend met Amber, hoewel die twee niet weer zoenden. Amber plaagde haar er een paar keer mee, maar werden toen dikke vrienden en de twee waren vaak samen als Nish andere verplichtingen had.

Nish zette de boodschappen in de keuken, ging op zoek naar Moyra en vond haar in de studeerkamer. "Hé, lieverd.." Hij kwam achter haar staan en liet zijn handen over haar krullen glijden. Toen hij haar aankeek, sprak er alleen maar liefde uit zijn blik. "Ik heb je hopelijk niet lang laten wachten? Ik ben even langs de markt geweest op de terugweg voor ons avondeten." Zijn vergaderingen liepen soms ernstig uit en dat was niet altijd gezellig..
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 13 Feb 2018, 14:41

Glimlachend schudde Moyra haar hoofd en vertelde over haar dag. Ze was flink opgeschoten met haar essay en was daarna op de thee gegaan bij Amber. Dat was zo gezellig geweest dat ze de tijd was vergeten en ze was eigenlijk pas net weer thuis. Voor vanavond had ze nog wel wat leeswerk te doen waar ze helemaal geen zin in had, maar dat moest maar.
Ze voegde zich bij hem in de keuken en hielp waar ze kon, maar feit bleef dat Nish liever zelf kookte. Dus ging zij op het aanrecht zitten, hadden ze het over hun project waar ze nodig mee verder moesten en gaf ze hem af en toe iets aan als hij erom vroeg.
Ze glimlachte naar Nish. "Het ruikt weer heerlijk lieverd," zei ze op zacht toon, waarna ze aan tafel ging zitten.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: We find our own way

Berichtdoor Ravief » 13 Feb 2018, 14:58

Hij grijnsde om haar verwilderde haren en ontspande. Terwijl hij het een en ander op tafel zette, kon hij het niet laten om af en toe naar haar te kijken en door haar krullen te strelen. Tijdens het eten kon hij ook maar moeilijk zijn blik van haar houden. Uiteindelijk kreeg hij een wat plagende blik in zijn ogen en werkte zich zo stilletjes mogelijk uit zijn schoenen. Langzaam gleed zijn voet over haar kuit en streelde haar plagend. "Moet je vanavond hard aan de slag voor je studie?" Niet dat Nish plannen had, maar lang knuffelen tot hun ongemakkelijkheid verdween klonk als een goed plan.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: We find our own way

Berichtdoor varden » 13 Feb 2018, 15:04

Zijn zachte strelingen, zijn lichte geplaag, en het heerlijke eten deden Moyra uiteindelijk toch wel ontspannen. Bij zijn vraag keek ze op van de hap die ze net nam, met haar vork nog in haar mond. Pas toen die hap was weggewerkt, antwoordde ze. "Eigenlijk wel," gaf ze eerlijk toe, ook al had ze er niet zoveel zin in. "Maar er komt eigenlijk niet zoveel uit vandaag dus ik kan het volgens mij net zo goed even laten liggen." Ze had het beste al in haar essay gestopt en wist ook wel dat ze zichzelf alleen maar gek ging maken als ze nu door ging zetten. Een tikje nieuwsgierig nam ze Nish op. "Wat ben je van plan?"

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten