Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 11 Okt 2017, 21:26

In de korte tijd, lang geleden, dat Kaspar toen in Griekenland bij hen was gebleven, was dat een karaktertrekje die nog lang niet zo ontwikkeld was als nu bij Collin. Toch was het een verstandige keuze geweest dat juist deze broer langs was gekomen en hij liet de man rustig nadenken over alles wat hij had verteld. Mocht hij het niet zien zitten allemaal en het vreemd of walgelijk vinden, dan kon hij altijd terug naar de Vampieren... De simpele bewoording, was voor Kaspar genoeg en als Collin er echt problemen mee had, kon hij dat altijd nog aangeven. Maar toen hij begon over Boaz, lichtten zijn ogen op. "Ik zit al een poosje na te denken om iemand in te huren voor de keuken.. Boaz kookt heel graag.. Ik weet niet hoe handig je bent, maar als dat aan te passen is met een werkveld voor hem en misschien iets van 2 pitten en een gootsteen op mijn hoogte, dan zou dat geweldig zijn." Hij glimlachte. "Materialen en wat je maar nodig hebt, is allemaal geen probleem."
_____________

Aran en Lisse waren wat onwennig in het huis. Aran was altijd al stil en uiteindelijk ontspande Lisse wat en raakte ze met Aelia in gesprek over de lesstof en of ze al een richting op wilde en wist wat ze na Eldon wilde doen. Huiswerk was zo gedaan voor een keertje, al kwam Lisse stiekem nog even de keuken in lopen en keek een poosje naar Themis die bezig was. "Ben je.. ben je bij pap geweest?" Ze was het gewend dat de Duivelin af en toe over de vloer kwam en dat haar vader vaak in haar aanwezigheid was om over van alles te spreken. Naast mam, was ze ongeveer de enige 'volwassene' bij wie hij zo ontspannen was. Lisse wilde weten of haar vader wel een vriendin had in deze tijd, net zoals zij die nodig had.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 11 Okt 2017, 21:34

"Dat moet geen probleem zijn," zei Collin. "Misschien kan ik met de wat simpelere klusjes vragen of Kaspar en Kiran mee willen kijken. Ze wat leren over hamers en spijkers en zo." Zoals hij al had aangeboden aan Nova daarnet, de kinderen laten leren door te doen. Collin wist ook wel dat zulke kleintjes hem meer in de weg zouden lopen dan dat ze hielpen, maar dat vond hij niet altijd erg. Hen dingen leren was belangrijker dan snel klaar zijn. "Ik kan morgen wel wat dingen opmeten en kijken wat ik ervoor nodig heb." Dat kon hij natuurlijk ook vandaag al doen, maar eigenlijk wilde Collin wel eens even zijn poten strekken en hij hoopte dat hij zijn broertje daarvoor mee kon krijgen vanmiddag. Het was lang geleden dat ze samen gerend hadden.
_____________

Themis keek op van het beslag toen ze Lisse's stem hoorde en knikte als antwoord. "Hij heeft het moeilijk, maar het komt wel goed met hem meisje," zei ze op rustige toon. "En jullie zijn altijd welkom om hier te komen eten over logeren, dat heb ik hem ook verteld." Als Lisse zo ernstig keek leek ze vreselijk veel op Amiel, dacht Themis in stilte. Huize Armell was altijd een uitvalsbasis geweest voor de roedel, maar ook een veilige plek voor vele anderen en dat wilde Themis graag behouden. Hoewel ze Nova's kamers met rust liet, de nimf en haar dochters hadden een rustig plekje nodig om zich terug te kunnen trekken als ze dat wilden op het moment, was de rest van het huis altijd open voor iedereen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 11 Okt 2017, 21:43

Hij schoot in de lach. "Pas maar op.. weet waar je aan begint." maar Kaspar knikte hem toe en ze bespraken nog wat dingen, waarna hij hem liet gaan en op zoek ging naar Boaz om hem ook eens een heerlijke kop thee te geven. Hij rustte zijn handen op diens sterke schouders en drukte een kus op zijn kruin. "Al ietsje beter dan vanochtend?"

Nova hield de kinderen bezig en leerde ze over planten, bloemen en groenten. Daarna hadden ze muziekles en stelde ze de groep voor aan Collin. Die ging hier tijdelijk wonen en zouden ze nog heel vaak zien, dus het was goed dat ze hem nu alvast even kenden bij naam. En toen was het al tijd om met de hele meute te eten.
________

"Mama komt niet terug he?" Waar Aran op hun moeder leek, leek Lisse op Amiel. Ze was snel van begrip, uitte zich door actief bezig te zijn en was nu al bij Tamira bezig om een leerplek te bemachtigen voor de wacht als ze klaar was met Eldon. Was dol op zwaardvechten en eerder een halve jongen dan een meisje. Maar ze kon zich voorstellen dat haar vader het moeilijk had en ze begreep het eigenlijk ook niet. En tegelijk voelde ze zich schuldig. Want mam was niet leuk geweest toen ze thuis was en thuiskomen had Lisse aldoor zoveel mogelijk uitgesteld omdat het verstikkend voelde daar. Ergens dacht ze dat het nu beter zou worden en dat vond ze niet bepaald een aardige gedachte van zichzelf.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 11 Okt 2017, 21:51

Collin stelde zichzelf netjes voor aan de vier kinderen, en leerde ondertussen dat er nog meer bij zouden komen als alles hier eenmaal klaar was. Ze hadden inmiddels allemaal een kamer uitgekozen en als die helemaal waren klaargemaakt zouden alle kinderen die ze hadden gered van Charles, op de paar die geadopteerd waren na, hier komen wonen. Jaïr en Lilian zouden dan 's ochtends samen met Kiran, Kasper, en Senna van Eldon naar hier komen voor hun lessen. Themis zou een oogje houden op de kleine Nyah als Nova haar niet mee nam.

Omdat hij toch naar Destan wilde, bood Collin aan om zijn neefjes naar huis te brengen. Dan kon Nova meteen naar huize Armell waar het nu ongeveer etenstijd zou zijn. En dat kon hij meteen gebruiken om Destan mee te nemen voor een stukje rennen. Dus toen Aya de deur opendeed en haar schoonbroer zag vroeg ze hem dan ook meteen of hij met hen mee wilde eten, een aanbod dat de man dankbaar aannam. Kiran en Kaspar zaten in ieder geval weer vol verhalen terwijl Collin zijn broertje op de schouder sloeg. "Zo, loopt de school weer een beetje?" Na zijn lange gesprekken met Kasper vanmiddag.
________

Een diepe zucht klonk terwijl Themis even nadacht. Eigenlijk moest Amiel dit gesprek hebben met zijn kinderen, maar tegelijk wilde ze Lisse niet voorliegen of dingen onthouden. Dus schoof ze een bak appelen naar het meisje zodat die die kon schillen terwijl ze praatten. "Ik ben bang van niet lieverd," zei ze zacht terwijl ze het deeg verder kneedde. "Ik begreep van je vader dat het al een hele tijd niet goed ging met jullie moeder. Ik.. het verlies van Maëlys heeft bij jullie allemaal pijn gedaan maar ik denk dat het bij je moeder een tol heeft gevraagd die ze niet aankon." Ze keek op naar Lisse, een meisje van Aelia's leeftijd. Aelia, die Themis had proberen te beschermen door haar niet te vertellen waar ze heenging toen ze achter Charles aanging, samen met Amiel, als wraak, een wraak die misschien wel meer kapot had gemaakt dan ze zich hadden voor kunnen stellen. "Je vader houdt zich groot, maar Aya en ik zullen wat vaker langskomen om te zorgen dat hij ook goed voor zichzelf zorgt. En voor jullie uiteraard."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 11 Okt 2017, 22:06

Wanneer zaten die twee niet vol verhalen? Kaspar en Kiran spraken door elkaar en wisselden elkaar af en hadden het over van alles en nog veel meer en dat het heel mooi werd bij opa Kas. En of zij daar dan ook zouden slapen en hoelang bleef die oom eigenlijk en was mama wel eens in Griekenland geweest en gingen ze daar ooit heen en waarom moesten ze eigenlijk naar school en wat gingen ze eten?

Destan grijnsde naar zijn broer. "Er is altijd wel iets te doen. Maar Kaspar is al zolang schoolhoofd geweest.. sommige dingen hebben gewoon ervaring nodig voordat je op tenen trapt waar je niet op moet trappen. Voor nu loopt het goed, maar er zijn veel dingen die nog weer moeten opgepakt en dingen die aangepast moeten worden." Hij glimlachte zacht. "En ik liet je alleen op de eerste dag hier... hebben ze een beetje voor je gezorgd?" dat laatste kwam er zowaar plagend uit!
______________

Lisse had niet een heel verhaal hoeven horen, maar ze was blij dat ze niet als kind werd weggezet en er niets met haar besproken werd. Ze schilde rustig de appels en luisterde naar Themis, zonder direct te reageren. Van wie ze dat trekje had gekregen, was niemand echt duidelijk... Ze durfde niet echt wat te zeggen over haar gevoelens en hield zich een poosje wijselijk stil. "Dank je wel," reageerde ze uiteindelijk zacht. Haar vader kon het wel gebruiken.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 11 Okt 2017, 23:56

En zoals altijd beantwoordde Aya al hun vragen met een eindeloos geduld. Waarna ze de rauwdouwers eerst onder de douche stuurde voor ze aan tafel mochten, want ze zaten helemaal onder de modder na het spelen en helpen in de tuinen.

Kijk, dat plagen was iets van de oude Destan! Collin grinnikte. "Kaspar en Boaz lijken me goede mensen. Ik heb aangeboden te helpen met de verbouwing van de keuken. En ik heb even met Nova staan praten." Een gesprek waarin hij per ongeluk iets pijnlijks had geroerd, wat niet zijn bedoeling was geweest. Hij grijnsde naar zijn broertje. "Ze heeft me beloofd alle gênante details over jou en Aya te vertellen," plaagde hij terug, waarop er uit de keuken een "Als ze het maar laat!" kwam van Aya. Ze moest haar vriendin maar eens eventjes opzoeken één dezer dagen... Collin grinnikte zacht. "Maar heb je anders zin om vanavond even de poten te strekken?" Vragend keek hij naar Destan.
______________

Themis knikte. "Altijd meisje. En voor jullie staat de deur hier ook altijd open." Als ze even met iemand wilde praten, of samen met Aelia huiswerk wilde maken, of gewoon even een plek nodig had waar ze tot rust kon komen zonder dat iemand vragen stelde of wat dan ook. Lisse en Aelia waren als kinderen goede vriendinnen geweest, waarna ze een beetje uit elkaar gegroeid leken te zijn. Tot de epidemie de eerste doden had geëist, zo leek het want sindsdien waren ze weer vaak samen te vinden. Themis vond het een goed iets dat ze elkaar hadden, hoewel de reden hartverscheurend was.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 12 Okt 2017, 09:48

Hij knikte direct. "Hmm.. Kaspar neemt steeds meer de plek van een vader in.. Wat een beetje bitterzoet is." Het was echter een onderdeel waar hij vrede mee had. De dood van hun ouders was niet zijn schuld, dat wist hij nu en accepteerde hij. De mannen die er wel achter hadden gezeten waren nu niet meer in leven en Destan had het laten gaan. "Nova is een geweldige vriendin.. Het is onmogelijk om haar niet aardig te vinden, dat zul je snel genoeg merken." Bij de vraag van Collin, kleurden zijn ogen echter direct geel. Rennen met zijn broer... dat had hij niet meer gedaan sinds hij hier was gekomen en dat was ondertussen bijna 10 jaar geleden. "Na het eten, als de tweeling op bed ligt," stemde Destan direct in, enthousiast over het vooruitzicht.
__________

Lisse glimlachte lichtjes en al snel ging het onderwerp over lichtere dingen. Eten, wolven, lessen.. wat dan ook. Ze ontspande helemaal nu en richtte zich op het helpen van Themis. Ze had nooit eerder in de keuken gestaan om te bakken en ze vond het wel leuk.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 12 Okt 2017, 10:17

Dat eten ging gelukkig snel genoeg, en Collin bleef rustig op de bank een boek zitten lezen terwijl Destan Kaspar en Kiran naar bed bracht. Dat was een taakje dat Aya vaak aan hem overliet, gezien het het ding was gebleken dat hem hielp om weer te wennen aan zijn gezin toen hij net terug was geweest. Met een glimlach keek ze naar het trio en voordat de mannen konden vertrekken trok ze hem nog even naar zich toe voor een zachte kus. "Wees een beetje voorzichtig, oke?" Ze kon zich voorstellen dat ze wel een beetje zouden gaan rauwdouwen en Aya wist hoe pijnlijk dat was voor zijn pols.
Collin zag het stel met een halve glimlach aan, en een lichte steek van jaloezie. Hij kwam net uit een vrij lange relatie, die niet al te leuk was geeindigd. Maar als het niet goed meer voelde kon je wel doorgaan, maar daar werd niemand gelukkig van, zo dacht Collin erover.

Zijn wolf leek in uiterlijk net als de mens veel op die van Destan, maar hij was iets groter en breder gebouwd. En rustiger, zou later wel blijken. Loom strekte hij eerst even de poten, tot het dier doorkreeg dat er iemand in de buurt was. Verbaasd keek het op, waarna zijn ogen groot werden toen hij de andere wolf herkende. Dolenthousiast sprong hij op Destan af, het dier kon het niet helemaal geloven dat hij de pup van hun gezin weer zag, na zoveel jaar!

______________

En Themis vond het leuk om het haar te leren, zoals ze het ook ooit aan Aelia had geleerd. Het zorgde er in ieder geval voor dat ze die avond appeltaart en thee als toetje hadden, nadat Nova had verteld welke thee er het beste bij zou smaken.

_____________

Boaz keek op toen hij Kaspars handen op zijn schouders voelde en legde met een zucht zijn hoofd tegen diens arm. "Een beetje," zei hij, even genietend van die handen op zijn schouders. Het duurde even voor hij zich omdraaide zodat hij Kaspar wat makkelijker aan kon kijken, en de kop thee kon aannemen. De piano was inmiddels goed onderweg. Het was Boaz gelukt de buitenkant te herstellen, hoewel hij voor sommige stukken nieuw hout had moeten gebruiken, en hij zou binnenkort aan het (nogal ingewikkelde) binnenwerk beginnen. "Heb je Collin het huis laten zien?" Zou de man blijven logeren hier, of vond hij het een te vreemd idee om met twee mannen en een hele sloot kinderen samen te wonen?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 12 Okt 2017, 17:39

Hij las het duo geen verhaaltjes voor zoals Aya deed. Hij was meer van de wilde verhalen vertellen en liet de kinderen gerust dingen toevoegen en bijdragen. Meestal waren het gekke avonturen over twee wolfjes. Zodra ze onder zeil waren, of ongeveer toch, trok hij de deur zacht achter zich dicht.
Warm hield hij Aya in zijn armen en liet zijn vingers door haar blonde lokken gaan en kuste haar teder terug. "Ik doe mijn best.." beloofde hij met een lachje. Meer dan dat kon hij er echt niet van maken.

Waar de man enorm zou schrikken van dat gedrag, kon de wolf dat erg goed hebben. Enthousiast sprong hij om zijn broer heen, knuffelde hem, snuffelde aan hem en begon hem plagend te duwen. Je bent hier!! Hij maakte zowaar een hupsje. Hoelang blijf je? Hoe is het in Griekenland? Ga je later ook eens mee met de roedel?
_________

Met zijn andere hand ging hij door de weerbarstige krullen en glimlachte liefdevol naar zijn vent. Kaspar ging erbij zitten en bleef zijn hand vasthouden. "Hmmn.. Ik heb hem verteld dat je mijn partner bent. Hij reageerde er neutraal op. Mocht hij er echt wat van vinden zullen we het vanzelf wel horen." Maar daarna werd zijn glimlach breder. "Hij gaat bezig met de keuken, Bo.. zodat je zelf weer kunt koken." Zijn lichtbruine ogen glinsterden een beetje. Hij wist heus wel hoezeer Boaz het miste en hij zou het heerlijk vinden om zijn geliefde weer te zien genieten van het koken.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 12 Okt 2017, 19:08

Collin sprong al net zo vrolijk rond, snuffelde aan zijn broer, inspecteerde hem haast of hij wel nog helemaal in een stuk zat en er goed uitzag. Het gedrag van een oudere wolf bij een jongere roedelgenoot. Maar na al die inspectie en het begroeten ging het beest zitten en krabde kort met zijn achterpoot achter zijn oor. Zolang als nodig is denk ik. Thuis zijn geen verplichtingen op het moment, antwoordde hij. Alec en Brenn zijn bezorgd om je, maar maken het goed. Volgens mij is de vierde al onderweg voor Alec. De oudste broer begon een behoorlijk groot gezin te krijgen... Maar hoe gaat het met jou? Je hebt leuke pups. Kleine rauwdouwers, net als Destan zelf was geweest als pup herinnerde Collin zich vaag nog. Het idee dat zijn broertje kinderen had en een mate was voor de wolf nog een beetje vreemd, gezien hij zelf nog nooit een drang daartoe had gehad. Met de roedel meegaan zou vast wel mogelijk zijn, maar eerst wilde hij ff wat tijd alleen met zijn broer, en misschien nog met zijn broer en schoonzus. De rest kon later wel komen.
_________

Boaz glimlachte. Dat klonk goed, hij vond het niet fijn om hun relatie te moeten verbergen en met al dat kleine grut straks in hun huis zouden ze al veel minder openlijk kunnen zijn dan ze normaal waren.
Bij de volgende mededeling werden zijn ogen echter groot. De keuken werd aangepast? Dat was fantastisch! Boaz was dol op koken, op dingen uitproberen, op samen eten met Kaspar en met hem te kunnen genieten van iets dat hij had gemaakt. Dat hij dat plezier weer terug zou krijgen, dat was nieuws wat de hele afgelopen ochtend een stuk verbeterde. Hij kneep in Kaspar's hand. "Nou, met die moestuin van Nova binnenkort erbij kunnen we eindelijk weer eens fatsoenlijk eten," plaagde hij voorzichtig. Kaspar kon prima koken, alleen zat er niet zoveel variatie in.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten